Στηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς στηρίζεις την ραχοκοκαλιά του εκπαιδευτικού συστήματος

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔28/01/2015 - 20:10 | Author: Newsroom

Θερμή υποδοχή επεφύλασσαν στον νέο υπουργό Παιδείας, ομότιμο καθηγητή του ΕΜΠ κ.Αρ. Μπαλτά, οι δεκάδες εκπαιδευτικοί και πολίτες που είχαν συγκεντρωθεί σήμερα Πέμπτη στο υπουργείο Παιδείας.

Πλήθος κόσμου και χειροκροτήματα υποδέχτηκαν την νέα ηγεσία, ενώ δεν έλειψε και ο πολιτικός σχολιασμός.
«Τουλάχιστον εδώ υπήρξε μια σοβαρή πολιτική διαδικασία ευγενική και σωστή, όχι όπως προχθές» είπε ο κ. Μπαλτάς παραλαμβάνοντας το χαρτοφυλάκιό του, σχολιάζοντας έτσι την αντίστοιχη διαδικασία παράδοσης στο Μέγαρο Μαξίμου.
Εκ μέρους του συμβουλίου των διοικητικών υπαλλήλων του υπουργείου, για πρώτη φορά εκπρόσωπος υποδέχτηκε τον νέο υπουργό, του έδωσε συγχαρητήρια, επικαλέστηκε την πρόσφατη «εντολή του ελληνικού λαού» και έθεσε τα αιτήματα του συλλόγου. «Θα μας βρείτε όμως απέναντι σας αν δεν εφαρμόσετε όσα υποσχεθήκατε» είπε.
«Παραδίδουμε το υπουργείο σε μια πολύ κρίσιμη καμπή του και της ιστορίας του» είπε ο απερχόμενος υπουργός κ. Ανδρέας Λοβέρδος.
Η αίθουσα στην οποία έγινε η τελετή παράδοσης παρότι είναι μια τις μεγαλύτερες στο υπουργείο Παιδείας, ήταν ασφυκτικά γεμάτη από νωρίς . Οταν μπήκε ο νέος υπουργός οι συγκεντρωμένοι στο χώρο σηκώθηκαν όλοι και άρχισαν να χειροκροτούν.
«Δεν θέλω να μπούμε σε συζήτηση επί διαφωνιών που είχαμε στο χώρο του κοινοβουλίου»είπε ο κ. Μπαλτάς στη σύντομη ομιλία του. «Η δική μας κυβέρνηση είναι μια κυβέρνηση ρήξης και ανατροπής. Στην ιστορία όμως, δεν έχει υπάρξει απόλυτη ρήξη. Και η ρήξη σχετίζεται με την συνέχεια» τόνισε.
«Από την μεταπολίτευση και μετά η παιδεία αντιμετωπίζεται ευκαιριακά. Αντιμετωπίζεται απλά ως η σχέση ενός δασκάλου με ένα παιδί. Δεν αντιμετωπίζεται ως δημόσιο αγαθό. Αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε. Δεν μπορούμε να το αλλάξουμε την πρώτη ημέρα, ή τους πρώτους μήνες ή ίσως τα πρώτα χρόνια. Το πρόβλημα που έχει προτεραιότητα, η ανθρωπιστική καταστροφή σε σχέση με τα σχολεία και τους ανθρώπους τους; Τι γίνεται με τους εκπαιδευτικούς τους, τα καλοριφέρ, την καθαριότητα; Θα ξεκινήσουμε με βαθιές αλλαγές, που όμως δεν θα είναι απλά αντίδραση σε παλαιότερες πολιτικές. Είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, που πρέπει να αναληφθεί από την ίδια την κοινωνία. Το σχολείο πρέπει να είναι κύτταρο ζωής για την γειτονιά και την συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι» συνέχισε ο κ. Μπαλτάς.
«Είμαστε όμως απολύτως πολιτικά ανεξίθρησκοι. Δεν μας ενδιαφέρει τι ψήφισε καθένας, αλλά μόνο τα θέματα που έχουν σχέση με την προσωπική τιμιότητα. Εκεί θα είμαστε κάθετοι», δήλωσε.
«Η λειτουργία του υπουργείου πρέπει να είναι χώρος δημιουργικότητας, ανεξαρτήτως στεγανών» κατέληξε ο κ. Μπαλτάς.
Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Τ. Κουράκης μίλησε για ακύρωση του δημόσιου, δωρεάν και υψηλού επιπέδου σχολείου. «Το επίπεδο που παραλαμβάνουμε την παιδεία είναι αναντίστοιχο των αναγκών της κοινωνίας. Το παιδί από την στιγμή που γεννιέται κουβαλάει τρεις ανισότητες: τον τόπο του, το μορφωτικό και το οικονομικό επίπεδο των γονιών. Το σχολείο όμως μπορεί να αμβλύνει αυτές τις ανισότητες. Θα τηρήσουμε όλες τις δεσμεύσεις μας και θα στηρίξουμε τα σχολεία. Στηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς στηρίζεις την ραχοκοκαλιά του εκπαιδευτικού συστήματος» είπε χαρακτηριστικά.
Για την σημασία της έρευνας στην εκπαίδευση και την στήριξη των ερευνητικών Ιδρυμάτων μίλησε ο νέος αναπληρωτής έρευνας κ. Κ. Φωτάκης
ΤΟ ΒΗΜΑ
Loading...