ΣΒΕ: «Οι καταστροφικές συνέπειες της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔22/05/2017 - 09:50 | Author: Newsroom

: Το Σωματείο μας αντέδρασε έντονα και άμεσα στην απαράδεκτη και μονομερή εξαγγελία του Υπουργού Παιδείας για την ένταξη του συνόλου των νηπίων 4-6 ετών στη δομή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα πλαίσια μεταρρυθμιστικού σχεδίου που θα παρουσιαζόταν στα τέλη Ιουνίου.

Με σχετικά έγγραφα (Ανακοίνωση και Υπόμνημα) ενημερώσαμε τα μέλη μας, την κοινωνία και τους εμπλεκόμενους φορείς για τις καταστροφικές συνέπειες που θα είχε μία τέτοια για τον κλάδο μας, για τον χώρο των ν αλλά και για την προσχολική αγωγή γενικότερα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής θα οδηγούσε:
Στην επέκταση της καταστρατήγησης των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων για ένα χρόνο ακόμα και μάλιστα στο 1/3 του ηλικιακού φάσματος αυτή τη φορά (στα 2 από τα 6 έτη της προσχολικής ηλικίας) καθώς οι Βρεφονηπιοκόμοι δεν έχουν δικαίωμα απασχόλησης σε Νηπιαγωγεία παρά μόνο σε Νηπιακά Τμήματα των Παιδικών Σταθμών.

 
Στην υποβάθμιση του γνωστικού αντικειμένου των Τμημάτων ΤΕΙ Προσχολικής Αγωγής της χώρας, τα οποία αποτελούν Ανώτατα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που έχουν ως αποστολή να καταρτίσουν επιστημονικά παιδαγωγούς και τα οποία σύμφωνα με το περιεχόμενο σπουδών τους καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο της εφαρμογής γνώσεων και μεθόδων για την αγωγή παιδιών προσχολικής ηλικίας από την γέννηση έως την εισαγωγή τους στο Δημοτικό Σχολείο.

 
Στη δραματική συρρίκνωση του χώρου των Παιδικών Σταθμών που επιτελούν τεράστιο παιδαγωγικό και κοινωνικό έργο και στην απώλεια θέσεων εργασίας στον μοναδικό χώρο απασχόλησης του κλάδου μας.
Στην ιδρυματοποίηση του θεσμού από διάφορους «καλοθελητές» τόσο της Κυβέρνησης όσο και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αντιμετωπίζουν τον χώρο των Παιδικών Σταθμών ως δομή φύλαξης παιδιών και όχι ως φορέα προσχολικής αγωγής.

 
Στην πλήρη διχοτόμηση της ήδη διαφοροποιημένης και μερικώς επικαλυπτόμενης προσχολικής αγωγής που παρέχεται διαχρονικά στη χώρα μας και μάλιστα εις βάρος των Παιδικών Σταθμών και υπέρ των Νηπιαγωγείων, με τους Παιδικούς Σταθμούς να περιορίζονται στις ηλικίες από 2 μηνών έως 4 ετών και τα Νηπιαγωγεία να αναλαμβάνουν αποκλειστικά τις ηλικίες 4 έως 6 ετών.
Στην οριστική εγκατάλειψη των συζητήσεων για την ενοποίηση ανώτατων σχολών και δομών της προσχολικής αγωγής στη χώρα μας.

Η εξαγγελία αυτή που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά με συγκεκριμένο και σαφές χρονοδιάγραμμα συνάντησε την συνολική αντίδραση του κλάδου μας και φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι τεράστιες αντιδράσεις είχαν ως αποτέλεσμα την αναδίπλωση της Κυβέρνησης, χωρίς ωστόσο να υπάρξει μέχρι σήμερα καμία ουσιαστική διαφοροποίηση από την αρχική πρόθεση υποβάθμισης του κλάδου μας και του εργασιακού μας χώρου. Πιο συγκεκριμένα με δελτία τύπου, δηλώσεις και διαρροές υπήρξαν τοποθετήσεις που ανέφεραν ότι «κατά την νέα σχολική χρονιά 2017-2018 θα ισχύσει το δικαίωμα εγγραφής των προνηπίων προαιρετικά στα δημόσια Νηπιαγωγεία», ότι «η φοίτηση των προνηπίων θα είναι υποχρεωτική μετά τη θεσμοθέτηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή σε βάθος τριετίας», ότι «η επιλογή θα είναι δυνητική», ότι «μέσα από τον διάλογο θα αντιμετωπισθούν τα όποια επιστημονικά ζητήματα έχουν τεθεί», ότι «οι όποιες αντιδράσεις είναι άκαιρες αφού ο διάλογος δεν έχει καν ξεκινήσει», ότι «ένα νέο βήμα θα είναι να συζητήσουμε με τα Τμήματα των ΤΕΙ ώστε και αυτοί οι άνθρωποι και οι νέοι μας απόφοιτοι από εκεί να μην έχουν το άγχος ότι θα χάσουν επαγγελματικά δικαιώματα ή οτιδήποτε άλλο».

Είναι σαφές ότι αυτοί οι ελιγμοί της Κυβέρνησης δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίσουν από τις πραγματικές προθέσεις της. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για τον κλάδο μας το πότε θα θεσμοθετηθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή αλλά να μην θεσμοθετηθεί καθόλου. Επιπλέον, οι όροι υποχρεωτική εκπαίδευση και δυνητική επιλογή είναι αντιφατικοί μεταξύ τους και ταυτόχρονα ασύμβατοι με το νομικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο της χώρας. Σίγουρα ο διάλογος είναι απαραίτητος και χρήσιμος αλλά μόνο όταν προηγείται των εξαγγελιών και δεν είναι προσχηματικός. Για αυτό είναι προφανές ότι στην προκειμένη περίπτωση ήταν άκαιρες οι εξαγγελίες και όχι οι αντιδράσεις. Τέλος το θέμα δεν είναι να πειστούν οι απόφοιτοι των Τμημάτων μας ότι δεν θα χάσουν επαγγελματικά δικαιώματα αλλά να σταματήσουν να τους τα καταπατούν οι πολιτικές ηγεσίες όπως συμβαίνει τα τελευταία δέκα χρόνια.

Οι παρεμβάσεις του Σωματείου μας προς τα Υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών υιοθετήθηκαν από Βουλευτές και υποβλήθηκαν ως αναφορές στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου. Κατά συνέπεια θα πρέπει να απαντηθούν επίσημα στη Βουλή από τους αρμόδιους Υπουργούς και σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε τις πρώτες γραπτές θέσεις επί των ζητημάτων που θίξαμε.

Επειδή λοιπόν προς το παρόν έχουμε μόνο προφορικές και έωλες διαβεβαιώσεις που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να μας εφησυχάσουν, οφείλουμε να είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Στα πλαίσια αυτά καλούμε όλα τα μέλη μας που εργάζονται στους ΟΤΑ της χώρας να συμμετάσχουν μαζικά στην κινητοποίηση της ΠΟΕ-ΟΤΑ που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 22/5 στο Σύνταγμα στις 11 π.μ.

ΕΝΑΝΤΙΟΝΟΜΑΣΤΕ:
Στην υποβάθμιση του πτυχίου μας, του παιδαγωγικού μας ρόλου και της επιστημονικής μας επάρκειας.
Στην καταπάτηση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων με τον αποκλεισμό μας από την αγωγή προνηπίων και νηπίων.
Στην ικανοποίηση συντεχνιακών αιτημάτων άλλων κλάδων εις βάρος του κλάδου μας.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων για μία πραγματική μεταρρύθμιση που θα οδηγήσει στην ενοποίηση σχολών και δομών και θα συντελέσει στην αναβάθμιση της προσχολικής αγωγής της χώρας μας.
Τη χορήγηση παιδαγωγικής επάρκειας στους απόφοιτους των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους.
Τη λειτουργία των Παιδικών Σταθμών υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας.

ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ:
Τη θέσπιση καθολικής δίχρονης προσχολικής αγωγής μόνο με ταυτόχρονη λειτουργία νηπιακών και προνηπιακών τμημάτων σε Νηπιαγωγεία και Παιδικούς Σταθμούς, προκειμένου να συμμετέχουν όλοι οι κλάδοι ισότιμα στην προσχολική αγωγή.
Τη θεσμοθέτηση αναλυτικού προγράμματος στους Παιδικούς Σταθμούς με τις κατάλληλες ηλικιακές προσαρμογές.
Τον έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας για την τήρηση του παιδαγωγικού προγράμματος.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΣΑΛΩΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΜΑΡΙΑ

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral