της Αγγελικής Μπάρδα

Προσωπικά, βρίσκω τα σημερινά θέματα, εξαιρετικά απαιτητικά, για μαθητές που διδάχθηκαν και κατανόησαν σε βάθος τις βασικές έννοιες που αυτό το βιβλίο, έστω και περιληπτικά σε κάποια σημεία, προσπαθεί να διδάξει. Για την ακρίβεια, θεωρώ ότι είναι τα πιο απαιτητικά – όμως οφείλω να ομολογήσω εμπνευσμένα – των τελευταίων 15 ετών, όσο δηλαδή το εκπαιδευτικό σύστημα των κατευθύνσεων είναι σε ισχύ!!!

Δεν είναι η πρώτη φορά που η επιτροπή προσεγγίζει τις δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες “παράτυπα” από την σκοπιά των γονιδιακών μεταλλάξεων, απεικονίζοντάς τις δηλαδή σε μικρό αριθμό βάσεων. Ας θυμηθούμε την αναστροφή του 2011, καθώς και τις αναστροφή και διπλασιασμό στις Επαναληπτικές του 2013.

Όσον αφορά τους γαμέτες του Δ2, είναι μια απλή εφαρμογή του 1ου και 2ου νόμου του Mendel! Σημειώνω ότι η αμοιβαία μετατόπιση έγινε στα άκρα των χρωμοσωμάτων, αφορώντας λίγες βάσεις, κάτι που σημαίνει ότι μάλλον κατά τη σύναψη τα χρωμοσώματα θα αναγνωριστούν ως ομόλογα!!! Γίνεται λόγος, λοιπόν, ξεκάθαρα για τέσσερις ισοπίθανους γαμέτες…

Από πότε, λοιπόν, η Βιολογία Κατεύθυνσης, μάθημα βαρύτητας της κατεύθυνσης αυτής που φέρνει στο κατώφλι της Ιατρικής τα παιδιά μας, θεωρείται έυκολο μάθημα και από ποιον; Από πότε το άριστα θα έπρεπε να είναι για όλους και όχι για τους λίγους; Και τελικά, ποιος θέτει τον πήχυ στην δυσκολία των θεμάτων; Μήπως, λοιπόν, χάσαμε το μέτρο του τι είναι εύκολο και τι δύσκολο;

Ας αναλογιστούμε, λοιπόν, καλύτερα τι είναι αυτό που θα ταξιδέψει τους μαθητές μας στα βαθιά αυτής της μαγευτικής επιστήμης, προετοιμάζοντάς τους όχι απλά για έναν στείρο καλό βαθμό στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά κυρίως θέτοντας γερές βάσεις για τις βασικές έννοιες που θα κληθούν να σπουδάσουν… Η Βιολογία, όπως και κάθε άλλη επιστήμη, άλλωστε, ΔΕΝ έχει όρια…

Με εκτίμηση και κάθε σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις,

Αγγελική Μπάρδα

Μοριακή Βιολόγος

Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας – Σχολή Ιατρικής

Εκπαιδευτήρια “ΑΘΗΝΑ”

ΤΡΙΚΑΛΑ