Απαντήσεις για τα μέτρα που προτίθεται να λάβει το υπουργείο για να αντιμετωπίσει τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ζητούν από την …
ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, 11 βουλευτές της ΝΔ, οι οποίοι κατέθεσαν ερώτηση εστιάζοντας στον περιορισμένο χρόνο που έχει απομείνει μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου.

Συγκεκριμένα οι βουλευτές Αντωνιάδης Δημητρίου Ιωάννης, Αντωνίου Βασιλείου Μαρία, Αυγενάκης Κωνσταντίνου Ελευθέριος, Βούλτεψη Ιωάννη Σοφία, Καραμανλή Αρκαδίου Άννα, Καραμανλής Αχιλλέα Κωνσταντίνος, Κεραμέως Κωνσταντίνου Νίκη, Κόνσολας Νικία Εμμανουήλ (Μάνος), Κουκοδήμος Γεωργίου Κωνσταντίνος, Στύλιος Δημοσθένη Γεώργιος και Φορτσάκης Πέτρου Θεόδωρος, αναφέρουν:

«Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται ότι ολιγώρησε καθ’ όλο το χρονικό διάστημα που ασκεί τα καθήκοντά της, χωρίς να ενεργήσει τα δέοντα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με αποφασιστικότητα από την πρώτη στιγμή. Αποτέλεσμα της αβλεψίας της είναι το πρωτοφανείς αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε. Έτσι, για την επίλυση του μείζονος αυτού ζητήματος δεν φαίνεται ότι μπορεί να γίνουν διορισμοί, δεδομένου ότι η κυβέρνηση επέλεξε μέχρι σήμερα να προτάξει τους διορισμούς άλλων κατηγοριών προσώπων, εξαντλώντας τις σχετικές πιστώσεις. Αναφορικά με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, των οποίων συχνά γίνεται επίκληση, αυτά μπορούν να δώσουν μερική μόνο λύση στο πρόβλημα και για συγκεκριμένες μόνο περιοχές της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι σκέπτεται να υιοθετήσει λύσεις απελπισίας, για τις οποίες, με δηλώσεις, που συχνά διαψεύδονται την επόμενη μέρα, επιχειρεί να αφουγκρασθεί τις αντιδράσεις των εμπλεκομένων. Οι προταθείσες έως σήμερα λύσεις κρίνονται απαράδεκτες και πανθομολογούμενα θα δημιουργήσουν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι μεταξύ αυτών είναι η μη υλοποίηση του ψηφιακού σχολείου, η κατάργηση του ολοήμερου σχολείου και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

Σε αντίθεση με την μέχρι σήμερα στάση του, το υπουργείο Παιδείας οφείλει έστω και την ύστατη ώρα να επιλύσει το πρόβλημα με τρόπο αποτελεσματικό και να πει όχι στις εύκολες αλλά επιζήμιες λύσεις.

Ο κύριος υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

Ποιες ήταν οι ενέργειες της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά της μέχρι και σήμερα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των χιλιάδων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία; Υπήρξε σχετικός σχεδιασμός, και εάν ναι, γιατί βρισκόμαστε σήμερα ενώπιον αυτή της δραματικής κατάστασης;

Ποια συγκεκριμένα μέτρα πρόκειται να λάβει το υπουργείο Παιδείας το ταχύτερο δυνατό για την αντιμετώπιση του προβλήματος των χιλιάδων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία; Έχει υπάρξει εμπεριστατωμένη μελέτη για το αν προκαλούνται καθώς και για το ποιες είναι οι ενδεχόμενες αρνητικές συνέπειες αυτών των μέτρων;»