Σχετικά με την δραματική επιστολή καθηγήτριας για υποσιτισμένους μαθητές

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔19/03/2013 - 16:06 | Author: Newsroom

Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με την επιστολή ΣΟΚ για υποσιτιζόμενους μαθητές στα σχολεία.

Αριθμός:8543

Τύπος:Ερωτήσεις

Συνοδος / Περίοδος:Α’ ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)

Θέμα:Σχετικά με την δραματική επιστολή καθηγήτριας για υποσιτισμένους μαθητές.

Κόμμα:

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Ημερομηνία:15/03/2013Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:15/03/2013

Καταθέτοντες:

Κουίκ Φιλίππου Τέρενς – Σπένσερ – Νικόλαος

Υπουργεία:

Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Υπουργοί:

  • Βρούτσης Ιωάννης (Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας)
  • Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας,Θρησκευμάτων,Πολιτισμού και Αθλητισμού)

Πηγή Βουλή ερωτήσεις 15/3/2013

…………………………………………………………………

Την κραυγή αγωνίας της Διευθύντριας του Δημοτικού Σχολείου Γόμφων Τρικάλων Αικατερίνης Νικολαϊδου που με δραματική επιστολή προς τους συναδέλφους της, ζητά απελπισμένα βοήθεια για τους υποσιτισμένους μαθητές της περιοχής της, μεταφέρει με

Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο και Πρόνοιας Ιωάννη Βρούτση ο Βουλευτής Επικρατείας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Η κα Νικολαίδου, αναφέρεται σε ένα σκελετωμένο παιδί, μόλις 6 χρόνων, που μετά από απουσία πολλών ημερών εμφανίστηκε στο σχολείο σε άθλια κατάσταση. Καχεκτικό, με τρέμουλο σε όλο του το σώμα.

Η εκπαιδευτικός ρώτησε και έμαθε ότι οι γονείς του παιδιού είναι άνεργοι, ζουν σε τρώγλη και τους λείπει ακόμη και το ψωμί.

«Οι κυβερνώντες μας βλέπουν ως αριθμούς. Ως πηγή εσόδων μονάχα. Η αξιοπρέπεια , η δικαιοσύνη, η ισότητα, είναι ανύπαρκτες στο μυαλό και στις πράξεις τους. Επενδύουν μονάχα εκεί απ΄ όπου μπορούν να απορροφήσουν έσοδα και κέρδη. Εκεί όπου τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα», υπογραμμίζει η κα Νικολαϊδου και ζητά τη «δημιουργία ενός επιτυχημένου και αποτελεσματικού δικτύου παροχής φροντίδας και συναισθηματικής στήριξης αυτών των παιδιών».

Όπως επισημαίνει και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «η απεγνωσμένη έκκληση της διευθύντριας του Δ.Σ. Γόμφων, κ. Αικ. Νικολαΐδου, σχετικά με την ύπαρξη σοβαρά υποσιτισμένων μαθητών σε αρκετά σχολεία και νηπιαγωγεία των Τρικάλων, επιβεβαιώνει δυστυχώς τις πιο μαύρες προβλέψεις για τις συνέπειες της λιτότητας, της ανεργίας και της φτώχειας και αποδεικνύει το μέγεθος του συντελούμενου από τις επάλληλες μνημονιακές κυβερνήσεις εγκλήματος εις βάρος του ελληνικού λαού».

«Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε με απόλυτη εχεμύθεια και προσοχή, να προβείτε σε μία πρώτη καταγραφή και διασταύρωση πληροφοριών προκειμένου να καταμετρηθεί ο αριθμός των υποσιτισμένων ανά την Ελλάδα μαθητών;», ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και τονίζει πώς «οι επιλογές της τρικομματικής συγκυβέρνησης οδηγούν την Ελλάδα στο επίκεντρο μιας ανθρωπιστικής κρίσης».

http://www.agonaskritis.gr/

……………………………………………………………

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ Κ.Κ.Ε.

Υποσιτισμός μαθητών σε σχολεία του νομού Τρικάλων

Το θέμα του υποσιτισμού μαθητών, ως επίπτωση της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης στη ζωή των λαϊκών στρωμάτων, οξύνεται καθημερινά, λαμβάνοντας ανησυχητικές διαστάσεις.

Πρόσφατα, μετά από δημοσίευση επιστολής της διευθύντριας του δημοτικού σχολείου Γόμφων Ν. Τρικάλων, ήρθε για μια ακόμη φορά στην επιφάνεια το πρόβλημα της έλλειψης επαρκούς και σωστής διατροφής των παιδιών.

Είναι απαράδεκτο στην Ελλάδα του 2013 να υπάρχουν παιδιά που παρακολουθούν νηστικοί ή υποσιτισμένοι το καθημερινό σχολικό πρόγραμμα, εξαιτίας της τραγικής κατάστασης στην οποία έχει βρεθεί η λαϊκή οικογένεια, που πλήττεται από την ανεργία, τα χαράτσια, τις μειώσεις των μισθών, τις ελαστικές μορφές απασχόλησης κ.ά..

Το πρόβλημα του υποσιτισμού των μαθητών, πρέπει να λυθεί άμεσα με ευθύνη του κράτους, δεν μπορεί να λυθεί μέσω του εθελοντισμού, της εκκλησίας, των Μ.Κ.Ο. ή των όποιων φιλανθρωπικών οργανώσεων.

Είναι ανάγκη να δοθεί έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για να παρέχεται σε όλα τα παιδιά δωρεάν γεύμα (σάντουιτς, γάλα, χυμός κλπ.) στο σχολείο, με ευθύνη των Δήμων (χωρίς την εμπλοκή Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και χορηγών). Επιπλέον να καταργηθεί ο ΦΠΑ 23% στα κυλικεία προκειμένου να μειωθούν οι τιμές των προϊόντων τους.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε άμεσα να εγκριθεί έκτακτο κρατικό κονδύλι για τους Δήμους έτσι που να παρέχεται ένα γεύμα (π.χ. σάντουιτς, γάλα, χυμός) σε όλα τα παιδιά, αξιοποιώντας τις υποδομές και το προσωπικό των Δήμων, καθώς και για την κατάργηση του ΦΠΑ στα κυλικεία των σχολείων.

Οι βουλευτές

Γιώργος Λαμπρούλης

Γιάννης Γκιόκας

……………………………………………………………………….

Η Αικατερίνη Νικολαϊδου είναι η διευθύντρια του σχολείου Γόμφων, Τρικάλων, που κοινοποίησε μία επιστολή αναφερόμενη σε υποσιτισμένους μαθητές σχολείων της περιοχής και απευθύνει έκκληση για δράση.

Μέσα από μια δραματική επιστολή προς όλους τους συναδέλφους της εκπαιδευτικούς, φέρνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα μικρών παιδιών που καταρρέουν μέσα στις σχολικές αίθουσες, η Αικατερίνη Νικολαϊδου προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει την ίδια την κοινωνία. Μιλά για «…τη θέα ενός σκελετωμένου μικρού παιδιού, ηλικίας 6 χρόνων, που μετά από απουσία πολλών ημερών εμφανίστηκε στο Νηπιαγωγείο σε άθλια κατάσταση. Αδυνατισμένο, καχεκτικό, με τρέμουλο σε όλο του το σώμα.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Συνάδελφοι – Συναδέλφισσες

Η οικονομική πτώχευση και η κρίση της πατρίδας μας, έχει χτυπήσει εδώ και καιρό τις πόρτες όλων μας και έχει μπει μέσα στη ζωή μας άγρια, αδυσώπητη, στιβαρή, απάνθρωπη.

Οι κυβερνώντες μας βλέπουν ως αριθμούς. Ως πηγή εσόδων μονάχα. Η αξιοπρέπεια , η δικαιοσύνη, η ισότητα, είναι ανύπαρκτες στο μυαλό και στις πράξεις τους.

Επενδύουν μονάχα εκεί απ΄ όπου μπορούν να απορροφήσουν έσοδα και κέρδη. Εκεί όπου τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα.

Γι΄ αυτούς λοιπόν, η εκπαίδευση δεν μετρά. Τα αποτελέσματά της είναι ποιοτικά. Δεν είναι ποσοτικά. Η εκπαίδευση δεν είναι στους στόχους τους.

Εδώ και χρόνια οι μισθοί μας μειώνονται συνεχώς. Είμαστε η > του φοροεισπρακτικού κράτους μας. Από την άλλη γίνεται συστηματική απαξίωση του έργου μας. Ζητούν την αξιολόγησή μας. Αδιαφορούν για τα σχολειά που κρυώνουν. Για τους μισθούς πείνας. Για τη συνεχή επιμόρφωσή μας. Για την ανυπαρξία ικανού κοινωνικού δικτύου που θα βοηθά στο δύσκολο έργο μας( ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές κ.λπ.).

Ναι, γνωρίζω πόσο δύσκολα τα βγάζουμε πέρα με τις οικογενειακές μας υποχρεώσεις. Με την πληρωμή των φόρων.

Εδώ και λίγες μέρες όμως ενημερώθηκα από φίλη Νηπιαγωγό για το οικογενειακό δράμα που παίχτηκε και παίζεται στην τάξη της, τη θέα ενός σκελετωμένου μικρού παιδιού, ηλικίας 6 χρόνων, που μετά από απουσία πολλών ημερών εμφανίστηκε στο Νηπιαγωγείο σε άθλια κατάσταση. Αδυνατισμένο, καχεκτικό, με τρέμουλο σε όλο του το σώμα.

Οι γονείς αυτού του μικρού παιδιού είναι άνεργοι. Ζουν σε μια τρώγλη. Τους λείπει ακόμη και το ψωμί. Κυριολεκτικά πεινούν. Το διαπίστωσα και η ίδια μετά από επίσκεψη στο σπίτι τους. Όμως δεν είναι μόνο αυτό το παιδί που υποσιτίζεται. Πολλά ακόμη παιδάκια που φοιτούν σε σχολεία και Νηπιαγωγεία, κυρίως του κέντρου των Τρικάλων, ζουν κάτω από δραματικές συνθήκες.

Φίλοι μου, ήρθε νομίζω η ώρα να αφήσουμε στην άκρη για λίγο τα δικά μας προβλήματα και να > πιο προσεκτικά αυτές τις περιπτώσεις.

Δεν είμαστε απλοί υπάλληλοι που κάνουμε τη γραφική δουλειά μας και κάπου εκεί τελειώνουμε.

Δεν μπορούμε να αδιαφορήσουμε άλλο πια.

Δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο πια.

Είμαστε δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί, παιδαγωγοί.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ! Θα επιτρέψουμε να καταστραφούν αυτά τα παιδιά; Θα επιτρέψουμε να χαθεί το μέλλον της πατρίδας μας; Θα αδιαφορήσουμε;

Προτείνω κάποιες δράσεις σ΄ αυτό το σημείο. Όμως θεωρώ ότι εδώ καθοριστικό και συντονιστικό ρόλο μπορεί και ΠΡΕΠΕΙ να παίξει ο Σύλλογος Δασκάλων- Νηπιαγωγών του νομού μας.

Έτσι: 1). Να γίνει με απόλυτη εχεμύθεια και προσοχή μια πρώτη καταγραφή και διασταύρωση πληροφοριών για όλα τα παιδιά που κυριολεκτικά πεινούν, μετά από συνεργασία Διευθυντών – Συλλόγων Διδασκόντων.

2). Οι Σύλλογοι Δασκάλων – Νηπιαγωγών να συλλέξουν αυτά τα στοιχεία και στη συνέχεια να δημιουργηθεί μια ομάδα εκπαιδευτικών, η οποία να μπορεί να έρθει σε επαφή με διάφορους φορείς και οργανισμούς για τη συνεχή βοήθεια αυτών των παιδιών. Π.χ, μπορούν να έρθουν σε επαφή με τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, τους εμπορικούς συλλόγους, τον Φαρμακευτικό Σύλλογο, τον Ιατρικό Σύλλογο, την Εκκλησία, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τη Νομαρχία, τους Δήμους, το Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης, την Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας.

Ο καθένας μας μόνος του ΔΕΝ μπορεί να σηκώσει το βάρος της βοήθειας που χρειάζεται να δοθεί προς αυτούς τους συνανθρώπους μας.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ όμως, οργανωμένα, μπορούμε να φτιάξουμε ένα πετυχημένο και αποτελεσματικό δίκτυο παροχής, φροντίδας και συναισθηματικής στήριξης αυτών των παιδιών.

Αυτές είναι οι δικές μου προτάσεις και σκέψεις. Περιμένω όμως και τις δικές σας.

ΠΟΛΛΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΛΛΕΣ ΙΔΕΕΣ

Με εκτίμηση

Νικολαϊδου Αικατερίνη

Διευθύντρια Σχολείου Γόμφων».

Πηγή: trikalavoice, zougla.gr

ΕΡΕΥΝΑ

xenesglosses.eu

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral