Τι υπόσχεται η νέα ρύθμιση για την Α’ Λυκείου;

Με την νέα νομοθετική ρύθμιση για την προαγωγή των μαθητών της Α΄ Λυκείου:

1) Θα προάγονται μαθητές που παρουσίασαν δυσανάλογη επίδοση σε Άλγεβρα και Γεωμετρία (πχ 13 Άλγεβρα και 7 Γεωμετρία). Αυτή βέβαια δεν είναι η συνηθέστερη περίπτωση. Θα προάγονται επίσης (με μια μικρή «προσαρμογή») οι μαθητές που βρίσκονται πολύ κοντά στον ΜΟ του 10 (πχ Γεωμετρία 10,8 και Άλγεβρα 9).

2) Θα προάγονται πολύ πιο εύκολα οι μαθητές που υστερούν στα Αρχαία , διότι οι βαθμοί στη Γλώσσα και κυρίως στη Λογοτεχνία είναι συνήθως ευνοϊκότεροι ή μπορούν ευκολότερα να παρουσιαστούν ως τέτοιοι.

3) ΟΜΩΣ: Η ρύθμιση αφορά και την Β τάξη (στην Γ δεν τίθεται θέμα, διότι ουσιαστικά δεν υπάρχουν μαθήματα με διακριτούς κλάδους). Η κρίσιμη απαίτηση προαγωγής και απόλυσης: «τουλάχιστον 10» στην Β και στην Γ θα αφορά ΚΑΙ τα μαθήματα προσανατολισμού, που ΔΕΝ έχουν κλάδους, ενώ παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία (πχ Μαθηματικά , Αρχαία, Φυσική, Ιστορία, Λατινικά, Χημεία, Βιολογία κ.λπ ανάλογα με την τάξη στην οποία αναφερόμαστε)

4) Είναι βέβαιο λοιπόν ότι από του χρόνου τέτοιο καιρό θα μιλάμε για την μεγάλη αποτυχία σε αυτά τα μαθήματα, τόση όση θα «επιτρέψουν» οι «οικείοι διδάσκοντες».

5) Το βασικό μήνυμα είναι το ίδιο και απαράλλαχτο:

a. οι μετριότατοι μαθητές δεν έχουν θέση στην Γενική Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και πρέπει να προτιμήσουν ΕΠΑΛ και ΣΕΚ. Όσο νωρίτερα το καταλάβουν τόσο καλύτερα. Η νέα ρύθμιση καθησυχάζει προσωρινά αλλά μάταια τους μαθητές αυτούς (της Γ Γυμνασίου και της Α Λυκείου).

b. Μετριότατοι και μέτριοι μαθητές πρέπει να εντείνουν την προσπάθειά τους και να στραφούν σε φροντιστηριακή ενίσχυση, με βασικό προσανατολισμό τα μαθήματα υψηλού κινδύνου (εδώ η νέα ρύθμιση αλλάζει οριακά το τοπίο).

c. Οι καλοί και οι άριστοι έτσι κι αλλιώς θα στραφούν στο φροντιστήριο, για να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας λόγω του ανταγωνισμού, που εξ ορισμού καλλιεργεί ο πανελλαδικός διαγωνισμός για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια.

6) Επιμένω ότι πρόκειται για σύστημα ήπιας πίεσης (τράπεζα θεμάτων με ευρεία ύλη ανεξαρτήτως αντικειμενικών δυσκολιών και απαίτηση ελάχιστου βαθμού για την προαγωγή), που απλώς «αποκαθαίρεται» σε επίπεδο εντυπώσεων. Η ηπιότητα ή η βαρβαρότητά του εξαρτάται από τον ρυθμιστικό ρόλο που επιτρέπει στους «οικείους διδάσκοντες».