• Συνέντευξη Δερμεντζόπουλου για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια, Τράπεζα Θεμάτων και τριτοβάθμια

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔02/12/2014 - 14:41 | Author: Newsroom

    Συνέντευξη του ΥΦΥΠΑΙΘ Αλ. Δερμεντζόπουλου στην τηλεοπτική εκπομπή ΕΞΙ ΔΕΚΑ της ΝΕΡΙΤ

    Για τις αλλαγές που δρομολογούνται στο Δημοτικό Σχολείο, για την Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο, τα ζητήματα που απασχολούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τις μετεγγραφές σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ και την υπόθεση του Νίκου Ρωμανού μίλησε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος σε συνέντευξή που παραχώρησε στην τηλεοπτική εκπομπή της ΝΕΡΙΤ «ΕΞΙ ΔΕΚΑ» και στους δημοσιογράφους Σταυρούλα Χριστοφιλέα και Γιάννη Σκάλκο.

    Για τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το χρονοδιάγραμμά τους

    «Στο Δημοτικό θα γίνουν αλλαγές που έχουν σχέση με το αναλυτικό πρόγραμμα. Λιγότερα μαθήματα και μεγαλύτερη εμβάθυνση στα μαθήματα αυτά. Το βαρύ πρόγραμμα και η βαριά τσάντα έχουν ως αποτέλεσμα τα παιδιά να δυσανασχετούν και να μην έχουν όρεξη για πραγματική μάθηση και δημιουργία.

    Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει πολλά χρόνια να υποστεί σημαντικές αλλαγές. Η μόνη αλλαγή που έγινε έχει σχέση με τα ολοήμερα. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι με “μπαλώματα” δεν γίνεται δουλειά, πρέπει εκ βάθρων να ξεκινήσουν οι αλλαγές.

    Δώσαμε τους στόχους, τις κατευθύνσεις μας και τους άξονες για το Δημοτικό Σχολείο στις συνεδριάσεις του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και περιμένουμε τις δικές του προτάσεις στην επόμενη συνεδρίαση που θα γίνει την επόμενη εβδομάδα.

    Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε τις προτάσεις τους και στον Ιανουάριο του 2015 θα έχει βγει στη διαβούλευση η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και στις αρχές του Φεβρουαρίου θεωρούμε ότι είναι μια καλή περίοδος για να γίνει νόμος του κράτους».

    Για την Τράπεζα Θεμάτων

    «Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένας θεσμός ο οποίος εφαρμόστηκε πέρυσι για πρώτη φορά, με όχι πολύ σωστή μέθοδο. Είναι όμως ο μόνος θεσμός ο οποίος μπορεί να βοηθήσει και στην ολοκλήρωση της ύλης. Δυστυχώς αυτό το σύστημα έχει κακοποιηθεί. Η Τράπεζα Θεμάτων δεν είναι τίποτα παραπάνω, παρά ένα μεγάλο πακέτο με θέματα τα οποία έχουν διδαχθεί και οφείλουν να γνωρίζουν τα παιδιά».

    Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

    «Ο τρόπος λειτουργίας των Ανωτάτων Ιδρυμάτων δεν είναι κάτι στο οποίο το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να παρέμβει, όπως στις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης. Είναι κάτι το οποίο το χειρίζονται οι ίδιες οι Πανεπιστημιακές Αρχές στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου.

    Όσον αφορά το θέμα των μετεγγραφών, ο νόμος των μετεγγραφών που ίσχυσε φέτος δεν μπορεί να ισχύσει ξανά.

    Αυτό γιατί αποδείχθηκε ότι ήταν λάθος, και για τα Πανεπιστήμια υποδοχής αλλά και για τα περιφερειακά Πανεπιστήμια τα οποία έχουν πλέον απογυμνωθεί από τους φοιτητές που εισήχθησαν φέτος σε αυτά. Υπάρχει καθημερινή επικοινωνία με τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων και τους Προέδρους των ΤΕΙ για να βρεθούν λύσεις. Δεν θα χαθεί το εξάμηνο, αλλά με πολύ μεγάλη δυσκολία.

    Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια θα πρέπει να προσαρμοστούν με αυτό που συμβαίνει παγκοσμίως, δηλαδή σε ένα σύστημα φοίτησης εξ αποστάσεως, για μαθήματα όπου δεν χρειάζονται εργαστήρια».

    Για το Νίκο Ρωμανό

    «Η περίπτωση Ρωμανού δεν είναι δική μας αρμοδιότητα, εμείς το χρέος μας απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους βρίσκονται υπό κράτηση το κάνουμε ως Πολιτεία. Σε επτά σωφρονιστικά ιδρύματα λειτουργούν από το Υπουργείο Παιδείας Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΙΕΚ. Αυτή είναι η υποχρέωσή μας, επίσης ως Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχουμε υποχρέωση να διευκολύνουμε τους ανθρώπους που θέλουν να επανενταχθούν στην κοινωνία με καλύτερους όρους, να δώσουν εξετάσεις.

    Από τη στιγμή που δώσαμε τη δυνατότητα στους ανθρώπους να σπουδάσουν, προφανώς είμαστε υπέρ της παρακολούθησης των μαθημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είτε εξ αποστάσεως είτε με παρακολούθηση.

    Ωστόσο, δεν έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε ένα χαρτί και να πούμε ότι κάποιος μπορεί να βγει από τη φυλακή και να παρακολουθήσει μαθήματα. Η θέση μας όμως είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι από τη στιγμή που αποφασίζουν να σπουδάσουν, τότε οφείλουμε να τους να στηρίξουμε στην προσπάθεια που κάνουν».

    Loading...
  • loading...