• Στρατηγικοί Στόχοι του υπουργείου Παιδείας για το 2014- Με άλλα λόγια… το success story και στην εκπαίδευση!

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔23/02/2014 - 20:34 | Author: Newsroom

    IPAIDEIA.GR

    των αιρετών Νεκτάριου Κορδή & Βίκυς Αναγνώστη

    Στις 18/2/14 δημοσιεύτηκαν οι στρατηγικοί στόχοι του Υπουργείου Παιδείας για το 2014.

    Μέσα από 20 άξονες παρατηρούμε μια νέα εκδοχή του «successstory», αυτή τη φορά στο χώρο της εκπαίδευσης! Μεταξύ αυτών παρατηρούμε κάποια σημεία που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς:

    • «Αναθεώρηση της Νομοθεσίας διορισμού και μεταθέσεων των εκπαιδευτικών με στόχο την απλούστευση και καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού». Βρισκόμαστε στα τέλη Φλεβάρη και οι εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν απολύτως τίποτε για το «νέο» καθεστώς μεταθέσεων και αποσπάσεων! Είναι προφανές ότι το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που εξασφάλιζε, σε μεγάλο βαθμό, την αντικειμενικότητα στις μεταθέσεις αναστέλλεται. Το θέμα πλέον είναι μήπως επιδιώκεται η διενέργεια των μεταθέσεων κατά το πρότυπο των υποχρεωτικών μετατάξεων με αδιαφανείς διαδικασίες και χωρίς τη δημοσιοποίηση των μορίων; Το Υπουργείο οφείλει να δημοσιοποιήσει άμεσα τις προτάσεις του για να υπάρξει ουσιαστική διαβούλευση πάνω στο ζήτημα αυτό.

    • «Ενίσχυση του θεσμού της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης». Η πραγματικότητα ωστόσο είναι πολύ διαφορετική. Βρισκόμαστε στα τέλη Φλεβάρη και η Ενισχυτική δεν έχει ξεκινήσει! Στο πρόγραμμα πρόκειται να απασχοληθούν μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, 1408 εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου, οι οποίοι θα εργαστούν μέχρι τη λήξη των μαθημάτων στα τέλη Μαΐου! Η ενίσχυση των θεσμών αντισταθμιστικής εκπαίδευσης δυστυχώς για άλλη μια χρονιά υποσκάπτεται…

    • «Εκσυγχρονισμός των δομών της ειδικής Αγωγής… με προσανατολισμό το μέλλον του μαθητή….». Στις δομές της Ειδικής Αγωγής πέραν του μόνιμου προσωπικού εργάζονται αυτή τη στιγμή μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ:

    1. 1157 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου στις μονάδες ΕΑ και στα τμήματα ένταξης. Συνολικά έχουμε 2748 αναπληρωτές σε Α/θμια & Β/θμια εκπαίδευση.

    2. 359 αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου στην Παράλληλη στήριξη. Συνολικά έχουμε 2106 αναπληρωτές και στις δύο Βαθμίδες.

    3. 384 αναπληρωτές ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό & Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

    4. 150 προσλήψεις αναπληρωτών ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό για τα ΚΕΔΔΥ.

    5. Τέλος αναμένονται άλλες 398 προσλήψεις ΕΕΠ για τη συγκρότηση των ΕΔΕΑΥ.

    • Στη Γενική Παιδεία εργάζονται αυτή τη στιγμή 2050 αναπληρωτές, εκ των οποίων οι 1595 μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ και οι 455 με πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν, την αναγκαιότητα για μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την ομαλή λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς!

    • «Εφαρμογή της Μαθητείας για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ… με σκοπό τη βελτίωση των προοπτικών της δυνητικής απασχολησιμότητας τους». Το «νέο» σχολείο της αγοράς που ωθεί τους μαθητές στην πρόωρη μεταγυμνασιακή στενή κατάρτιση και μαθητεία είναι εδώ! Σε μια χώρα ωστόσο, με 1,5 εκατομμύρια ανέργους η «δυνητική απασχολησιμότητα» φαντάζει μια εξωραϊσμένη εκδοχή της ΑΝΕΡΓΙΑΣ!

    • «Καθολική εφαρμογή του νέου σχολείου…». Οι μαθητές της Α΄ Λυκείου θα κληθούν στα τέλη Μαΐου να εξεταστούν σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις, μέσα από τράπεζα Θεμάτων η οποία δεν προβλέπεται να λειτουργήσει πριν τις αρχές Μαΐου! Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η εμμονή στην ίδρυση μιας Τράπεζας Θεμάτων για να φανεί ότι τηρείται ο προβλεπόμενος προγραμματισμός, μόνο αρνητικές συνέπειες θα έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει το άγχος και την αβεβαιότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με δεδομένο μάλιστα ότι ο βαθμός προαγωγής των μαθητών της Α’ Λυκείου θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Έτσι το Λύκειο αποστεώνεται από τον όποιο εκπαιδευτικό-μορφωτικό χαρακτήρα του έχει απομείνει!

    • «Εφαρμογή εργαλείων μέτρησης αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας σε διοικητικές δομές ΥΠΑΙΘ… δείκτες αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας…καθορισμός στρατηγικών στόχων… αυτοαξιολόγηση δομών της εκπαίδευσης…». Οδηγούμαστε πλέον σε λογικές κατηγοριοποίησης των σχολείων και στο κλείσιμο όσων χαρακτηριστούν «αντιπαραγωγικά»!

    Πίσω από τους όποιους «στρατηγικούς στόχους» κρύβονται οι πολιτικές που διαλύουν το δημόσιο σχολείο και απαξιώνουν τον εκπαιδευτικό! Στις 22 Μάρτη εκατοντάδες συνάδελφοι μας κινδυνεύουν με απόλυση. Για άλλη μια φορά καλούμαστε να διδάξουμε τη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη. Ήρθε η ώρα να αποδείξουμε και στην πράξη πως οι αξίες μας είναι πάνω από τους αριθμούς και τις «δεξαμενές», πάνω από τους ανθρωποφαγικούς σχεδιασμούς κυβέρνησης και τρόικας.Κανείς εκπαιδευτικός δεν πρέπει να απολυθεί στις 23 Μάρτη!

    IPAIDEIA.GR

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...