Σε αντίθεση με μερικά καλοπροαίρετα (κατά τη γνώμη μου ) άρθρα οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου έχουν βαρύνουσα σημασία για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση .

Από την αρχή του θεσμού των πανελληνίων εξετάσεων οι υψηλόβαθμες σχολές κρίνονται για πολλούς σε ελάχιστα μόρια , ακόμα και οριακά για ένα ή δύο μόρια. Γι αυτό άλλωστε και ο νομοθέτης έχει προβλέψει τι γίνεται σε περίπτωση ισοβαθμίας .

Στο νέο σύστημα εισαγωγής το σοβαρότερο πρόβλημα είναι η διαβλητότητά του . Ποτέ δεν θα μάθουμε αν τα εικοσάρια των ιδιωτικών σχολείων σε όλα τα μαθήματα είναι όντως εικοσάρια . Το είκοσι για παράδειγμα στη βιολογία για τρία χρόνια , για έναν μαθητή ανθρωπιστικών σπουδών σίγουρα θα αποτελεί ένα ερωτηματικό . (δες πέρυσι που σε ιδιωτικό σχολείο λύνανε τα θέματα των εξετάσεων την προηγούμενη μέρα ) . Το σημαντικότερο όμως για τους μαθητές που εξασφαλίζουν τα εικοσάρια πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά , είναι ότι ξεκούραστα προετοιμάζονται για τέσσερα μαθήματα . Αυτό είναι και το ασύγκριτο πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων .

Το νέο σύστημα είναι κομμένο και ραμμένο για τα ιδιωτικά σχολεία , άλλωστε δεν υπήρξε κάποια διαμαρτυρία από μαθητές που φοιτούν σε αυτά.

Παζιώνης Γρηγόριος , μαθηματικός.