O, Κώστας Γαβρόγλου, προανήγγειλε το τέλος των σε βάθος τριετίας, τονίζοντας ότι πρέπει να βρεθεί ένας πιο αδιάβλητος τρόπος εισαγωγής των μαθητών στο πανεπιστήμιο, με τον βαθμό του απολυτηρίου τους.

Το ερώτημα που γεννάται είναι το εξής: δεν είναι οι φύσει αδιάβλητες; Όταν το όνομα πάνω στην κόλλα αναφοράς καλύπτεται, τότε όλοι οι μαθητές έχουν την ίδια μοίρα, όπως κι αν λέγονται, απ’ όπου κι αν προέρχονται, ανάλογα με το πόσο καλά έχουν γράψει. Κι αν υποθέσουμε ότι χρησιμοποιείται μόνο το απολυτήριο του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, πόσο δίκαιο θα ήταν αυτό και πόσο θα αδικούσε ορισμένους μαθητές;

«Οι είναι το πλέον αδιάβλητο μέσο» τόνισε αποκλειστικά στο star.gr, η φιλόλογος Λένα Κ., υπογραμμίζοντας το πρόβλημα που ανακύπτει με την αξιολόγηση μόνο των απολυτηρίων. «Με ποιον τρόπο θα βαθμολογούν τα σχολεία; Θα είναι ένας κοινός τρόπος; . Οτιδήποτε άλλο δεν νομιμοποιεί την αδιαβλητότητα. Στις Πανελλήνιες υπάρχει επιτροπή, υπάρχει κεφαλή με νήματα».

Την άποψη αυτή συμμερίζεται και η Αλεξάνδρα Π, μαθήτρια της Β’ Λυκείου, που προετοιμάζεται να δώσει του χρόνου. « Θα ήταν καλό να ήταν λίγο πιο εύκολα τα πράγματα ή να είχε μειωθεί η ύλη, που είναι τεράστια. Από την άλλη, δίνεις μόνο μαθήματα που σε ενδιαφέρουν και που είναι στο επιστημονικό σου πεδίο.

ο λύκειο πρέπει να αναβαθμιστεί, ώστε «τα παιδιά να μη μαθαίνουν απ’ έξω» γιατί κάτι τέτοιο καθιστά το σύστημα «παιδαγωγικά απαράδεκτο», δήλωσε ρητά ο υπουργός. « απαντά η φιλόλογος, καταρρίπτοντας το επιχείρημά του. «Αν το σχολείο υποστήριζε τη μάθηση από την πρώτη δημοτικού, τα παιδιά δεν θα παπαγάλιζαν. Ο μόνος που δεν φταίει είναι οι μαθητές. Οι Πανελλήνιες δεν προϋποθέτουν την παπαγαλία. Και παλιότερα οι μαθητές εξετάζονταν πανελλαδικά, με άλλο σύστημα, αλλά δεν μάθαιναν τίποτα έτσι, απ’ έξω. Ο κόσμος προχωράει, τα συστήματα πρέπει να εξελίσσονται και τα λάθη να διορθώνονται».

Ο υπουργός χτυπά την καμπάνα για τα φροντιστήρια, που, πλέον, έχουν γίνει θεσμός στην εκπαίδευση. «Χωρίς φροντιστήρια, δεν γίνεται να μπεις στο πανεπιστήμιο» λέει η Αλεξάνδρα. «Όλη αυτή η ύλη που έχουμε να διαβάσουμε, δεν βγαίνει μόνο με το σχολείο σε λιγότερο από έναν χρόνο».

«Αν δεν φτιαχτεί η παιδεία από την πρώτη, κιόλας, δημοτικού, στην οποία δεν υπάρχει λογική φροντιστηρίου, η παραπαιδεία θα συνεχίσει να υπάρχει» λέει κάθετα η κ. Λένα Κ. «Γιατί στην γ’ δημοτικού, οι γονείς γράφουν τα παιδιά τους σε μαθήματα αγγλικών εκτός σχολείου; Αυτό δεν έχει σχέση με τις Πανελλήνιες».

Αν το σχολείο ήταν εξαρχής όπως έπρεπε, με το κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, με τήρηση των πλαισίων του κτλ, τότε η παραπαιδεία δεν θα βρισκόταν σε άνθιση. «, καθώς θα μετράει μόνο το απολυτήριο. Τότε είναι που τα φροντιστήρια θα ‘ανθίσουν’ ακόμα περισσότερο» σχολιάζει η καθηγήτρια.

Μαρία Ανδρικάκη