Στην εισαγωγική του εισήγηση στην Ιεραρχία ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε όσα έγιναν στο Μαξίμου τον Οκτώβριο του 2016 με σκοπό να «αποκαλύψει» τα πραγματικά γεγονότα και τις αληθινές συμφωνίες. Χωρίς αξία η αρχιεπισκοπική αναδρομή. Ό,τι κι αν είχε ειπωθεί τελικά στο Μαξίμου, το Υπουργείο Παιδείας συνέχισε την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά και δεν τα απέσυρε. Αντιθέτως ήδη ετοιμάζει, και θα σταλούν προς εκτύπωση, προσωρινά βιβλία – – βασισμένα στα νέα προγράμματα σπουδών για να διανεμηθούν τον Σεπτέμβριο στους μαθητές. Τα σημερινά «παλαιά» βιβλία δεν θα επανατυπωθούν. Η εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών σταδιακά ολοκληρώνεται. Φέτος (2016-2017) εστάλησαν στο ΦΕΚ, έγιναν νόμος και στάλθηκαν για εφαρμογή στα σχολεία χωρίς έντυπο βοηθητικό υλικό. Την επόμενη χρονιά (2017-2018) θα υπάρχει και το έντυπο βοηθητικό υλικό για την πληρέστερη εφαρμογή τους ενώ τα βιβλία στα οποία στηρίχτηκαν πολλοί θεολόγοι φέτος συνεχίζοντας την διδασκαλία τους όπως μέχρι τώρα, τον Σεπτέμβριο δεν θα υπάρχουν στις τσάντες των μαθητών.Η Διοικούσα Εκκλησία δια της έχει στρέψει όλη την προσοχή της στα νέα βιβλία που θα γραφούν αργότερα, τα «μόνιμα» που θα αντικαταστήσουν τους φακέλους μαθητή. Για αυτά αποζητά να έχει λόγο ή εποπτικό ρόλο η Διοικούσα Εκκλησία και θα ξεκινήσει τον σχεδιαζόμενο διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας. Μόνο που τα βιβλία αυτά είναι άγνωστο πότε, εάν, από ποιους και με ποια κονδύλια θα γραφούν. Μέχρι να απαντηθούν τα σχετικά ερωτήματα/προβλήματα οι μαθητές θα έχουν τους «προσωρινούς» φακέλους μαθητή για τους οποίους η Εκκλησία ούτε είχε ούτε και ζήτησε να έχει λόγο και ενημέρωση! Ούτε φυσικά διασφάλισε η Διοικούσα Εκκλησία ότι μέχρι την συγγραφή των νέων βιβλίων που θα προκύψουν μετά από τον διάλογο Εκκλησίας – Πολιτείας, θα επανατυπώνονται και θα διδάσκονται τα βιβλία που διδάσκονταν μέχρι σήμερα. Είναι πλέον ολοφάνερο όχι ότι η Πολιτεία εμπαίζει την Διοικούσα Εκκλησία για τα Θρησκευτικά αλλά και ότι η Διοικούσα Εκκλησία αποδεικνύεται πολύ κατώτερη των περιστάσεων στην υπεράσπιση του ορθόδοξου χαρακτήρα της θρησκευτικής εκπαίδευσης των μαθητών της πατρίδας μας, υποχρέωση που της έχει ανατεθεί από τον Καταστατικό Χάρτη λειτουργίας της.