• Τάσος Κουράκης: Να σταματήσει να ΄΄παίζει΄΄ με τους επί πτυχίω φοιτητές ο Υπ Παιδείας

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔18/08/2014 - 01:24 | Author: Newsroom

    Ο Τάσος Κουράκης, βουλευτής και συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τους αντιφατικούς χειρισμούς του Υπουργού Παιδείας στο θέμα των επι πτυχίω φοιτητών, δήλωσε…

    ΄΄ Οι συνεχείς παλινωδίες του Υπουργού Παιδείας, κ. Ανδρέα Λοβέρδου, αναφορικά με τους «αιώνιους» φοιτητές πραγματικά δεν έχουν τέλος, κρατώντας μέσα στο καλοκαίρι εγκλωβισμένους όλους εκείνους τους φοιτητές που, αν και έχουν καθυστερήσει στις σπουδές τους, επιθυμούν ωστόσο να πάρουν το πτυχίο τους.

    Πριν δέκα ημέρα ο Υπουργός σε έγγραφο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών των Ανεξάρτητων Ελλήνων Γιάννη Δημαρά και Γαβριήλ Αβραμίδη σχετικά με την «ανάγκη ελαστικοποίησης του Ν. 4009/2011» για τη διαγραφή ή μη των φοιτητών, διευκρίνισε ότι τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας είναι τα μόνα αρμόδια για να κρίνουν τις υποθέσεις των φοιτητών τους. Συγκεκριμένα αναφερόταν πως τα ιδρύματα, τα οποία έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διαγραφή ή μη των φοιτητών, μπορούν στον οργανισμό τους να θεσπίσουν ειδικά κριτήρια για τις περιπτώσεις που θεωρούν ότι χρήζουν ιδιαίτερης μέριμνας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο.

    Σύμφωνα με δημοσιεύματα, φαίνεται πως ανάλογη «ευνοϊκή» στάση είχε κρατήσει και μετά τη συνάντηση που είχε στο Υπουργείο, στις 7 Αυγούστου, με τα τριμελή συμβούλια των Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων και των Προέδρων των ΤΕΙ. Δείχνοντας να κατανοεί την κατάσταση, είχε συμφωνήσει πως οι διοικήσεις των Ιδρυμάτων είναι εκείνες που θα αποφασίσουν πως θα αντιμετωπιστούν οι χρονίζοντες φοιτητές, στο βαθμό που τα δύο τελευταία χρόνια κατέβαλλαν προσπάθειες για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να πάρουν το πτυχίο τους.

    Σύντομα όμως ο «κοινωνικά ευαίσθητος» Υπουργός Παιδείας άλλαξε γνώμη, και με Δελτίο Τύπου στις 10 Αυγούστου, ρίχνοντας την ευθύνη στα ίδια τα Ιδρύματα που δεν έχουν ολοκληρώσει τη σύνταξη των οργανισμών τους, αποφάσισε να δείξει ο ίδιος την πόρτα στους «αιώνιους» φοιτητές με κατεπείγουσες μάλιστα διαδικασίες, από την 1η Σεπτεμβρίου 2014, διαβεβαιώνοντας τους πάντες πως «ο νόμος θα εφαρμοστεί».

    Είναι φανερό πως η αναλγησία του κ. Λοβέρδου δεν έχει στόχο την βελτίωση της πραγματικότητας των πανεπιστημίων, που οι μνημονιακές κυβερνήσεις έχουν οδηγήσει στην υποβάθμιση και στη συρρίκνωση. Ξαφνικά το Υπουργείο αποφασίζει να εξαντλήσει όλη του την πυγμή στο ζήτημα των καθυστερούντων φοιτητών, τη στιγμή που περικόπτει δραματικά τους προϋπολογισμούς των Ιδρυμάτων, οδηγεί το προσωπικό τους στη διαθεσιμότητα, και παραδίδοντάς τα βορά στις επιταγές και τις επιθυμίες της κερδοφόρας αγοράς της Εκπαίδευσης.

    Εμείς, ως ΣΥΡΙΖΑ, έχουμε αναδείξει την ανομολόγητη στόχευση του Υπουργείου, που δεν είναι άλλη από μια ακόμα επίθεση ενάντια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχουμε τονίσει πως, τη στιγμή που οι επί πτυχίω φοιτητές ούτε το δημόσιο επιβαρύνουν ούτε την εκπαιδευτική διαδικασία δυσχεραίνουν, η βούληση του κ. Λοβέρδου είναι να δείξει ότι «νοικοκυρεύει τα Ιδρύματα». Αλλά αυτό το λεγόμενο «νοικοκύρεμα» σκοπό έχει τη λογιστική μείωση της αναλογίας διδασκόντων διδασκομένων, και δεν είναι παρά ένας προάγγελος της περαιτέρω μείωσης προσωπικού σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

    Ειδικά δε για τις διαγραφές των φοιτητών, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταθέσει τροπολογία και προσθήκη στο σχέδιο νόμου «Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις». Με την κίνηση του αυτή ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει την αποκατάσταση της αδικίας σε βάρος ενός μεγάλου αριθμού επί πτυχίω φοιτητών, οι οποίοι με τις ισχύουσες διατάξεις απειλούνται με άμεσες και οριζόντιες διαγραφές – χωρίς μεταξύ άλλων να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες που μπορούν να οδηγήσουν σε καθυστέρηση των σπουδών τους – μετά την πάροδο ορισμένου χρονικού διαστήματος (αρχής γενομένης από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο).

    Με τις κινήσεις αυτές από την πλευρά μας, θα θέλαμε να θυμίσουμε στον κ. Υπουργό πως η Παιδεία είναι δικαίωμα και αγαθό, ενώ τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα χρήζουν σταθερότητας, συνέπειας και προσεκτικής μελέτης εκ μέρους της Πολιτείας.

    Ο κ. Λοβέρδος θα πρέπει να έχει υπόψη του πως η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι ένα «βολικό μπαλάκι» άλλοτε για ασκήσεις «κοινωνικής ευαισθησίας» και άλλοτε για την παροχή διαπιστευτηρίων εκσυγχρονιστικής συνέπειας προς εκείνους που υποτίθεται πως ευαγγελίζονται τον «εξορθολογισμό» της. ΄΄

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...