• Τί αλλάζει από Σεπτέμβριο στο Δημοτικό

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔09/01/2015 - 22:25 | Author: Newsroom

    «Η εικόνα του παιδιού που κουβαλάει την τσάντα 30-40 κιλών φεύγοντας από το σχολείο έχει τελειώσει». Με αυτή την πρόταση ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος άνοιξε τη συζήτηση για τις αλλαγές που έχει εξαγγείλει ότι θέλει να φέρει στο Δημοτικό

    Μειωμένη ύλη μαθημάτων, μελέτη στο σχολείο, ακόμα και κατά τη διάρκεια διδακτικών ωρών, πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας στη ΣΤ’ τάξη είναι μερικές από τις σκέψεις που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο υπουργείο Παιδείας.

    «Η τσάντα θα μένει στο σχολείο από Δευτέρα έως και Παρασκευή. Θέλουμε να βάλουμε ένα τέλος στην κατ’ οίκον διδασκαλία», είπεο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος.

    Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας Ελέυθερος Τύπος, αν και τα φιλόδοξα σχέδια του κ. Λοβέρδου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μαράζωσαν νωρίς λόγω των εκλογών, ο υπουργός τις τελευταίες μέρες της παραμονής του στην ηγετική καρέκλα του υπουργείου δεν έχει σκοπό να τα παρατήσει. Η διάλυση της Βουλής τού έχει δέσει τα χέρια, μιας και σχεδίαζε μέχρι τέλος Ιανουαρίου να έχει ολοκληρώσει το σχετικό νομοσχέδιο και να έχει θεσμοθετήσει τις αλλαγές στο Δημοτικό, όμως με την παρουσία του στη χθεσινή συνεδρίαση του ΕΣΥΠ έκλεισε το «μάτι» στο διάδοχό του υπερασπιζόμενος την παρακαταθήκη που θέλει να αφήσει από τη θητεία του στο υπουργείο. «Ο,τι περνάει με κανονιστική απόφαση θα το κάνουμε εμείς. Για τις αλλαγές όμως που πρέπει να ρυθμιστούν θεσμικά θα έχουμε έτοιμο το νομοσχέδιο» δήλωσε σχετικά.

    Κατά την εισήγησή του δεν παρέλειψε να σχολιάσει και την ειλικρινή απορία που προέκυψε γιατί να γίνει συνεδρίαση λίγες μέρες πριν τις εκλογές. «Πολλοί πίστευαν ότι οι γενικότερες πολιτικές εξελίξεις καταργούν όλο αυτό τον προγραμματισμό. Αυτοί που τα πιστεύουν αυτά έχουν νοοτροπία χώρας εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, είναι παλαιότατοι. Εμείς πιστεύουμε ότι οι προγραμματισμένες εργασίες που έχουν τα υπουργεία και γενικότερα η διοίκηση πρέπει απρόσκοπτα να ολοκληρώνονται», σχολίασε.

    Τα πέντε σημεία αλλαγών που προωθεί το υπουργείο και τα οποία μπορούν να γίνουν άμεσα είναι τα εξής:

    1. Δύο τύποι δημοτικών σχολείων:

    α) Ολοήμερο σχολείο (ΕΑΕΠ) με «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 30-35 ωρών, που να αφορά όλα τα δημοτικά σχολεία από εξαθέσια και πάνω και «ανοικτού τύπου» πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας έως 10 ωρών (από 14.15 έως 16.00 μ.μ.).

    β) Κλασικό σχολείο με «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 25-30 ωρών (από 8 π.μ. έως 13.00 μ.μ.).

    2. Αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και περιορισμός της ύλης.

    3. Δυνατότητα διαμόρφωσης μέρους του ωρολογίου προγράμματος από το σχολείο (κατά 10%) βάσει των αναγκών.

    4. Μελέτη στο σχολείο για τα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής. Η μελέτη αυτή αναπτύσσεται και ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της «διδακτικής περιόδου» από τον ίδιο το διδάσκοντα και περιορισμός στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα των εργασιών που ανατίθενται στους μαθητές για το σπίτι.

    5. Ενταξη των δράσεων του κοινωνικού σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία του αναλυτικού προγράμματος μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής.

    Στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα αλλαγών, ο κ. Λοβέρδος τόνισε την ανάγκη γνώσης ξένων γλωσσών και υπολογιστή και γι’ αυτό πρότεινε πιστοποίηση της αγγλικής (επίπεδο Α2) στην τελευταία τάξη του Δημοτικού Σχολείου, μέσω του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και του κρατικού πιστοποιητικού πληροφορικής και της χρήσης ΗΥ στην τελευταία τάξη του γυμνασίου.

    Ερευνα του ΙΕΠ

    Αν και δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια που τα ωρολόγια προγράμματα στα σχολεία έχουν αναμορφωθεί, η έρευνα που «έτρεξε» το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τον όγκο της ύλης στο Δημοτικό είναι αποκαλυπτική. Τα Μαθηματικά της Β’ Τάξης και της Ε’ τάξης καθώς και η Ιστορία της Στ’ Δημοτικού βρίσκονται στο μικροσκόπιο καθώς φαίνεται να δυσκολεύουν τόσο τους μαθητές αλλά και τους δασκάλους.

    Η έρευνα του Ινστιτούτου πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν από 285 σχολικούς συμβούλους της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (σ.σ. στο σύνολο υπάρχουν 322). Το σύνολο λοιπόν του κλάδου καταγράφει σε αυτά τα μαθήματα αναντιστοιχία του όγκου της ύλης με τον πραγματικό διδακτικό χρόνο, δυσκολίες για τους εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία τους, αυξημένες απαιτήσεις σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά και δυσνόητες έννοιες.

    Μάλιστα, οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι επιβάλλεται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για να μπορέσουν να διδάξουν βασισμένοι στα εγχειρίδια των παραπάνω μαθημάτων, ενώ προσθέτουν ένα ακόμα μάθημα, τις Φυσικές Επιστήμες της Ε’ Τάξης.

    Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σωτήρης Γκλαβάς τόνισε την επιτακτική ανάγκη αλλαγών στα εν λόγω μαθήματα, ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές. «Θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι το 6% της μαθητικής διαρροής γίνεται στο Γυμνάσιο, με το 3% να προέρχεται από την Α’ Γυμνασίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν είναι άσχετα με αυτά τα ποσοστά».

    Loading...