ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΕ WORD

Συνέντευξη στη free sunday
1.Κατ’ αρχάς, τι σηματοδότησε για εσάς το 2ο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ και τι εκλογή σας στην Κ.Ε. του κόμματος;
Το 2ο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ έγινε σε μια σημαντική στιγμή για τα πολιτικά πράγματα στη χώρα μας. Με ολόκληρο το πολιτικό και μιντιακό σύστημα απέναντι, σε μια πρωτοφανή αγαστή συνεργασία είναι φανερό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνησή του αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις. Η συμμετοχή και η αισιοδοξία όμως των συνέδρων ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα τα καταφέρει να βγάλει τη χώρα από την κρίση είναι η δύναμη που όλους μας κινητοποιεί. Η υποψηφιότητά και η εκλογή μου στην ΚΕ (για πρώτη φορά) σίγουρα είναι τιμητική για μένα, αλλά και δημιουργεί αυξημένες ευθύνες για να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις των καιρών.
2.Είστε ικανοποιημένος από την ως τώρα πορεία του ΣΥΡΙΖΑ, από τη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας;
Σίγουρα ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας στη πιο δύσκολη περίοδο. Η υπογραφή της συμφωνίας ως αναγκαστική και εκβιαστική λύση περιόρισε δραματικά τις δυνατότητες εφαρμογής μιας αριστερής πολιτικής. Όμως το γεγονός ότι δεν εγκατέλειψε την προσπάθεια και με τη λαϊκή ετυμηγορία ανέλαβε τα δύσκολα, μας βάζει όλους μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις. Οι παράλληλες και σε πολλά σημεία αντίπαλες πολιτικές προς το μνημόνιο που προσπαθεί να εφαρμόσει, προσδίδουν την αισιοδοξία ότι μπορούμε να βγάλουμε τη χώρα από το βούρκο της λιτότητας με το λαό μας όρθιο. Οι δυσκολίες είναι πολλές, η απογοήτευση πολλές φορές υπάρχει, όμως η σύγκριση με το τι θα συνέβαινε σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής αν συνέχιζε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ να συγκυβερνούσαν τον τόπο είναι καταλυτική.
3.Τι πιστεύετε ότι σημαίνουν τα αποτελέσματα του Συνεδρίου για την εκλογή της Κ.Ε.;
Νέα και παλιά μέλη μαζί θα δώσουν τη μάχη να πετύχει ο ΣΥΡΙΖΑ το στοίχημα της ανόρθωσης της χώρας και του λαού μας. Ανάπτυξη χωρίς λιτότητα, μείωση της ανεργίας, αξιοπρεπή ζωή για όλους και όλες.
4.Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν οπισθοχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ. Θεωρείτε ότι η κατάσταση είναι αντιστρέψιμη ή ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ θα ακολουθήσει την πορεία των άλλων πολιτικών κομμάτων στα χρόνια των μνημονίων;
Οι δημοσκοπήσεις δεν μας τρομάζουν, άλλωστε και πριν τις εκλογές άλλα έλεγαν. Αν καταφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ να κτυπήσει τη διαπλοκή και τη διαφθορά, αν καταφέρει να ξανανιώσουν οι κάτοικοι αυτής της χώρας πολίτες μιας δημοκρατικής πολιτείας, αν αναστρέψει την πορεία της αέναης λιτότητας, αν καταφέρει να στηρίξει στην πράξη τα βασικά κοινωνικά αγαθά (υγεία, παιδεία, ασφάλιση) με τέτοιο τρόπο που να το εισπράξουν οι πολίτες ως βίωμα, τότε είμαι σίγουρος πως οι προβλέψεις θα διαψευσθούν οικτρά.
5.Πιστεύετε ότι μπορεί να έχουμε πολιτικές εξελίξεις και εκλογές;
Πολιτικές εξελίξεις σε ένα τόσο ρευστό κλίμα πάντα μπορεί να υπάρξουν. Αυτό δεν σημαίνει πάντα εκλογές. Η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της κυβέρνησης δεν έχει διαρραγεί. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αποδείξει μέχρι σήμερα ότι αντέχει, γιατί όλοι αντιλαμβάνονται ότι ενδεχόμενη αποτυχία του θα φέρει σίγουρα κάτι πολύ χειρότερο για την πλειοψηφία των πολιτών και τη χώρα.
Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ για το τηλεοπτικό τοπίο δείχνει ότι οι μηχανισμοί στήριξης των «εχόντων και κατεχόντων» που δημιουργήθηκαν εδώ και σαράντα χρόνια σε όλους τους θεσμούς της εξουσίας καλά κρατούν. Πρέπει να βρεθεί ο τρόπος να μην υποκύψει η κυβέρνηση στην αυθαιρεσία των 27 χρόνων διαπλοκής και δυσωδίας.
6.Για χρόνια διατελέσατε συνδικαλιστής και πρόεδρος της ΟΛΜΕ. Ποιο το σχόλιό σας για την έως σήμερα πολιτική του υπουργείου Παιδείας, γενικά, αλά και ειδικά για το χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
Στο χώρο της εκπαίδευσης, παρά τις δεσμεύσεις του μνημονίου και την επιτροπεία, έχουν γίνει σημαντικά πράγματα τόσο στον τομέα των εκπαιδευτικών αλλαγών, όσο και στον τομέα του εκδημοκρατισμού. Υπενθυμίζω: Ενιαίος τύπος Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου με περισσότερα αντικείμενα σε όλα τα σχολεία, μείωση του εξεταστικού φόρτου και ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους στα Γυμνάσια, κατάργηση τράπεζας θεμάτων και αποδέσμευση απολυτηρίου και πανελλαδικών εξετάσεων στο λύκειο, σημαντική μεταρρύθμιση για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ και την ένταξη των αποφοίτων τους στο χώρο της εργασίας, κατάργηση διαθεσιμότητας, αυτοδίκαιης αργίας και τιμωρητικής αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς, έκφραση γνώμης του συλλόγου διδασκόντων για την επιλογή διευθυντών σχολείων, εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας, αναγνώριση προϋπηρεσίας και εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών, κ.λπ.
7.Πώς κρίνετε τις προτάσεις των πορισμάτων των δύο Επιτροπών (Λιάκου και Γαβρόγλου) για παρεμβάσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας;
Ενδιαφέρουσες προτάσεις υπάρχουν και στα δύο πορίσματα. Οι θεματικές υποεπιτροπές έχουν καταθέσει σημαντικές προτάσεις για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Βέβαια σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί κανείς να συμφωνήσει με προτάσεις (όπως το τετραετές γυμνάσιο και το διετές τύπου Ι.Β. λύκειο) που ουσιαστικά όχι μόνο ανατρέπουν όσες θετικές αλλαγές έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια αλλά οδηγούν και την επαναφορά των ταξικών φίλτρων στην εκπαίδευση. Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε με αλλαγές όπως πολλές από αυτές περιγράφονται και στην έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011, η οποία οδήγησε σε πολιτικές απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, που απορρίφθηκαν και από την κοινωνία.
8.Ποιες θεωρείτε ότι θα πρέπει να είναι από τούδε οι προτεραιότητες της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας;
Η καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης (12χρονη εκπαίδευση και 2χρονη προσχολική αγωγή), που αποτελεί και προγραμματική εξαγγελία του ΣΥΡΙΖΑ, με άμεση καθιέρωση και των τριών ετών του Λυκείου ως υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με ταυτόχρονη διατήρηση των σημερινών τύπων (Γενικό και Επαγγελματικό). Αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων των μαθημάτων και εξορθολογισμός της ύλης, συγγραφή νέων σχολικών βιβλίων. Συνέχιση και διεύρυνση της μεταρρύθμισης του Επαγγελματικού Λυκείου. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών τα επόμενα χρόνια, προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, σταδιακή αύξηση των δημόσιων εκπαιδευτικών δαπανών. Σταδιακό άνοιγμα της δυνατότητας σε όλο και περισσότερα παιδιά να συνεχίζουν τις σπουδές τους σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
9.Ειδικά για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματά της και ποιες οι προτάσεις σας για την επίλυσή τους;
Βαριά κτυπημένη από τις συνεχείς «μεταρρυθμίσεις» που υπέστη η Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας, ιδιαίτερα την τελευταία 20ετία. Υποστήριζα πάντα πως απαιτείται μια σοβαρή πολιτική στήριξης της ΤΕΕ από την πολιτεία. Αυτό πρακτικά σημαίνει τη δημιουργία ενός αξιόπιστου και καλά δομημένου Επαγγελματικού Λυκείου, που θα αποτελεί πόλο έλξης για τους μαθητές και μαθήτριες για τις γνώσεις που θα παρέχει, τις αξίες που θα μεταδίδει, τις δυνατότητες καλλιέργειας των ταλέντων και ανάπτυξης των δεξιοτήτων κάθε παιδιού, την προοπτική συνέχισης των σπουδών και τις χειροπιαστές επαγγελματικές διεξόδους στην αγορά εργασίας.
Η επαναλειτουργία των πιο δημοφιλών τομέων των μαθητών στα ΕΠΑΛ που είχαν παραχωρηθεί σαν δώρο στους ιδιώτες, και η επαναφορά των εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα, ήταν μια πρώτη τονωτική «ένεση» στα δημόσια ΕΠΑΛ. Με τη νέα δομή που θεσμοθετήθηκε στα ΕΠΑΛ το 2016, αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση των μαθητών, εξασφαλίζεται η παροχή στέρεων γενικών αλλά και των αναγκαίων τεχνολογικών – επαγγελματικών γνώσεων, που θα αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία θα «χτιστεί» η ειδικότητα, δημιουργείται ένα ενιαίο μοντέλο επαγγελματικού σχολείου, παρέχονται περισσότερες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές διέξοδοι, διευκολύνεται η απόκτηση δεύτερης ειδικότητας, επιτυγχάνεται με ασφάλεια η επαφή των αποφοίτων στην αγορά εργασίας και τέλος διευρύνονται οι δυνατότητες συνέχισης των σπουδών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Χρειάζεται ακόμα να γίνουν πολλά όπως: βελτίωση εργαστηριακής υποδομής, δημιουργία νέων προγραμμάτων και βιβλίων, πολύπλευρη επιμόρφωση εκπαιδευτικών κ.ά.
ΘΕΜΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΚΕ ΣΥΡΙΖΑ