Συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής για τη μεταφορά μαθητών

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔04/10/2014 - 13:44 | Author: Newsroom

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε χθες από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής το ψήφισμα που κατέθεσε η Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών…

που φοιτούν στα σχολεία της Αττικής.

Το κείμενο του ψηφίσματος αναφέρει ότι:

 Η Περιφέρεια Αττικής δεσμεύεται ότι θα καλύψει όλα τα δρομολόγια που εξυπηρετούν το σύνολο των μαθητών

 Η Περιφέρεια Αττικής θα πράξει, σε συνεργασία με τους ΟΤΑ, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, τους συλλόγους εκπαιδευτικών, ό,τι είναι δυνατόν για να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη και ασφαλή μεταφορά του συνόλου των μαθητών

 Η Περιφέρεια Αττικής δεσμεύεται ότι θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο, κάθε δυνατότητα, έτσι ώστε να ασκηθεί η μέγιστη δυνατή πίεση προς την κυβέρνηση για να ξεπεραστούν τα εμπόδια, έτσι ώστε η μεταφορά του συνόλου των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών των υπερτοπικών σχολείων (μουσικών, διαπολιτισμικών, καλλιτεχνικών) να ξεκινήσει άμεσα

 Η Περιφέρεια Αττικής δεσμεύεται να προωθήσει τις διαδικασίες, σε συνεργασία με το σύνολο των παρατάξεων, προκειμένου:

Α) να αναιρεθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση 24001/13 που περιορίζει τα δρομολόγια και

Β) να ξεκινήσει άμεσα διάλογος για τη δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου για τις μεταφορές των μαθητών και συγχρόνως να εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας ενιαίου δημόσιου φορέα για τη δημόσια, δωρεάν, ασφαλή μεταφορά των μαθητών όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων.

Στο πλαίσιο της συζήτησης που προηγήθηκε εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, οι επικεφαλής των παρατάξεων, καθώς και εκπρόσωποι από το Συνήγορο του Πολίτη κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα της μεταφοράς των μαθητών.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικού Τομέα Πέτρος Φιλίππου, παίρνοντας το λόγο τόνισε ότι το θέμα της μεταφοράς των μαθητών δεν είναι καινούργιο και κάθε χρόνο τέτοια εποχή επανέρχεται ως τέτοιο, ενώ πρόσθετε ότι «όλη αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών της Κυβέρνησης, οι οποίες βλέπουν τους πολίτες ως αριθμούς και όχι ως ανθρώπους». Παράλληλα, επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση βάζει στην Περιφέρεια μεγάλα εμπόδια, αλλά εάν χρειαστεί «θα βγούμε στα πεζοδρόμια ή θα γίνουν και καταλήψεις στα σχολεία».

Εκπροσωπώντας το Συνήγορο του Πολίτη η κυρία Αλεξάνδρα Μοσχοπούλου υπενθύμισε στο Σώμα ότι ο Συνήγορος σε σχετικό του πόρισμα διαπίστωσε σοβαρά προβλήματα στην υλοποίηση της αντίστοιχης υποχρέωσης της Πολιτείας σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών. Ο Συνήγορος απέστειλε το Πόρισμα στα συναρμόδια Υπουργεία, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών, με το οποίο ζήτησε επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου.

Για μετάθεση ευθυνών έκανε λόγο η κυρία Μαρία Δελλή, Οργανωτική Γραμματέας των Γονέων της Αττικής, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Ξαναγίναμε μπαλάκι του πινγκ-πονγκ. Ζητάμε από την Περιφέρεια Αττικής να συμπεριλάβει όλα τα δρομολόγια. Έχετε πλεόνασμα, έχει και η Κυβέρνηση πλεόνασμα να το βάλετε για τη μεταφορά των μαθητών», ενώ επανέλαβε το αίτημα να ξεκινήσουν τώρα τα κατακυρωμένα δρομολόγια και να σταματήσει ο ΟΑΣΑ να επιβάλει πρόστιμα στους μαθητές.

Ο κύριος Μιχάλης Λαλαδάκης, εκπρόσωπος του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής, τόνισε ότι περίπου 186.000 παιδιά με ειδικές ανάγκες υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Αττική, μεγάλο μέρος των οποίων παραμένουν στο σπίτι και δεν πηγαίνουν στο σχολείο λόγω των προβλημάτων με τη μεταφορά τους, επισημαίνοντας: «Δεν μπορούμε να είμαστε όμηροι των ιδιωτών».

Συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, κοινό σχεδιασμό για ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και άμεσες λύσεις ζήτησε η κυρία Μαρία Κληρονόμου, εκπροσωπώντας το Διασυλλογικό Όργανο Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολείων της Λαυρεωτικής στην Ανατολική Αττική.

Στο θέμα της ασφάλειας των μαθητών εστίασε η κυρία Ζέρβα, κάτοικος της περιοχής Αφαία – Σκαραμαγκά, τονίζοντας ότι η συγκεκριμένη περιοχή είναι αποκομμένη με το πιο κοντινό σχολείο να βρίσκεται σε απόσταση 5 χιλιομέτρων, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών, ενώ πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «Η Κυβέρνηση παίζει με τα πάντα, αλλά δεν μπορεί να παίξει με την ασφάλεια των παιδιών μας».

«Περιμένουμε από τη νέα Περιφερειακή Αρχή να βάλει ένα τέλος στο μαρτύριο που ζούμε κάθε χρόνο, με πραγματικές λύσεις και όχι μπαλωματικές», τόνισε ο Σταύρος Τσαντές, Πρόεδρος του 15μελους Συμβουλίου του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα, ο οποίος πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «Στο σχολείο μου σπουδάζω θέατρο, αλλά τα περισσότερα μαθήματα υποκριτικής τα έχω πάρει από τους πολιτικούς της χώρας μας».

Να αξιοποιήσει τα ταμειακά διαθέσιμα της Περιφέρειας Αττικής με τον καλύτερο τρόπο, ώστε να διασφαλιστεί το απρόσκοπτο της διαδικασίας της μεταφοράς των μαθητών στην Αττική, κάλεσε τη νέα περιφερειακή διοίκηση ο επικεφαλής της παράταξης ‘ΑΤΤΙΚΗ’ Γιάννης Σγουρός. Ο κ. Σγουρός στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη αρμοδιότητα εκχωρήθηκε από το 1998 στο β’ βαθμό αυτοδιοίκησης χωρίς ποτέ να διατεθούν από την Κεντρική Διοίκηση οι αντίστοιχοι πόροι. Ωστόσο παρά τις οφειλές του κεντρικού κράτους, το αναχρονιστικό νομοθετικό πλαίσιο, τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, τη γραφειοκρατία και την εμπλοκή πολλών φορέων τα προβλήματα στην Αττική επιλύονταν, με την Περιφέρεια να χρηματοδοτεί όποτε χρειαζόταν τη διαδικασία από ίδιους πόρους. Ο κ. Σγουρός τόνισε ότι «Για τη μεταφορά των μαθητών κάναμε πάντοτε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν, ώστε να μην διαταραχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Θυμίζω ότι δεν διστάσαμε να στηλιτεύσουμε την Κεντρική Διοίκηση όποτε είδαμε ότι με τα λάθη και τις παραλείψεις της οδηγεί τα ζητήματα της Παιδείας σε αδιέξοδο. Δεν χρησιμοποιήσαμε όμως τα θέματα της Παιδείας για να κάνουμε φθηνή αντιπολίτευση σε καμία Κυβέρνηση. Καταθέταμε πάντα τεκμηριωμένες προτάσεις, ολοκληρωμένες κατ’ εμάς λύσεις. Στην Παιδεία δεν χωράνε πειραματισμοί. Στην Παιδεία δεν χωράνε μικροκομματισμοί» τόνισε χαρακτηριστικά. Ο κ. Σγουρός επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη αρμοδιότητα θα πρέπει να ασκείται με βάση την αρχή της εγγύτητας από τους δήμους για τις ενδοδημοτικές και από την Περιφέρεια για τις διαδημοτικές μετακινήσεις. Σημείωσε μάλιστα ότι την τελευταία δεκαετία έχουν δαπανηθεί για τη μεταφορά μαθητών της Αττικής πάνω από 200 εκ. € και ο χαρακτήρας αυτής της υπηρεσίας θα μπορούσε να ήταν αποκλειστικά κοινωφελής και δημοτικός.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης “1800 – Η Αττική αλλάζει πρόσωπο” Γιώργος Κουμουτσάκος επεσήμανε: «Από τα μέσα Ιουλίου ήταν γνωστό στην τότε ηγεσία της Περιφέρειας Αττικής, το θέμα της μεταφοράς μαθητών. Ένα ζήτημα χρόνιο, το οποίο αναδεικνύεται ως μείζον, λίγο πριν ή και αφότου ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Σε κοινή επιστολή τους 12 Δήμαρχοι της Ανατολικής Αττικής στις 10-7-2014, ανέδειξαν το πρόβλημα και ζητούσαν την αλλαγή της ισχύουσας ΚΥΑ, αναφορικά με τις προβλεπόμενες χιλιομετρικές αποστάσεις. Το Υπουργείο Εσωτερικών, αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, επεσήμανε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μειοδοτικός διαγωνισμός για την δωρεάν μεταφορά α’ και β’ εκπαίδευσης για το σύνολο της χωρικής δραστηριότητας για τα σχολικά έτη 2014-15 και 2015-16 προϋπολογισμού περίπου 25 εκ. ευρώ. Επιπλέον, γνωρίζοντας τα προβλήματα που ενέχει η διενέργεια ενός διαγωνισμού και προκειμένου να επισπεύσει αλλά και να διευκολύνει τη διαδικασία, προχώρησε σε μια σειρά από ενέργειες: Με τροπολογία που κατατέθηκε 5-9-2014 και συμπεριλήφθηκε στο άρθρο 17 του Νόμου 4286/2014, δόθηκε νομοθετικά η δυνατότητα υπέρβασης των χιλιομετρικών περιορισμών για τη μεταφορά μαθητών. Όπου οι διαγωνισμοί κηρύχτηκαν άγονοι, δόθηκε δυνατότητα για πρόχειρους διαγωνισμούς. Όπου δεν ευδοκίμησαν ούτε οι πρόχειροι, δόθηκε η δυνατότητα απευθείας διαπραγματεύσεων. Είναι σαφές ότι υπάρχουν σημαντικές ευθύνες τόσο για την απερχόμενη όσο και για την σημερινή Περιφερειακή αρχή. Είναι λυπηρό να υπάρχουν διαδηλώσεις από μαθητές σε διάφορους Δήμους της Περιφέρειας Αττικής, σχεδόν ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής περιόδου, οι οποίοι να διαμαρτύρονται για την έλλειψη των μέσων μεταφοράς. Επειδή πιστεύουμε ότι η κοινωνική ευαισθησία και το ενδιαφέρον για τους μαθητές δεν είναι μονοπώλιο κανενός, πρόταση του Συνδυασμού είναι η άμεση επίλυση του προβλήματος και από την Δευτέρα κιόλας να ξεκινήσουν τα δρομολόγια μεταφοράς των μαθητών. Θα σταθούμε αρωγοί και θα βοηθήσουμε, με όσα μέσα διαθέτουμε, προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο επικεφαλής της παράταξης “Ελληνική Αυγή για την Αττική” Ηλίας Παναγιώταρος, θέλοντας να προτείνει – όπως τόνισε – ουσιαστικές λύσεις στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, εισηγήθηκε το κόστος να το αναλάβει η Περιφέρεια!, δηλώνοντας ότι «αν αυτό είναι παράνομο, για όσους υπηρετούν τον ανάλγητο μνημονιακό κώδικα – είναι νόμιμο στις συνειδήσεις όσων ζουν το πρόβλημα και σε εκείνους που θέλουν να λύσουν το πρόβλημα – τουλάχιστον η Ελληνική Αυγή για την Αττική, αυτό θα έπραττε». Ολοκληρώνοντάς την τοποθέτησή του, επεσήμανε ότι «η επικρότηση, δε, των θέσεων που ανέπτυξα δείχνει πως η ελπίδα στους συλλόγους γονέων και στους μαθητές υπάρχει… Όσο υπάρχουν μαθητές και γονείς που επιζητούν τη λύση στα προβλήματα και όχι την κομματικοποίηση των σχολείων και την αναταραχή για την αναταραχή, εμείς θα είμαστε δίπλα τους προτείνοντας και απαιτώντας από την διοίκηση της Περιφέρειας λύσεις».

Ο Παύλος Χαϊκάλης, επικεφαλής της παράταξης “Αττική, Συμμέτοχοι στο αύριο – Παύλος Χαϊκάλης”, στην τοποθέτησή του δήλωσε ότι «Στις 11 Σεπτεμβρίου άνοιξαν τα σχολεία και από τις 12 του μήνα όφειλε η κυβέρνηση να έχει εξασφαλίσει την μεταφορά των μαθητών. Η επίλυση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών στο νομό Αττικής αποτελεί για το συνδυασμό μας βασική επιδίωξη. Δεν μπορεί η Περιφέρεια να γίνεται υποδοχέας αλά καρτ πολιτικών μιας κυβέρνησης και τα αποτελέσματα να τα πληρώνουν οι μαθητές». Στη συνέχεια επεσήμανε ότι «πρέπει να δημιουργηθεί ένας κρατικός φορέας υπεύθυνος για την μετακίνηση των μαθητών που θα εξασφαλίζει την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά τους από και προς τα σχολεία τους» και τέλος, κάλεσε την κυβέρνηση «να αναλάβει τις ευθύνες και, αφήνοντας στην άκρη τα “παιχνίδια” με την Περιφέρεια, να επιληφθεί του θέματος άμεσα».

Η Αλεξάνδρα Μπαλού, εκ μέρους των συμβούλων της “Λαϊκής Συσπείρωσης” στην τοποθέτησή της ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η ουσία είναι να δείξουμε ποιός φταίει και όχι να κρυβόμαστε ο καθένας πίσω από την ευθύνη του προηγούμενου και με μια στείρα αντιπαράθεση. Για το ότι τα παιδιά είναι στους δρόμους, που βρίσκονται κάτω από τον εκβιασμό αυτών που τους μεταφέρουν, είναι γιατί εσείς που κυβερνάτε, είτε στην κυβέρνηση είτε εδώ στην Περιφέρεια, συμφωνείτε στο δρόμο που λέει επιχειρηματικότητα, ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία. Δεν πρόκειται ούτε για ανικανότητα ούτε για γραφειοκρατία. Δεν λύθηκε το πρόβλημα των μαθητών χρόνια τώρα, ούτε αλλάζοντας υπουργούς, ούτε αλλάζοντας κυβερνήσεις. Δεν άλλαξε ούτε με αλλαγές στο τοπικό επίπεδο γιατί όλοι κρύφτηκαν πίσω από τη δυσκολία των νόμων. Είναι η πολιτική των περικοπών και της ιδιωτικοποίησης των πάντων, που δεν είναι ένας μνημονιακός νόμος μόνο. Είναι το μνημόνιο των μνημονίων, η πολιτική της ΕΕ που λέει ότι πρέπει η Υγεία, η Παιδεία, η μόρφωση, η δουλειά να είναι εμπόρευμα». Επεσήμανε, επίσης, πως πρέπει να ενταθεί η πίεση προς όλους, «κυβέρνηση, Περιφέρεια, μηχανισμούς. Να μη μείνει κανένας σε χλωρό κλαρί. Εμείς θεωρούμε ότι άμεσα πρέπει να δοθεί λύση στο πρόβλημα, οριστική και αυτό θα γίνει κάτω από την πίεση των εργαζομένων, των μαθητών και των γονιών τους. Πρέπει να δώσουν τη μάχη ως μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς απέναντι σε όλους αυτούς που προσπαθούν να στερήσουν το δικαίωμα στη μόρφωση και να το φορτώσουν στην πλάτη μας». Τόνισε ότι η νέα περιφερειάρχης και η διοίκησή της κινήθηκαν στα βήματα της προηγούμενης Αρχής, επικαλούμενη τα προβλήματα του γραφειοκρατικού συστήματος, την υποχρέωση «να δράσουν μέσα στο συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει» καθώς και της μνημονιακής πολιτικής που η διοίκηση είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει», σε αντίθεση με το όσα έλεγαν προεκλογικά ότι θα ανατρέψουν τα πάντα. Αποδεικνύεται ότι σ’ αυτό το νομοθετικό πλαίσιο δεν μπορεί να δοθεί λύση για την λαϊκή οικογένεια. Η μόνιμη λύση είναι η πρότασή μας, για δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για Αποκλειστικά Δημόσιο, Δωρεάν και Ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με κατάλληλα διαμορφωμένα και ασφαλή μέσα μετακίνησης, με εξειδικευμένους μόνιμους οδηγούς και συνοδούς και απευθείας επαρκή κρατική χρηματοδότηση.

Επίσης, οι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι του ΚΚΕ με το ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ζήτησαν «να αποφασίσει το Περιφερειακό Συμβούλιο ότι μέσα σε μία εβδομάδα θα έχει εξασφαλίσει τα δρομολόγια για όλους τους μαθητές, έστω παραβιάζοντας και την ΚΥΑ και γι’ αυτό να αξιοποιήσει και το αποθεματικό που έχει η Περιφέρεια αν χρειαστεί». Πρόταση που καταψηφίστηκε.

Ο επικεφαλής της παράταξης “Ανάσα για την Οικολογία” Αντώνης Γάκης, στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι «τα παιδιά μας δεν είναι ούτε πειραματόζωα ούτε εμπορεύματα. Η συγκυβέρνηση να πάρει πίσω τη σχετική ΚΥΑ. Το δικαίωμα στη δωρεάν Παιδεία είναι αναφαίρετο και αδιαπραγμάτευτο. Η επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο είναι μια ακόμα μνημονιακή επιταγή. Θα τους θυμίσουμε τα λόγια του Νίτσε ότι “χωρίς Μουσική και Παιδεία η Ζωή θα ήταν ένα Λάθος”. Στη συνέχεια δήλωσε «ούτε ένας μαθητής εκτός σχολικού λεωφορείου, ούτε μια χαμένη μέρα για το σχεδιασμό δημόσιου φορέα μεταφοράς όλων των μαθητών». Τέλος, ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του τονίζοντας «εν κατακλείδι, να δηλώσουμε με κατηγορηματικό τρόπο στον Πρωθυπουργό κ. Σαμαρά πως, αν και τα συμπαθή γαϊδουράκια θα ήταν ένας φτηνός και οικολογικός τρόπος μεταφοράς, ότι “σαν μεγαλώνει ο γάιδαρος μικραίνει το σαμάρι”.

Η επικεφαλής της παράταξης “Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική, ΑΝΤΑΡΣΥΑ σε Κυβέρνηση-ΕΕ-ΔΝΤ” Δέσποινα Κουτσούμπα, ασκώντας κριτική, επεσήμανε ότι «καθυστέρησε η πραγματοποίηση της συζήτησης στο Περιφερειακό Συμβούλιο, με αποτέλεσμα να έχει περάσει ήδη ένας μήνας και να υπάρχουν μαθητές που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τους». Παράλληλα, ζήτησε αφενός συγκεκριμένες απαντήσεις σχετικά με το πώς θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των διαγωνισμών και αφετέρου σε μία εβδομάδα να κυκλοφορούν όλα τα πούλμαν. Τέλος, ζήτησε από την Περιφερειακή Αρχή να συμπληρώσει τα χρήματα που υπολείπονται των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων και παράλληλα να ξεκινήσει μία σοβαρή προετοιμασία για τη δημιουργία ενός δημόσιου συστήματος μεταφοράς των μαθητών, το οποίο εν τέλει και θα εξυπηρετεί όλα τα παιδιά αλλά θα κοστίζει φθηνότερα στον εργαζόμενο λαό.

Η επικεφαλής της παράταξης “Παρέμβαση για την Αττική” Μαρία Γιαννακάκη τόνισε: «Η άποψη μας παραμένει η ίδια όπως την είχαμε εκφράσει όταν η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών είχε διατάξει προκαταρκτική εξέταση για το θέμα της μεταφοράς μαθητών στην Ανατολική Αττική. Δυστυχώς, ακόμη βλέπουμε τους μαθητές να γίνονται μπαλάκι μεταξύ συναρμόδιων Υπουργείων, Δήμων και Περιφέρειας. Απαιτείται άμεση και οριστική λύση του ζητήματος βάσει της Συνταγματικής Αρχής της Καθολικότητας της Παιδείας».

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral

    ideascentral