Κύρια σημεία χθεσινής ομιλίας Θ. Φορτσάκη στη Βουλή για την Παιδεία

O Συντονιστής Μορφωτικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Καθηγητής κ. Θεόδωρος Φορτσάκης τοποθετήθηκε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».

Ακολουθούν τα κύρια σημεία της ομιλίας του:

  • Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την υιοθέτηση του νομοσχεδίου δεν σέβεται για μία ακόμη φορά τον Κανονισμό της Βουλής και το Σύνταγμα.
  • Το νομοσχέδιο «έπληξε» βροχή τροπολογιών, όπως μας έχει συνηθίσει δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας.
  • Το νομοσχέδιο δεν έχει καμία εσωτερική συνοχή εξαιτίας αυτής της κατάστασης.
  • Οι ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση υιοθετούνται χωρίς να έχει προηγηθεί αξιολόγηση των σχολικών μονάδων του εξωτερικού και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτές, εμπεριστατωμένη αποτίμηση εφαρμογής του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου και εκτενής παρουσίαση των θέσεων της ομογένειας.

Οι επίμονες ενστάσεις του Υφυπουργού Παιδείας κ. Πελεγρίνη για το αντίθετο δείχνουν την άγνοιά του για τα σχετικά θέματα.

  • Ο περιορισμός των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο και η μεταβολή του τρόπου στελέχωσης των σχολικών μονάδων έρχεται σε αντίθεση με τα σκληρά δεδομένα της οικονομικής κρίσης, καθώς επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Η άκριτη μετατροπή όλων των σχολικών μονάδων στο εξωτερικό σε δίγλωσσες στερείται της αναγκαίας προεργασίας. Το δίγλωσσο σχολείο είναι προτεραιότητα, αλλά δεν αποτελεί πανάκεια.
  • Οι ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση είναι καταστροφικές.
  • Η παιδεία δεν είναι σούπερ μάρκετ και χρειάζεται ειδική προστασία.
  • Κανένας εκπαιδευτικός της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν πρέπει να απολύεται αναιτιολόγητα.
  • Δεν μπορεί όμως να γίνει δεκτή η μετατροπή των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων σε δημόσιους υπαλλήλους, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.
  • Ο καλύτερος προπαγανδιστής για τους σχολάρχες των ιδιωτικών σχολείων είναι το Υπουργείο Παιδείας που διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση.
  • Τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών πνίγονται με το νομοσχέδιο στη γραφειοκρατία.
  • Για την εκπαίδευση των προσφύγων, το νομοσχέδιο δεν προβλέπει επί της ουσίας τίποτα. Όλα μετατίθενται σε επίπεδο υπουργικής απόφασης.
  • Για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, η ένδεια των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι πρωτοφανής.
  • Για την ειδική αγωγή, είναι εντελώς απαράδεκτη η προτίμηση προσώπων που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο.
  • Για τις πανελλήνιες εξετάσεις, ο θεσμός έχει αποτύχει και χρήζει αναμόρφωσης. Είναι όμως ακόμη ασαφές τι επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας.
  • Για τους λεγόμενους «αιώνιους φοιτητές», η ολική επαναφορά τους είναι εσφαλμένη. Θα έπρεπε να προβλέπεται η αποχώρηση των μη συνεπών φοιτητών με δυνατότητα επανόδου όποιου το επιθυμεί κατόπιν υποβολής αίτησης.
  • Η ρύθμιση για τη μετακίνηση Καθηγητών είναι υπερβολική και άδικη.

· Η ρύθμιση για τους διοικητικούς υπαλλήλους που μπορούν να γίνουν ΕΤΕΠ θέλει πολύ μεγάλη προσοχή, ώστε να μην οδηγήσει σε στρεβλώσεις.