Συνάντηση της με την Υφυπουργό Παιδείας, ‘Έρευνας και Θρησκευμάτων κα Μερόπη Τζούφη με θέμα την παροχή στο μάθημα της στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Την Τετάρτη, 30 Μαΐου 2018, ο Πρόεδρος, η Αντιπρόεδρος, ο Γενικός Γραμματέας και η Έφορος Δημοσίων Σχέσεων της ΠΕΚΑΔΕ συναντήθηκαν με την Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κα Μερόπη Τζούφη παρουσία της κας Κωνσταντίνας Κολιζέρα, εκπαιδευτικού ΠΕ02, η οποία υπηρετεί στο γραφείο της Υφυπουργού.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης η ΠΕΚΑΔΕ ανέπτυξε και συζήτησε τις θέσεις και τις προτάσεις της με βάση το υπόμνημα που είχε κατατεθεί με θέμα την παροχή παράλληλης στήριξης στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με αφορμή σχετικά αιτήματα εκπαιδευτικών Αγγλικής αλλά και γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ακολούθησε διάλογος με ανταλλαγή απόψεων και με θετική διάθεση εκ μέρους της Υφυπουργού να συνεκτιμηθούν οι προτάσεις της ΠΕΚΑΔΕ στο γενικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου αναφορικά με την Ειδική Αγωγή ενώ παράλληλα θα καταβάλλεται προσπάθεια να αντιμετωπίζονται εξειδικευμένα αιτήματα.

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Θέσεις και προτάσεις της Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. για παροχή παράλληλης στήριξης στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Σκοπός του παρόντος υπομνήματος είναι να σας γνωστοποιήσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις της Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. αναφορικά με την αναγκαιότητα επέκτασης της παράλληλης στήριξης και στο μάθημα των Αγγλικών τόσο στην Α΄/θμια όσο και στη Β΄/θμια Εκπ/ση από εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06.

Παρατηρείται ότι οι μαθητές/-ήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Δημοτικά Σχολεία λαμβάνουν παράλληλη στήριξη σε μαθήματα όπως Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, κτλ. από εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ70, οι οποίοι/-ες είτε έχουν προσληφθεί για το σκοπό αυτό είτε συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενίοτε αξιοποιούνται ή προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί ΠΕ70, οι οποίοι/-ες, πέραν του βασικού πτυχίου, δεν έχουν εξειδικευθεί ή επιμορφωθεί στον τομέα της Ειδικής Αγωγής τον οποίο καλούνται να υπηρετήσουν. Επιπλέον, παρατηρείται ότι οι μαθητές/-ήτριες που χρειάζονται βοήθεια μένουν συχνά χωρίς στήριξη στο μάθημα των Αγγλικών, εφόσον το ωράριο των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης (κλάδων ΠΕ70/71) που προσλαμβάνονται για αυτό το σκοπό έχει ήδη συμπληρωθεί κατά την διάρκεια της διδασκαλίας άλλων μαθημάτων. Τέλος, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν την ειδική διδακτική της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας και συνεπώς δεν μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Κατ’ αναλογία, στη Β’/θμια Εκπ/ση παρέχεται παράλληλη στήριξη μόνο από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50 και ΠΕ04.50, οι οποίοι/-ες καλύπτουν τα μαθήματα που αντιστοιχούν στην ειδικότητά τους. Δυστυχώς, δεν παρέχεται στήριξη στο μάθημα των Αγγλικών εφόσον δεν υφίσταται αντίστοιχη ειδικότητα.

Στο πλαίσιο της ίσης αντιμετώπισης όλων των προσφερόμενων μαθημάτων αλλά και της επιτακτικής ανάγκης συνεχούς παράλληλης στήριξης των εν λόγω μαθητών/-τριών καθ’ όλη τη διάρκεια του ωρολόγιου προγράμματος, προτείνουμε:

  • την επέκταση της παράλληλης στήριξης και στο μάθημα των Αγγλικών και
  • την επαγγελματική αξιοποίηση εκπαιδευτικών ΠΕ06 στην παράλληλη στήριξη, ιδιαίτερα όσων διαθέτουν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα που αποδεικνύουν την εξειδίκευσή τους στον τομέα της Ειδικής Αγωγής.

Ειδικότερα επισημαίνουμε τα εξής:

  • Πιστεύουμε ότι με την αξιοποίηση των συναδέλφων ΠΕ06 θα αναβαθμιστεί η διδασκαλία του μαθήματος των Αγγλικών στα τμήματα όπου φοιτούν μαθητές/-ήτριες οι οποίοι/-ες χρήζουν παράλληλης στήριξης και τα οφέλη θα είναι πολλαπλά τόσο για τους συγκεκριμένους μαθητές/-ήτριες όσο και για το σύνολο των μαθητών/-τριών της τάξης.
  • Γνωρίζουμε ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας εκδηλώνει ενδιαφέρον για απασχόληση στην παράλληλη στήριξη μαθητών. Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι είτε διαθέτουν εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή είτε επιθυμούν να αποκτήσουν ώστε να μπορούν να προσφέρουν σημαντική βοήθεια στους μαθητές/-ήτριες που τη στερούνται στο μάθημα των Αγγλικών.
  • Στην υποχρεωτική εκπαίδευση τα Αγγλικά αποτελούν τη βασική και υποχρεωτική ξένη γλώσσα που διδάσκεται από την Α’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Γυμνασίου. Κατά συνέπεια, η παράλληλη στήριξη μαθητών/-τριών θεωρείται επιβεβλημένη σε ένα κατεξοχήν γλωσσικό μάθημα.

Η Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. έχει κατ’ επανάληψη παρουσιάσει με επιχειρήματα τη θέση της για την αναγκαιότητα ενίσχυσης και εμπλουτισμού του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας. Παρακαλούμε θερμά για τη θετική σας ανταπόκριση στο αίτημά μας και την πρότασή μας για την επαγγελματική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών ΠΕ06 στα προγράμματα εξειδικευμένης ή και εξατομικευμένης εκπαίδευσης.