Τα νήμα της Αριάδνης – Ο πολύπαθος κλάδος τη Οικιακής Οικονομίας

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔13/05/2018 - 21:43 | Author: Newsroom

Ιούνιος 2016: Στις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού, μεταξύ άλλων, στις 24/5 στην διαρκή επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων στην Βουλή και στα πλαίσια του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία, παρακολούθησα τον υπουργό να λέει:

Επιμέλεια: Ντάμα Μαρία  Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας

“Πέραν από τις ειδικές μαθησιακές ανάγκες το σχολείο πρέπει να καλύπτει το σύνολο των αναγκών ανάπτυξης της προσωπικότητας του παιδιού. Υπάρχουν γνωστικά αντικείμενα τα οποία είναι αποκλεισμένα από την εκπαίδευση. Τέτοια είναι η σεξουαλική αγωγή, ο εθισμός από ουσίες έως διαδίκτυο, η παχυσαρκία, η υγιεινή διατροφή κλπ….”
Αναρωτιέμαι έχει ξεφυλλίσει ποτέ ο κ. Υπουργός κάποιο από τα σχολικά βιβλία;
Ο κ. Υπουργός φαίνεται οτι αγνοεί το περιεχόμενο του μαθήματος της Οικιακης Οικονομίας. Ας του το γνωστοποιήσουμε όσο γίνεται συντομότερα.

Βιβλίο Οικιακής Οικονομίας Τάξη Α΄Γυμνασίου
1. Η OΙΚOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ O ΚOΙΝΩΝΙΚOΣ ΠΕΡΙΓΥΡOΣ
2. OΙΚOΝOΜΙΚΑ ΤΗΣ OΙΚOΓΕΝΕΙΑΣ
3. ΔΙΑΤΡOΦΗ
4. ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡOΛΗΨΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
5. ΚΑΤOΙΚΙΑ
6. ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ

Βιβλίο Οικιακής Οικονομίας Τάξη Α΄Γυμνασίου
1. ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
2. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΖΩΗΣ
3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
4. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
5. ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑ
6. ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
7. ΟΙΚΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
8. ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
9. ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
10. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
H απόφαση του υπουργού να «καρατομήσει» το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας και να το χαρακτηρίσει «ήσσονος σημασίας» χωρίς αιδώ, προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση των καθηγητών Οικιακής Οικονομίας.

Συνέχεια Μαιος 2018

Ενοποίηση κλάδων-Υπουργική απόφαση νέων αναθέσεων

Η υποβάθμιση και η καρατόμηση του κλάδου της Οικιακής Οικονομίας
Σ υ ν ε χ ί ζ ε τα ι

ο κλάδος μας ΠΕ15 ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ υπόκειται στην παρακάτω υποβάθμιση:
1. ενοποιείται με κλάδους όπως ΠΕ 09 Οικονομολόγοι, ΠΕ18.02 Διοίκηση επιχειρήσεων, ΠΕ18.03 Λογιστικής, ΠΕ18.35 Τουριστικών επιχειρήσεων, ΠΕ18.40 Εμπορίας και διαφήμισης (marketing) 2. δίδεται το μάθημα της ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ως Β’ Ανάθεση στους ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ Ανάθεση και στους ΠΕ88.01 ΓΕΩΠΟΝΟΙ Γ’ Ανάθεση στους ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Γ’ ανάθεση στους ΠΕ87.01 ΙΑΤΡΙΚΗΣ και ΠΕ87.02 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΝΕΝΑΣ από τους ανωτέρω κλάδους (συμπεριλαμβανομένων των ειδικοτήτων που ενοποιήθηκαν σε ΠΕ 80 μαζί με τους ΠΕ 15), δεν καλύπτει περισσότερο από το 1/8 του διδασκόμενου γνωστικού αντικειμένου του μαθήματος ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ανά κλάδο, σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών της επιστημονικής τους εκπαίδευσης.
Η υποβάθμιση λοιπόν της διδασκαλίας του μαθήματος ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ είναι φυσικό και επόμενο να επακολουθήσει. Ένα μάθημα ιδιαίτερης σημασίας για τη σύγχρονη κοινωνία
Επιπρόσθετα:
Στις αναθέσεις των μαθημάτων δεν αναφέρεται η Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ του μαθήματος της ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ στον κλάδο ΠΕ80 και κατά προτεραιότητα πρώην ΠΕ15 ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, όπως αυτό συνέβαινε τα τελευταία 30 χρόνια.
Οι σπουδές των Καθηγητών του πρώην κλάδου ΠΕ 15 επιβεβαιώνουν την γνωστική επάρκεια για το διδασκόμενο αντικείμενο της ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ και της συνάφειας με τα διδασκόμενα κεφάλαια του μαθήματος, η οποία είναι εμφανής με μία ματιά στα περιεχόμενα του Βιβλίο ΟΕΔΒ Γεωγραφία Α’ & Β’ Γυμνασίου και στο ίδιο μονοπάτι εκπλήρωσης του σκοπού διδασκαλίας του μαθήματος όπως αναφέρεται παραπάνω. Συγκεκριμένα, είναι εμφανής η συνάφεια και η εκπλήρωση του σκοπού του μαθήματος.

Ρίχνοντας μια ματιά στις νέες αναθέσεις διερωτώμαι: Πως στο μάθημα ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ που διδάσκεται στα ΕΠΑΛ έχει αναγνωριστεί η συνάφεια του κλάδου μας με το αντικείμενο και έχει δοθεί ως Α’ ανάθεση στον κλάδο μας σύμφωνα με το ΦΕΚ Αριθμ. Φ22/66584/Δ4. Γ

Συμπερασματικά διαπιστώνεται πως το μάθημα της ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, χρησιμοποιείται στο Γυμνάσιο σαν δεκανίκι από όλους εκείνους τους κλάδους που δεν συμπληρώνουν ωράριο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο και κατ΄ εξακολούθηση, το ΥΠΑΙΠΘ συρρικνώνει και εκμηδενίζει τα κενά της ειδικότητας μας

Γράφοντας αυτές τις γραμμές, αισθάνομαι ξανά ένα κόμπο στο στομάχι μου. Λες τελικά να μας καταργήσουν; Τα παιδιά; Τι θα γίνουν τα παιδιά; Αναρωτιέμαι…. και μου έρχονται στο μυαλό εκείνα τα αθώα ματάκια των παιδιών κατά τη διδασκαλία του κεφαλαίου της διατροφής ή της αγωγής του καταναλωτή… πόσα πράγματα μας μαθαίνετε κυρία.. και οι γονείς τους … οι γονείς πόσες φορές ήρθαν και αυτοί με τη σειρά τους να μας ευχαριστήσουν για την βοήθεια μας στον αγώνα τους….
Μέσα από το μάθημα, δίνω εφόδια στον μικρό μου μαθητή που έχουν να κάνουν με την αυριανή καθημερινότητά του. Την οικογένειά του, τον περίγυρό του, την κοινωνία. Τον μαθαίνω στην σωστή συμπεριφορά, στον σεβασμό του ατόμου και του περιβάλλοντος, στην διαχείριση, στην κατανάλωση, στο να είναι ενεργός Πολίτης.
Κύριοι το μάθημα μας και το κάθε μάθημα που προέρχεται από συνειδητοποιημένους εκπαιδευτικούς με αγάπη και μεράκι προς το αντικείμενο τους είναι κατάθεση ψυχής.
Η εκπαίδευση και η παιδεία χρειάζεται ενεργούς ανθρώπους με μεράκι και αγάπη για όσα προσφέρουν και όχι ψυχικά εξοντωμένους.

Loading...
  • europalso

    ideascentral