• Τα βασικά χαρακτηριστικά της Δεκατετράχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔31/01/2017 - 21:35 | Author: Newsroom

    Ο Γ. Κουζέλης εισηγούμενος την πρόταση αναφέρθηκε σε , αν και η αρχική πρόταση έκανε λόγο για 11χρονη

    Στα 12+2 χρόνια τοποθέτησε την επέκταση της ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γεράσιμος Κουζέλης, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της βουλής. Το ΙΕΠ έχει αναλάβει να επεξεργαστεί εκ μέρους του υπουργείου μια συνολική πρόταση για την αναβάθμιση του Λυκείου και την εισαγωγή στη τριτοβάθμια. Ωστόσο, προς ώρας η συζήτηση θα εστιάσει στο Λύκειο στη βουλή, ύστερα από πολιτική απόφαση.

    Ο Γ. Κουζέλης εισηγούμενος την πρόταση αναφέρθηκε σε 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, αν και η αρχική πρόταση έκανε λόγο για 11χρονη. Κατά τις πληροφορίες, στόχος του υπουργείου μακροπρόθεσμα είναι η υποχρεωτικότητα να αφορά και στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου (από 4 ως 18 ετών). Υπέρ της πρότασης τάχθηκε στην επιτροπή και η Ελένη Ζωγραφάκη, πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

    Πάντως, όπως ξεκαθάρισε ο Γ. Κουζέλης «χαρακτηριστικό της πρότασης είναι η σταδιακότητά της».

    Τα βασικά της χαρακτηριστικά:

    1. Ευρύτερες ενότητες μαθημάτων

    2. Ευκαιρία για συστηματική δουλειά στα μαθήματα

    3. Α’ Λυκείου κοινή αφετηριακή τάξη για ό,τι κάνουν οι μαθητές στη συνέχεια.

    4. Εξασφάλιση της υποχρεωτικότητας της Α΄ Λυκείου και σταδιακά 14χρονο υποχρεωτικό σχολείο στο οποίο παραμένει δυνατότητα επιλογών.

    5. Σχολείο χωρίς φραγμούς

    6. Πιστοποίηση γνώσεων και ικανοτήτων ξένων γλωσσών στην Α΄ Λυκείου

    7. Δυνατότητα στους μαθητές πα οαρακολουθήσουν την ανάπτυξη των δικών τους ενδιαφερόντων, κλίσεων και προσεγγίσεων.

    8. Εμφάσεις σε ΣΕΠ, εργασίες, επιχειρηματολογία και γλωσσική κατανόηση

    9. Το απολυτήριο να ενισχυθεί να δοθεί αξία σε αυτό. Ενδεχομένως των τεσσάρων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου.

    avgi.gr/

    Loading...