Αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ για τα δυσπρόσιτα

Δεν περιλαμβάνεται στην η ρύθμιση για την προϋπηρεσία της Ειδικής Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς ΠΕ70.50, 60.50 κατόχους μεταπτυχιακών και σεμιναρίων και τη μη προσμέτρησή της στους πίνακες αναπληρωτών της Γενικής Εκπαίδευσης.

Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ΠΕ60.50 και 70.50 ήταν έντονες όταν ήρθαν στο φως πληροφορίες για την εν λόγω ρύθμιση. Οι εκπαιδευτικοί των πιο πάνω ειδικοτήτων απέστειλαν επιστολή στους κκ Μπαλτά και Κουράκη αναφέροντας μεταξύ των άλλων «απαιτούμε να αναγνωρίζεται συνολικά και στον πίνακα γενικής εκπαίδευσης (ΠΕ 70-ΠΕ 60) και στον πίνακα των ΠΕ 70.50-ΠΕ 60.50, η προϋπηρεσία όλων των συναδέλφων που εργάζονται σε δομές Ειδικής Αγωγής, είτε προσελήφθησαν από τον πίνακα ΠΕ 70.50 – ΠΕ 60.50, είτε από τον πίνακα ΠΕ 70 – ΠΕ 60».

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων με τη σειρά του τάχθηκε με επιστολή του υπέρ της φερόμενης ρύθμισης του Υπουργείου Παιδείας λέγοντας μεταξύ των άλλων «Δεν είναι κατάφωρη αδικία, κ. Υπουργέ, εμείς οι πρώην αναπληρωτές Φιλόλογοι που περιπλανηθήκαμε στις εσχατιές της Ελλάδας με επιτυχίες στον ΑΣΕΠ, χωρίς την οικονομική δύναμη να αποκτήσουμε τα ακριβοπληρωμένα σεμινάρια και μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής να δούμε με το “άνοιγμα των πινάκων” να μας προσπερνούν 500 άτομα που θα μεταφέρουν τα μόρια προϋπηρεσίας τους από την ειδική στη γενική αγωγή, καταδικάζοντας εμάς στην ανεργία για τα επόμενα 5-10 έτη;».

Όπως προαναφέρθηκε δεν περιλαμβάνεται η εν λόγω ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο. Αυτά που περιέχονται είναι το άνοιγμα των πινάκων από το 2010 χωρίς όμως την προσμέτρηση των δυσπρόσιτων του 2010-14 ρύθμιση για την οποία η ΟΛΜΕ έχει εκφράσει την αντίθεσή της.

Συγκεκριμένα η ΟΛΜΕ αναφέρει πως το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει από το ΥΠΟΠΑΙΘ, στο πλαίσιο της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από το 2010-14, να ισχύσει ο διπλασιασμός των μορίων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν στα δυσπρόσιτα σχολεία και την περίοδο 1/9/2010 έως 30/6/2014.

Επίσης περιλαμβάνονται κάποιες ρυθμίσεις για τις άδειες των αναπληρωτών καθώς και η άρση του διετούς αποκλεισμού των εκπαιδευτικών που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται, ρύθμιση που αναμένεται να ωφελήσει περίπου 600 εκπαιδευτικούς.

Οι ρυθμίσεις για τους αναπληρωτές είναι οι ακόλουθες:

1. Η παράγραφος 4 του άρθρου 5Α του ν.3848/2010 (Α΄ 71), όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με το άρθρο 5 του ν.4283/2014 (Α΄ 189), καταργείται.

2. Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως αυτοί ίσχυαν μέχρι τη δημοσίευση του ν.3848/2010 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συνεχίζουν να τροφοδοτούνται από 1.9.2010 με στοιχεία προϋπηρεσίας. Ειδικά, κατά την προσμέτρηση αυτή, ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που έχει διανυθεί κατά το χρονικό διάστημα 2010-2014 σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες δεν υπολογίζεται στο διπλάσιο. Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών τροφοδοτούνται από το ανωτέρω χρονικό διάστημα με τα στοιχεία προϋπηρεσίας από το σχολικό έτος 2015-2016.

3. Η περίπτωση α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 59 του ν.3966/2011 (Α΄ 118), αντικαθίσταται ως ακολούθως: «α) Εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διαγράφονται από τους πίνακες αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, εφόσον δεν αναλαμβάνουν για οποιονδήποτε λόγο υπηρεσία εντός πέντε ημερών από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και παραιτούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους».

4. Το άρθρο 60 του ν.3528/2007 (Α΄26), όπως έχει αντικατασταθεί με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν.4210/2013 (Α΄ 254), εφαρμόζεται και για τους προσωρινούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

5. Στους προσωρινούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να χορηγούνται άδειες μικρής χρονικής διάρκειας για συμμετοχή σε συνέδρια, συνδιασκέψεις, σεμινάρια και κάθε είδους συναντήσεις επιστημονικού χαρακτήρα στο εσωτερικό, εφόσον η συμμετοχή κρίνεται συμφέρουσα για την υπηρεσία. Οι άδειες αυτές χορηγούνται από το προβλεπόμενο για τους τακτικούς εκπαιδευτικούς όργανο και με την ίδια διαδικασία, με αποδοχές για όλο τον χρόνο κατά τον οποίο ο εκπαιδευτικός μετέχει στις εν λόγω δραστηριότητες. Στον χρόνο αυτόν προστίθενται οι ημέρες που είναι αναγκαίες για τη μετάβαση και την επιστροφή του εκπαιδευτικού.

Καλόγηρος Βασίλειος
newsbeast.gr
…………………………………..

……………………………………
Τι δεν περιλαμβάνει….
Δεν περιλαμβάνεται στην αναθεωρημένη έκδοση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας η ρύθμιση για την προϋπηρεσία της Ειδικής Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς ΠΕ70.50, 60.50 κατόχους μεταπτυχιακών και σεμιναρίων και τη μη προσμέτρησή της στους πίνακες αναπληρωτών της Γενικής Εκπαίδευσης.
Με έκπληξη διαπιστώνουμε πως στην 7η!!! έκδοση του Πολυνομοσχεδίου(το κατά τον Υπουργό Παιδείας κο Μπαλτά Νομοσχέδιο – “κουρελού”) για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο όπως μαθαίνουμε από εκπαιδευτικές ιστοσελίδες κοινοποιήθηκε στους Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, και κατατέθηκε στη Γενική Γραμματεία της Κυβερνήσεως για να τεθεί εντός της επόμενης εβδομάδας σε Δημόσια Διαβούλευση, απουσιάζουν οι 14 παράγραφοι, τις οποίες παρουσιάζουμε παρακάτω, με Θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης(πάλαι ποτέ άρθρο 47).
Και διερωτώμεθα…Τα Θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης αφαιρέθηκαν σκοπίμως ή από αβλεψία;
Κι αν ισχύει η πρώτη εκδοχή γιατί συνέβη αυτό;
Άν ισχύει η δεύτερη ας προβούν σε μια ακόμη έκδοση, την 8η κατά σειρά, κι ας ξανά – συμπεριλάβουν τις επείγουσες αυτές ρυθμίσεις.
Το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή ως γνωστόν καλώς-κακώς αποσύρθηκε και πολύ ορθά αποφασίσθηκε από τη νέα Πολιτική Ηγεσία να περιληφθούν στην “κουρελού” αυτές οι 14 παράγραφοι για την Ειδική Αγωγή (ως το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει από πλευράς της), ώστε αφενός μεν να συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία των δομών Ειδικής Αγωγής, αφετέρου δε να λυθούν κάποια “τεχνικά” θέματα του χώρου αυτού έως τη συνολική αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων του.
Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την επίσημη τοποθέτηση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας επί του μείζονος αυτού ζητήματος .
Βασίλης Βούγιας
6 Ιουνίου 2015
ΔΕΙΤΕ ΤΟ – ΑΦΑΝΤΟ – ΑΡΘΡΟ 47 “ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ”
Άρθρο 47
Θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης
1. Οι όροι «Ειδική Αγωγή» και «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» αντικαθίστανται σε όλη τη νομοθεσία και στις κανονιστικές πράξεις με τον όρο «Ειδική Εκπαίδευση».
2. α. Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξηςσυνεκπαίδευσης συμμετέχει ισότιμα σε όλες τις εκδηλώσεις του σχολείου όπως και το υπόλοιπο προσωπικό και έχει τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία. Το ωρολόγιο πρόγραμμα συντάσσεται από τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξηςσυνεκπαίδευσης σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης, διαρθρώνεται πάνω στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και υποβάλλεται στον Σύμβουλο της Ε.Ε. προς έγκριση.
β. Η Παράλληλη στήριξησυνεκπαίδευση μπορεί εντός του ωραρίου του εκπαιδευτικού να περιλαμβάνει και το ολοήμερο πρόγραμμα. γ. Σε κάθε σχολική εκδήλωση καθώς και στα διαλείμματα την ευθύνη των μαθητών με παράλληλη στήριξησυνεκπαίδευση την έχει σε κάθε περίπτωση όπως και για όλους τους μαθητές το σχολείο. δ. Στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου οι μαθητές με παράλληλη στήριξησυνεκπαίδευση βαθμολογούνται και από τον εκπαιδευτικό της τάξης και από τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξηςσυνεκπαίδευσης και λαμβάνουν το μέσο όρο της βαθμολογίας.
3. α. Οι ΣΜΕΕ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μπορούν να λειτουργούν είτε με τάξεις Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’, ΣΤ’, είτε με βαθμίδες Α+Β (Κατώτερη), Γ+Δ (Μεσαία), Ε+ΣΤ (Ανώτερη), είτε με μεικτό σύστημα τάξεων και βαθμίδων. Σε κάθε βαθμίδα μπορούν να φοιτούν μαθητές ανεξάρτητα από την τάξη εγγραφής στα μητρώα και ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Οι Σ.Μ.Ε.Ε. της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μπορούν είτε να εφαρμόζουν το αναλυτικό πρόγραμμα της γενικής εκπαίδευσης όπου αυτό είναι δυνατόν, είτε το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος της Ειδικής Αγωγής (Π.Α.Π.Ε.Α.), είτε ένα μεικτό σύστημα των δύο. Τα παραπάνω καθορίζονται με πρακτικό του συλλόγου του προσωπικού του σχολείου κατόπιν εισήγησης του διευθυντή και έγκρισης από τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο Ε.Ε. β.Στις αυτοτελείς ΣΜΕΕ της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα διαλείμματα μπορούν να γίνονται ανά δίωρο. Επίσης προβλέπεται κατά την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος η δυνατότητα λειτουργίας των εργαστηριακών μαθημάτων σε δίωρη διάρκεια χωρίς τη μεσολάβηση διαλείμματος.
4. Στις νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές της χώρας, όπου η μετακίνηση αντικειμενικά είναι αδύνατη, δύνανται να συστήνονται τμήματα, ανεξάρτητα από τον αριθμό μαθητών, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη και τεκμηριωμένη εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ και της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
5. Σε όλες τις Σ.Μ.Ε.Ε. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα όρια καθορίζονται με απόφαση του Δ/ντήΕκπ/σης της αντίστοιχης βαθμίδας εφ’ όσον εγγράφουν μαθητές που διαμένουν εντός των ορίων ευθύνης της Δ/νσης Εκπ/σης ή με απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης εφ’ όσον εγγράφουν μαθητές που διαμένουν εκτός των ορίων ευθύνης της Δ/νσης Εκπ/σης. Η εγγραφή των μαθητών που διαμένουν εκτός των ορίων της ΣΜΕΕ και εντός των ορίων της Δ/νσης Εκπ/σης γίνεται με απόφαση του Δ/ντή Εκπ/σης και των μαθητών που διαμένουν εκτός των ορίων της Δ/νσης Εκπ/σης με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης.
6. Μεταξύ ΣΜΕΕ και συστεγαζόμενων ή όμορων σχολείων γενικής εκπ/σης μπορούν να εκπονούνται προγράμματα συνεκπαίδευσης μαθητών ύστερα από πράξη των δ/ντών των σχολείων η οποία εγκρίνεται από το σχολικό σύμβουλο ΕΕ.
7. Οι Διευθυντές των 6/θέσιων και πάνω ΣΜΕΕ έχουν διδακτικό ωράριο 8 ωρών ανάλογο με των διευθυντών των 12/θέσιων σχολείων της γενικής εκπαίδευσης, το οποίο μπορεί να καλύπτεται σε ενισχυτική διδασκαλία μαθητή ή μικροομάδων. Για τους δ/ντές των Σ.Μ.Ε.Ε. των οποίων το σχολείο αποτελεί και Σ.Δ.Ε.Υ. ο χρόνος απασχόλησης τους στο δίκτυο, λογίζεται χρόνος διδακτικών καθηκόντων.
8. Παρατείνεται μόνο για το σχολικό έτος 20152016, η φοίτηση των μαθητών των ΕΕΕΕΚ που δεν έχουν ολοκληρώσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο την θεσμοθετημένη με τις διατάξεις της παρ.1, περ.γ, του άρθρου 28, του νόμου 4186/2013, πρακτική άσκηση που πραγματοποιείται στην τελευταία τάξη. Οι μαθητές που δεν επιθυμούν σύμφωνα με τα ανωτέρω να συνεχίσουν την φοίτησή τους, απολύονται λαμβάνοντας τον απολυτήριο τίτλο που χορηγούσαν τα ΕΕΕΕΚ πριν την εφαρμογή του νόμου 4186/2013 .Στους αποφοίτους των ΕΕΕΕΚ που έχουν ολοκληρώσει καθ΄οιονδήποτε τρόπο την πρακτική άσκηση, χορηγείται επιπλέον πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 2
9. Το ωράριο του ΕΕΠ που υπηρετεί σε ολιγοθέσιες ΣΜΕΕ (1/θ, 2/θ, 3/θ) είναι το ίδιο με αυτό που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία για το εκπαιδευτικό προσωπικό των ανωτέρω σχολείων.
10. Το προσωπικό όλων των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού μπορεί να μετατάσσεται σε θέσεις διοικητικού προσωπικού και εφόσον κατέχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα μπορεί να μετατάσσεται σε θέσεις άλλων κλάδων ΕΕΠ ή σε θέσεις των κλάδων εκπαιδευτικών με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς. Κάθε άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά καταργείται.
11. α. Ο κλάδος ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) μετονομάζεται σε κλάδο ΔΕ Ειδικού Βοηθητικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΒΕΠ). β. Τα μέλη του ΕΒΕΠ ανήκουν στην ΔΕ κατηγορία του εκπαιδευτικού προσωπικού και υπηρετούν στις ΣΜΕΕ σε θέσεις μόνιμου προσωπικού με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση ή ως αναπληρωτές για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών. Επίσης προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές σε γενικά σχολεία προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη στήριξη μαθητών με κινητικές ή αισθητηριακές αναπηρίες που φοιτούν σε αυτά, χωρίς παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ΕΕ. γ. Τα μέλη του ΕΒΕΠ είναι αρμόδια για θέματα αυτοεξυπηρέτησης, καθημερινής διαβίωσης, λειτουργικών διευκολύνσεων και φροντίδας των μαθητών με αναπηρία. Επίσης ασκούν βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα και είναι αρμόδια σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης για την παράλληλη εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία σε θέματα κοινωνικής προσαρμογής, αυτόνομης διαβίωσης και δημιουργικών δραστηριοτήτων. δ. Το προσωπικό του κλάδου ΔΕ ΕΒΕΠ μπορεί να μετατάσσεται σε θέσεις διοικητικού προσωπικού της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας και εφόσον κατέχει τα απαιτούμενα προσόντα μπορεί να μετατάσσεται σε θέσεις των κλάδων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού καθώς και σε θέσεις των κλάδων εκπαιδευτικών, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς. ε. Στο ΕΒΕΠ καταβάλλονται οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως πρόσθετες αμοιβές και αποζημιώσεις που καταβάλλονται στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της κατηγορίας ΔΕ. στ. Κάθε άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά ή έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου καταργείται.
12. Η παράγραφος 15 του άρθρου 28 του ν.4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «Στα τμήματα των σχολικών μονάδων γενικής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τεχνικήςεπαγγελματικής εκπαίδευσης, που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Υγειονομική Επιτροπή ή Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ο προβλεπόμενος από τις ισχύουσες διατάξεις μέγιστος αριθμός μαθητών μειώνεται κατά τρεις για κάθε μαθητή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που δεν υποστηρίζεται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξηςσυνεκπαίδευσης.Η μείωση του αριθμού εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες. Οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα τητης ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου».
13. Η παράγραφος 3α του άρθρου 28 του ν.4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: Για τους διευθυντές όλων των βαθμίδων ΣΜΕΕ προβλέπονται αποζημιώσεις (επίδομα θέσης ευθύνης) αντίστοιχες με αυτές των διευθυντών ΕΕΕΕΚ όπως αυτές προβλέπονται από το άρθρο 18, την παρ.1, περ. εε), του ν.4024/2011.
14. Η παράγραφος 11 του άρθρου 28 του ν.4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων, συγκροτείται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επιτροπή η οποία εξετάζει και αναγνωρίζει τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και των διδακτορικών διπλωμάτων με την Ειδική Εκπαίδευση. Η επιτροπή αποτελείται από τον σύμβουλο Α’ ή τον σύμβουλο Β΄Ειδικής Εκπαίδευσης του Ι.Ε.Π.ως πρόεδρο, δύο μέλη Δ.Ε.Π. ή επιστήμονες με αντικείμενο την Ειδική Εκπαίδευση, έναν σχολικό σύμβουλο ΕΕ. και τον Δ/ντή της Ειδικής Εκπαίδευσης του ΥΠΟΠΑΙΘ με τους αναπληρωτές τους. Ο πρόεδρος και τα μέλη της επιτροπής ορίζονται από τον Υπουργό Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από εισήγηση του προέδρου του ΙΕΠ. Με πρόταση της ανωτέρω επιτροπής και απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται η διαδικασία, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις αναγνώρισης της συνάφειας των εξεταζόμενων τίτλων με την Ειδική Εκπαίδευση. Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και διδακτορικά διπλώματα που έχουν αναγνωριστεί ως συναφή με την Ειδική Εκπαίδευση πριν την εφαρμογή της παρούσας διάταξης δεν επανεξετάζονται. Κατ΄ εξαίρεση, η Διεύθυνση Ειδικής Εκπαίδευσης του ΥΠΟΠΑΙΘ, εφόσον κρίνει ότι δεν προκύπτει συνάφεια με την Ειδική Εκπαίδευση για τίτλους που έχουν αναγνωριστεί ως συναφείς πριν την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, μπορεί να τους διαβιβάζει στην επιτροπή για επανεξέταση».