• Σχεδόν 9% μαθητών της Α Λυκείου έμεινε στην ίδια τάξη!

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔05/11/2014 - 16:40 | Author: Newsroom

    Η Τράπεζα Θεμάτων εκτίναξε τη μαθητική διαρροή

    Σχεδόν 9% των μαθητών της Α’ Λυκείου έμειναν στην ίδια τάξη

    Εκτινάχθηκε η μαθητική διαρροή στην Κρήτη λόγω της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων, σύμφωνα με στοιχεία εκπαιδευτικών.

    Στο νομό Ρεθύμνου “έμεινε” το 40% των μαθητών της Α’ Λυκείου και με τις βελτιωτικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας παραπέμφθηκε για το Σεπτέμβριο το 30%. Από αυτούς τους μαθητές, οι μισοί περίπου προήχθησαν, ενώ το 12% κλήθηκε να επαναλάβει την Α’ Λυκείου σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται σε ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΔ κ. Αυγενάκης.

    Ο κ. Αυγενάκης αναφέρει ότι εκπαιδευτικοί της Κρήτης κάνουν λόγο για εγκατάλειψη του σχολείου από πολλά παιδιά λόγω της σχολικής αποτυχίας και για αίσθηση αύξησης της μαθητικής διαρροής.

    Να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες του news.gr σε σύνολο 101.250 μαθητών της Α’ Λυκείου παραπέμφθηκαν το Σεπτέμβριο μετά την 3η νομοτεχνική ρύθμιση 18.800, ήτοι ποσοστό 18,75%. Από τους 18.800, οι 9.929 κατάφεραν να προαχθούν και να συνεχίσουν στη Β’ Λυκείου, ενώ οι 8.871 έμειναν στην ίδια τάξη. Το ποσοστό των μαθητών που κλήθηκαν να επαναλάβουν την Α’ Λυκείου ανέρχεται στο 8,8% του συνολικού μαθητικού δυναμικού, ποσοστό σχεδόν τετραπλάσιο από το 2% πριν την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

    Οι μαθητές που καλούνται να φοιτήσουν εκ νέου στην Α’ Λυκείου έχουν και την επιλογή των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης, που όμως δεν δίνουν τη δυνατότητα στους αποφοίτους να πάρουν μελλοντικά μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις.

    Ο κ. Αυγενάκης στην ερώτησή του αναφέρει ότι η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου δεν οφείλεται σε μία μόνο αιτία. Είναι σαφές ότι ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός θα πρέπει να δει σοβαρά το ζήτημα της διαρροής στην κοινωνική του διάσταση και όχι μονομερώς στην αριθμητική των δεικτών και μόνο. Καμιά εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και κανένα σχέδιο κοινωνικής ευημερίας δεν μπορεί να ευδοκιμήσει αν η μαθητική διαρροή δεν χτυπηθεί στη ρίζα της με το συνδυασμό εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής.

    Ο κ. Αυγενάκης ζητά να μάθει σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας για τη μείωση των ποσοστών της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης καθώς και τα αριθμητικά δεδομένα τη πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης της τελευταίας δεκαετίας στην Ελλάδα και τους νομούς ξεχωριστά.

    Καλόγηρος Βασίλειος news.gr

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...