ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Χωρίς πυξίδα κινείται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ως προς το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2016 από τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι υπάρχει και σε αυτό το θέμα διάσταση απόψεων ανάμεσα στον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά και τον αναπληρωτή του Τάσο Κουράκη, με αποτέλεσμα να εξετάζεται ακόμη και η διατήρηση του συστήματος Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου (με τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα) ή και της Μαριέττας Γιαννάκου (το ισχύον, με τα έξι μαθήματα). Την πρόταση βλέπει με θετικότητα ο κ. Μπαλτάς.

Ειδικότερα, ο νόμος 4186 του 2013, επί υπουργίας Κ. Αρβανιτόπουλου, άλλαξε το σύστημα που αποφασίστηκε επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου, μειώνοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα από έξι σε τέσσερα, αλλά και τις επιλογές των υποψηφίων. Με βάση τον νόμο, θα έπρεπε να έχουν ανακοινωθεί έως τις 15 Μαρτίου τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας σε κάθε σχολή, ενώ τη Δευτέρα 30 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την ανακοίνωση των επιστημονικών πεδίων και των σχολών που θα περιλαμβάνονται σε καθένα από αυτά. Κάτι που δεν έχει συμβεί. Η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι η νέα κυβέρνηση μελετά τρόπους, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των σχολών που μπορούν μα επιλέξουν οι υποψήφιοι.

Η ομάδα εργασίας που έχει συσταθεί για το θέμα έχει επεξεργαστεί πρόταση βάσει της οποίας οι υποψήφιοι θα μπορούν να επιλέξουν και ένα πέμπτο μάθημα, η εξέταση στο οποίο θα τους δώσει τη δυνατότητα να επιλέξουν τις σχολές ενός δεύτερου επιστημονικού πεδίου. Ωστόσο, έχουν ανακύψει ιδιαίτερες δυσκολίες για το πώς θα ενταχθεί η διδασκαλία του πέμπτου μαθήματος στο αναλυτικό πρόγραμμα.

«Ουσιαστικά, η ομάδα εργασίας πρέπει να διαμορφώσει τη δομή του Λυκείου, αφού ο νόμος 4186 τη διαμόρφωσε με δεδομένο ότι τα υπό εξέταση μαθήματα θα είναι τέσσερα» ανέφερε χθες στην «Κ» έμπειρο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Με την ένταξη του πέμπτου μαθήματος στο σύστημα να μοιάζει με τον… τετραγωνισμό του κύκλου, δεν αποκλείεται η διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος των 4 ή και των 6 μαθημάτων.

Πηγή: