Αλλαγές στην τροπολογία για την Πληροφορική

“Καταλήξαμε πριν από ένα χρόνο ότι θα ήταν πιο χρήσιμη για την εκπαίδευση η οριζόντια διδασκαλία”, λέει ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος

Νομοτεχνική βελτίωση δεσμεύτηκε να φέρει την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου στη βουλή ο υπουργός Παιδείας για τα μαθήματα της Πληροφορικής και της Χημείας μετά και από παρέμβαση του βουλευτή της Ν.Δ., κ. Γεώργιου Κωνσταντόπουλου.

Ο βουλευτής τόνισε ότι δεν μπορεί να μείνει αδιάφορος στις επιχειρούμενες αλλαγές στο ν.4186/2013 ενώ μεταξύ των άλλων επεσήμανε ότι αποτέλεσε για τον ίδιο δυσάρεστη έκπληξη η αντιμετώπιση του εξεταστικού με μεγάλη προχειρότητα, όπως φαίνεται στην τροπολογία με τίτλο “Ρύθμιση θεμάτων διάρθρωσης προγραμμάτων και απολυτηρίων εξετάσεων”.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος δήλωσε ότι η τροπολογία “επαναφέρει ένα θέμα, το οποίο εμείς οι ίδιοι συζητήσαμε εξαντλητικά και ψηφίσαμε στο ν.4186/2013 πριν από ένα χρόνο, την εξέταση ενός μαθήματος πληροφορικής διαζευκτικά με τη χημεία στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης των θετικών και τεχνολογικών σπουδών”.

“Καταλήξαμε πριν από ένα χρόνο ότι θα ήταν πιο χρήσιμη για την εκπαίδευση η οριζόντια διδασκαλία της πληροφορικής στο σύνολο των μαθητών ως μάθημα γενικής παιδείας και γι’ αυτό με το νόμο αυξήθηκαν σημαντικά οι ώρες διδασκαλίας της πληροφορικής. Τόσο ο νυν Υπουργός, όπως και ο προηγούμενος υπουργός, είχαν δεσμευθεί με προηγούμενες δηλώσεις τους”, πρόσθεσε.

“Πρέπει άμεσα, κύριε Υπουργέ, να μας φέρετε αυτή την νομοτεχνική βελτίωση που να βγάζει αυτό το διαζευκτικό «ή», που ο μαθητής σ’ αυτήν την κρίσιμη ηλικία, σ’ αυτήν την κριτική ηλικία, θα πρέπει να αποφασίσει αυτός αν θα διαλέξει χημεία ή πληροφορική για το τι θα σπουδάσει αργότερα και να έχουμε φοιτητές ιατρικής ή φυσικομαθηματικών σχολών ή γεωπονικής ή χημικών μηχανικών ή μηχανικών περιβάλλοντος χωρίς γνώσεις χημείας”, ζήτησε ο κ. Κωνσταντόπουλος.

Να σημειώσουμε ότι προηγήθηκε συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας κατά τη διάρκεια της οποίας ο Υπουργός υποσχέθηκε να φέρει νομοτεχνική βελτίωση.

Για το θέμα αυτό, ο κ. Κωνσταντόπουλος υπογράμμισε: “Και μόνο που ο ίδιος ο υπουργός πριν από λίγες ώρες, στη συνάντηση που είχαμε μαζί του, υποσχέθηκε ότι θα φέρει νομοτεχνική βελτίωση, την οποία ακόμη φυσικά δεν είδαμε, αλλά θέλουμε να τη δούμε”.

Ο υφυπουργός Παιδείας απάντησε ότι η νομοτεχνική βελτίωση θα δοθεί σήμερα το πρωί και ο κ. Κωνσταντόπουλος δήλωσε με τη σειρά του ότι θέλει να τη δει και να είναι σαφής.

Καλόγηρος Βασίλειος news.gr

……………………………….

Τα εξεταζόμενα μαθήματα για τις σχολές Πληροφορικής

“Τρέλα” χαρακτήρισε ο Λοβέρδος το μέχρι τώρα σύστημα να μην εξετάζονται οι υποψήφιοι στο μάθημα για ανάλογες σχολές

Σε νομοτεχνική βελτίωση για το μάθημα της Πληροφορικής προχωρά ο Υπουργός Παιδείας. Όπως έγραψε το news.gr, υπήρξε παρέμβαση από το βουλευτή κ. Γιώργο Κωνσταντόπουλο ο οποίος μεταξύ των άλλων τόνισε: “Πρέπει άμεσα, κύριε Υπουργέ, να μας φέρετε αυτή την νομοτεχνική βελτίωση που να βγάζει αυτό το διαζευκτικό «ή», που ο μαθητής σ’ αυτήν την κρίσιμη ηλικία, σ’ αυτήν την κριτική ηλικία, θα πρέπει να αποφασίσει αυτός αν θα διαλέξει χημεία ή πληροφορική για το τι θα σπουδάσει αργότερα και να έχουμε φοιτητές ιατρικής ή φυσικομαθηματικών σχολών ή γεωπονικής ή χημικών μηχανικών ή μηχανικών περιβάλλοντος χωρίς γνώσεις χημείας”.

Όπως προκύπτει από τα όσα ειπώθηκαν στην Ολομέλεια της Βουλής, για τα Τμήματα της Πληροφορικής, εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η Πληροφορική. Οι άλλες σχολές και τα τμήματα για τις οποίες θα είναι εξεταζόμενο μάθημα η Πληροφορική θα ορίζονται με απόφαση της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας, η οποία απόφαση θα είναι δεσμευτική.

Ο κ. Λοβέρδος πριν λίγο στην Ολομέλεια της Βουλής δήλωσε για το θέμα της Πληροφορικής ότι υπήρξε μια βαρβαρότητα αφού ακόμα και για τους φοιτητές που επιθυμούν να σπουδάσουν Πληροφορική δεν ετίθετο ως προϋπόθεση η εξέτασή τους στο εν λόγω μάθημα.

“Στον 21ο αιώνα η επιλογή αυτή ήταν μια τρέλα και θέλω να τη διορθώσουμε”, υπογράμμισε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι θα κατατεθεί αίτημα στην ΑΔΙΠ να εκφράσει γνώμη αν το μάθημα πρέπει να είναι εξεταζόμενο και για άλλα τμήματα.

Η απόφαση της ΑΔΙΠ θα δεσμεύει τον Υπουργό Παιδείας που θα πρέπει να υπογράψει ότι προτείνει η ΑΔΙΠ.

Οι υποψήφιοι λοιπόν που επιθυμούν να εισαχθούν στα Τμήματα της Πληροφορικής θα εξετάζονται στα ακόλουθα μαθήματα:

ΘΕΤΙΚΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Ν.ΓΛΩΣΣΑ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΦΥΣΙΚΗ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Καλόγηρος Βασίλειος

news.gr

………………………………..

O ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Αφαιρείται το διαζευκτικό « ή» από την τροπολογία για την Πληροφορική

« Πρέπει άμεσα, κύριε Υπουργέ, να μας φέρετε αυτή την νομοτεχνική βελτίωση που να βγάζει αυτό το διαζευκτικό «ή», που ο μαθητής σ’ αυτήν την κρίσιμη ηλικία, σ’ αυτήν την κριτική ηλικία, θα πρέπει να αποφασίσει αυτός αν θα διαλέξει χημεία ή πληροφορική για το τι θα σπουδάσει αργότερα και να έχουμε φοιτητές ιατρικής ή φυσικομαθηματικών σχολών ή γεωπονικής ή χημικών μηχανικών ή μηχανικών περιβάλλοντος χωρίς γνώσεις χημείας» είπε ο Βουλευτή κ. Κωνσταντόπουλος.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αύριο το πρωί θα την έχετε. Ο κ. Κωνσντατόπουλος σχετικά με το θέμα είπε τα εξής:

Α.Σε ό,τι αφορά το εξεταστικό, θέλω να πω ότι το εξεταστικό είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα, το οποίο κάθε χρόνο απασχολεί τουλάχιστον ενενήντα χιλιάδες οικογένειες και οιαποτελούν μία καθοριστική στιγμή στη ζωή των εφήβων κατά τη μετάβασή τους στην ενηλικίωση. Ως εκ τούτου, αποτέλεσε για εμένα δυσάρεστη έκπληξη η αντιμετώπιση του εξεταστικού με μεγάλη προχειρότητα, όπως φαίνεται στην τροπολογία με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων διάρθρωσης προγραμμάτων και απολυτηρίων εξετάσεων». Και μόνο που ο ίδιος ο Υπουργός πριν από λίγες ώρες, στη συνάντηση που είχαμε μαζί του, υποσχέθηκε ότι θα φέρει νομοτεχνική βελτίωση, την οποία ακόμη φυσικά δεν είδαμε, αλλά θέλουμε να τη δούμε…

Β. Θέλω να τη δω, κύριε Υπουργέ, και να είναι σαφής αυτή η νομοτεχνική βελτίωση.

Γ. Βλέπω συγκεκριμένα ότι η τροπολογία επαναφέρει ένα θέμα, το οποίο εμείς οι ίδιοι συζητήσαμε εξαντλητικά και ψηφίσαμε στο ν.4186/2013 πριν από ένα χρόνο, την εξέταση ενός μαθήματος πληροφορικής διαζευκτικά με τη χημεία στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης των θετικών και τεχνολογικών σπουδών. Καταλήξαμε πριν από ένα χρόνο ότι θα ήταν πιο χρήσιμη για την εκπαίδευση η οριζόντια διδασκαλία της πληροφορικής στο σύνολο των μαθητών ως μάθημα γενικής παιδείας και γι’ αυτό με το νόμο αυξήθηκαν σημαντικά οι ώρες διδασκαλίας της πληροφορικής. Τόσο ο νυν Υπουργός, όπως και ο προηγούμενος Υπουργός, είχαν δεσμευθεί με προηγούμενες δηλώσεις τους.

Δ. Θεωρώ περιττό να επιχειρηματολογήσω υπέρ της επιστήμης της χημείας. Δεν είμαι χημικός, γιατρός είμαι, αλλά οφείλω πολλά στη χημεία για την κατανόηση και της φαρμακολογίας, των φαρμάκων, της φυσιολογίας, της βιοχημείας και των παρενεργειών, σε πολλά θέματα για τα οποία πραγματικά η χημεία μου έδωσε τεράστια εφόδια στην άσκηση του ιατρικού μου λειτουργήματος. Έτσι, λοιπόν, θεωρώ αδιανόητο τον 21ο αιώνα να καλείται ο οποιοσδήποτε επιστήμονας των θετικών και τεχνολογικών επιστημών να μην έχει κατακτήσει τη στοιχειώδη γνώση της αναγνώρισης του φυσικού κόσμου μέσα από τη μελέτη της χημείας, όπως και της φυσικής και των μαθηματικών. Είναι αδιανόητο και υποσκάπτει την επάρκεια και την ποιότητα του μελλοντικού επιστημονικού δυναμικού της χώρας το να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, με την οποία μεγάλο μέρος των φοιτητών ακόμη και στα χημικά τμήματα, στα τμήματα χημικών-μηχανικών, στα τμήματα γεωπονικών σχολών, σχολών μηχανικών περιβάλλοντος και πολλών άλλων εισάγονται χωρίς να έχουν εξεταστεί στη χημεία.

Ε. Σε μία χώρα που πρέπει να επενδύσει στην τεχνολογία τροφίμων, που πρέπει να επενδύσει σε επιστήμες του περιβάλλοντος, που πρέπει να γνωρίζει τις φαινόλες που περιέχει το ελαιόλαδο -για να πω ένα απλό παράδειγμα- σε μία χώρα που το αυτονόητο πρέπει να κυριαρχεί, νομίζω πως οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτό το θέμα πρέπει να εξεταστεί. Πρέπει άμεσα, κύριε Υπουργέ, να μας φέρετε αυτή την νομοτεχνική βελτίωση που να βγάζει αυτό το διαζευκτικό «ή», που ο μαθητής σ’ αυτήν την κρίσιμη ηλικία, σ’ αυτήν την κριτική ηλικία, θα πρέπει να αποφασίσει αυτός αν θα διαλέξει χημεία ή πληροφορική για το τι θα σπουδάσει αργότερα και να έχουμε φοιτητές ιατρικής ή φυσικομαθηματικών σχολών ή γεωπονικής ή χημικών μηχανικών ή μηχανικών περιβάλλοντος χωρίς γνώσεις χημείας.

Ζ. Θα σας πω ότι μπορεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα να φαίνονται οι ώρες της χημείας πολλές, στην πράξη, όμως, όπως έγινε και στην «Τεχνολογική 1 και 2», θα δείτε ότι αυτές οι ώρες θα είναι πάρα πολύ λίγες και θα έχουμε υποσκάψει το ίδιο το μέλλον μας, θα έχουμε πυροβολήσει τα ίδια τα πόδια μας.

Η. Γι’ αυτό αύριο κιόλας περιμένω να δούμε αυτή τη νομοτεχνική βελτίωση. Ενώ, λοιπόν, όλο το νομοσχέδιο και όλες τις άλλες τροπολογίες τις ψηφίζω, για τη συγκεκριμένη τροπολογία έχω τις ενστάσεις μου.