Διαβάζοντας την πρώτη δέσμη προτάσεων για την παιδεία που παρουσίασε προς διαβούλευση ο Γραμματέας Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας Σωτήρης Γκλαβάς στην Ολομέλεια του Τομέα Παιδείας του κόμματος, τρόμαξα…

Συγκεκριμένα κάνει λόγο για: « Ένας και ενιαίος τύπος Δημοτικού σχολείου (από 6/θέσια και πάνω) που θα προσιδιάζει περισσότερο τον τύπο σχολείου ΕΑΕΠ. Ανασχεδιασμός και αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών, μέσω της ενιαιοποίησης διδακτικών αντικειμένων».

Διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας αυτή την πρόταση και προσπαθώντας να την αποκρυπτογραφήσω καταλήγω στο συμπέρασμα ότι αν η Νέα Δημοκρατία εκλεγεί κυβέρνηση οδηγούσατε σε νέο γύρο συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων με στόχο να πάμε σε ένα και ενιαίο τύπο Δημοτικού σχολείου από 6/θέσια και πάνω… Εκτός αν κατάλαβα λάθος!

Είναι ένα παραμύθι που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 και που έκλεισε χιλιάδες ολιγοθέσια σχολεία ανά την Ελλάδα και φτάσαμε στις μέρες μας στο Νομό Ηρακλείου να υπάρχουν περίπου 1500 μαθητές μεταφερόμενοι στην α/θμια εκπ/ση.

Και λέω παραμύθι γιατί οι υποσχέσεις στα σχολεία που προήλθαν από συγχωνεύσεως ξεχάστηκαν στο πέρασμα του χρόνου και τα σχολεία αυτά έμειναν χωρίς ειδικότητες, χωρίς προσωπικό…

Βέβαια, λίγο παρακάτω οι προτάσεις κάνουν λόγιο για: Ειδικά προγράμματα και διδακτικά εγχειρίδια για τους μαθητές των ολιγοθέσιων σχολικών μονάδων με κεντρικό πυρήνα τους θεματικούς κύκλους. Πιθανόν να εννοεί ότι έχει μείνει σε νησιά ή σε περιοχές που δεν μπορεί να υπάρξουν συγχωνεύσεως…

Επίσης μια άλλη πρόταση που χρίζει περαιτέρω ερμηνείας είναι και η ακόλουθη: Μείωση του όγκου της διδακτέας ύλης (25-30 %) στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω της διαδικασίας του εξορθολογισμού της. Ταυτόχρονη εισαγωγή της μελέτης και της εμπέδωσης των μαθημάτων της Γλώσσας και των Μαθηματικών στον πρωινό κύκλο λειτουργίας του Δημοτικού σχολείου, η οποία θα υλοποιείται από τον βασικό διδάσκοντα της τάξης. Ολοήμερο Πρόγραμμα που θα βασίζεται, κυρίως, στη δημιουργία μαθητικών ομίλων, δημιουργικών και βιωματικών δράσεων.

Και θέλει ερμηνεία γιατί η μείωση της ύλης κατά 25-30% σημαίνει και μείωση των ωρών διδασκαλίας. Και αυτό είναι λογικό επακόλουθο, αφού οι προτάσεις κάνουν λόγο για τη μεταφορά της μελέτης και της εμπέδωσης των μαθημάτων της Γλώσσας και των Μαθηματικών στον πρωινό κύκλο λειτουργίας του Δημοτικού σχολείου…

Προτάσεις που θα πρέπει να μελετηθούν και να απαντηθούν, καθώς είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι μνημονιακές κυβερνήσεις πάντα στοχεύουν, χρησιμοποιώντας διάφορα περιτυλίγματα, στη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου…