• Τι σημαίνει το νέο σύστημα εξετάσεων πρακτικά

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔01/05/2015 - 23:17 | Author: Newsroom

    Με τα σημερινά δεδομένα έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
    1. Απαξίωση του δημόσιου σχολείου καθώς δεν θα μετρούν οι βαθμοί (όπως όλα δείχνουν).

    Ένα ακόμη πρόβλημα θα είναι ότι σε ένα τμήμα θα βρίσκονται μαζί μαθητές που θα εξεταστούν πανελλαδικά με μαθητές που θα εξεταστούν ενδοσχολικά με αυτονόητες παρενέργειες.
    2. Η βαθμολογική σημασία του κάθε μαθήματος θα είναι πάρα πολύ μεγάλη (ειδικά σε σχέση με τα 6 μαθήματα). Δηλαδή αποτυχία έστω και σε ένα από τα 4 μαθήματα θα σημαίνει αυτόματα απώλεια στόχου κυρίως αν μιλάμε για υψηλόβαθμες σχολές. Στην περίπτωση ειδικά των Επιστημών Υγείας θα δούμε πάλι φαινόμενα μαθητών με 19200 μόρια να μένουν εκτός Ιατρικών Σχολών καθώς εκεί η πίεση για τέλεια γραπτά θα είναι αφόρητη. Φυσικό επόμενο θα είναι να πιεστούν προς τα επάνω σχεδόν όλες οι σχολές του πεδίου αυτού. Σε αυτό το πεδίο αναμένεται να αυξηθεί και ο αριθμός των μαθητών που θα μεταναστεύσουν για να σπουδάσουν στην σχολή που επιθυμούν. Τέλος θα ξαναζήσουμε περιπτώσεις μαθητών που με αρκετές χιλιάδες μόρια θα μένουν εκτός ΑΕΙ ειδικά στις επιστήμες Υγείας.
    3. Το 5ο μάθημα που δίνεται ως επιλογή είναι μία αρκετά δύσκολη απόφαση καθώς κρύβει πίσω του τεράστιο φόρτο εργασίας (π.χ. Μαθηματικά Κατεύθυνσης) με αποτέλεσμα να αδικείται η προετοιμασία των 4 μαθημάτων να δημιουργούνται αδικίες μεταξύ των μαθητών και να τίθενται αντιμέτωποι οι υποψήφιοι με διλήμματα της λογικής του όλα ή τίποτα. Δηλαδή τα μαθήματα που παρουσιάζονται ως επιπλέον επιλογές θα είναι αρκετά δύσκολο να επιλεγούν από τα παιδιά.
    4. Από την στιγμή που στα Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα παραμένει ο ίδιος αριθμός ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου αυτό σημαίνει απλά ότι θα ευνοηθούν τα ιδιαίτερα μαθήματα καθώς με τα 4 μαθήματα θα είναι οικονομικά ανεκτό για κάποια οικογένεια να αντέξει το βάρος αλλά και φυσικά τα καλά φροντιστήρια. Όμως ο μαθητής σε κάθε περίπτωση θα είναι πιο απαιτητικός καθώς θα πρέπει να είναι σίγουρος για τον κάθε καθηγητή που τον προετοιμάζει αφού με τα 4 μαθήματα δεν θα μπορεί να πει ο μαθητής αυτό το μάθημα δεν το μπορώ ή δεν το έχω καθώς κάτι τέτοιο θα σημαίνει αποτυχία (κάτι που δεν ίσχυε τόσο έντονα με τα 6 μαθήματα).
    Μόνη ξεκάθαρη λύση θα ήταν τα 5 μαθήματα για όλους που θα άνοιγε πραγματικά πολλές σχολές για τους μαθητές, δεν θα δημιουργούσε αδικίες και δεν θα φόρτιζε τόσο έντονα την σπουδαιότητα του κάθε μαθήματος. Ξέρω ότι ο μαθητής απλά σκεπτόμενος λέει ότι όσο λιγότερα μαθήματα τόσο το καλύτερο αλλά στην πράξη δεν είναι έτσι.

    xkfilippidis.blogspot.gr

    Loading...
  • loading...