Τί προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τις διαδικασίες επιλογής των διοικήσεων των , και  για τη λειτουργία των .

Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου βρέθηκε στην Σύνοδο των Πρυτάνενω παρουσιάζοντας το περιεχόμενο του τριετούς πλάνου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε ότι στις 25 Μαΐου θα τεθεί σε διαβούλευση το νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει ένα σύνολο ρυθμίσεων για την τριτοβάθμια. «Ακούσαμε όλες τις απόψεις. Υπήρξαν κάποιες επιμέρους διαφωνίες. Κάποιες, θα τις λάβουμε υπ’οψιν», είπε.

Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για τα προβλέπει κατώτατο ποσοστό διδασκόντων

Οι κατευθύνσεις του νόμου οριοθετούν τα τέλη φοίτησης στα Προγράμματα Σπουδών ως αποτέλεσμα μιας αυστηρής κοστολόγησης αυτών.

Ο προσδιορισμός των διδάκτρων, όπου αυτά υπάρχουν, θα πρέπει να υπόκειται στην  αρχή της ανταποδοτικότητας κατόπιν λεπτομερούς κοστολόγησης των δαπανών που  είναι αναγκαίες για την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών προς τους μεταπτυχιακούς  φοιτητές.  

Αν  διαπιστωθεί ότι υπάρχει δυσαναλογία μεταξύ των τελών φοίτησης και των παροχών προς τους φοιτητές, ή ότι δεν είναι επαρκώς δικαιολογημένο το λειτουργικό κόστος του προγράμματος, ο Υπουργός έχει την δυνατότητα να αναπέμψει την απόφαση ίδρυσης του Π.Μ.Σ. στην Σύγκλητο.

Το Υπουργείο Παιδείας μέσω του νόμου ορίζει ανώτατο όριο στις απολαβές των Καθηγητών από τα έσοδα που απορρέουν από τα τέλη Φοίτησης των .

Το ανώτατο όριο αυτό είναι 20% των μηνιαίων αποδοχών των καθηγητών.

Βασική προϋπόθεση για την όποια επιβολή τελών φοίτησης είναι η αυστηρή κοστολόγηση των προτεινόμενων Π.Μ.Σ.

Το σχέδιο νόμου ορίζει τον τρόπο που θα υπολογίζονται τα κριτήρια για φοίτηση στα Μεταπτυχιακά σε όλη την Ελλάδα.

Ενίσχυση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης

Το σχέδιο νόμου ορίζει την δυνατότητα απαλλαγής φοιτητών σε μερικό ή ολικό επίπεδο από την τέλη φοίτησης, εφόσον οι τελευταίοι παρέχουν στο πανεπιστήμιο υπηρεσίες που να σχετίζονται με την ακαδημαϊκή διαδικασία και δεν θα υπερβαίνουν τις έξι ώρες την εβδομάδα

Δεν πρέπει να υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στις σπουδές για  οικονομικούς λόγους. Προς τον σκοπό αυτό θα πρέπει να εξασφαλισθούν από το  Υπουργείο πόροι για την παροχή Υποτροφιών.

Οι φοιτητές δεν συμμετέχουν στην εκλογή μονοπρόσωπων οργάνων (Πρόεδρος Τμήματος, Κοσμήτορας, Πρύτανης).

Αναγνώριση των πενταετών προγραμμάτων σπουδών ως πτυχίων με ενσωματωμένο μεταπτυχιακό (Μάστερ)

Ενίσχυση της μεταλυκειακής εκπαίδευσης με την δυνατότητα δημιουργίας διετών δομών στα Α.Ε.Ι. με πιστοποιημένα διπλώματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με βάση το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων.

Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ  θα έχουν προνομιακή πρόσβαση στις δομές αυτές , μεπροοπτικές αναβαθμισμένης επαγγελματικής εξέλιξης.