Σε συνέντευξή του στη ΝΕΡΙΤ, στην εκπομπή «ΕΞΙ-ΔΕΚΑ», ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε τα εξής: «Έχουμε 127.033 εκπαιδευτικούς σε οργανικές μόνιμες θέσεις, τα βιβλία στις θέσεις τους από Ιούλιο -Αύγουστο δεν υπάρχουν ελλείψεις σε βιβλία, έχουμε προσωπικό 5.000 αναπληρωτών χτες και έχουμε ακόμα 10.000 αναπληρωτές οι οποίοι θα πρέπει να πάνε στις θέσεις τους όσο θα διαπιστώνονται τα κενά, όσο θα δημιουργούντα τα τμήματα στην Ειδική Αγωγή ή στα Επαγγελματικά σχολεία μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και θα υπάρξουν ακόμα αναπληρωτές για να καλύψουν κενά από έκτακτες περιστάσεις.

Έχουμε κατ’ αρχάς όλοι μία ακρίβεια στους αριθμούς των υπαρχόντων εκπαιδευτικών. Συμφωνώ, ότι θα έχουμε, παρόλα αυτά που θα κάνουμε, κενά στο τέλος Σεπτεμβρίου, περίπου 1000 κενά, δηλαδή κάτι λιγότερο από το 1% των εκπαιδευτικών. Τα κενά αυτά όπως τα υπολογίζουν στηρίζονται στην ερμηνεία κατά γράμμα όλων όσων προβλέπει η σχετική νομοθεσία και οι εγκύκλιοι, δηλαδή στη λειτουργία ενός άψογου σχολείου. Όπως ξέρετε, τέτοια δυνατότητα δεν υπάρχει. Εμείς στόχο έχουμε σήμερα να είναι όλα τα σχολεία ανοιχτά, θα έχουμε κενά, την ιστορία της αναπλήρωσης θέλουμε να την κλείσουμε με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο, αλλά αφού έχουμε βγει από την σχέση 1 προς 10 για να πάρουμε 10.000 ακόμα μόνιμο προσωπικό οπότε και τότε τα κενά θα είναι μικρότερα και οι αγωνίες αυτές δεν θα υπάρχουν.

Στο τέλος αυτής της κατάστασης τα κενά δεν θα είναι πάνω από 1000 της πορείας του μηνός Σεπτεμβρίου αλλά με τον υπολογισμό της επάρκειας και όχι της εφαρμογής με το γράμμα του νόμου. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε στο ολοήμερο ας πούμε και τις ειδικότητες της πληροφορικής, και των ξένων γλωσσών, δεν μπορούμε να τα έχουμε αυτά, αλλά θα έχουμε παρουσία εκπαιδευτικού προσωπικού και λειτουργία των σχολείων. Θα προσπαθήσουμε φέτος σε συνεργασία με το ΣΕΓΑΣ και με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού να έχουμε την αγωγή γιατί τα παιδάκια τα δικά μας, είναι τα πρώτα σε παχυσαρκία και υπερβαρία. Θα προσεγγίσουμε τους γονείς, να τους καλέσουμε να εγγραφούν στις Σχολές Γονέων που δεν ξέρουν ότι υπάρχουν γιατί εκεί θα γίνονται μαθήματα για τους γονείς για τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, για τα θέματα που σχετίζονται με το ρατσισμό, για ζητήματα που σχετίζονται με τη διατροφή, για ζητήματα που σχετίζονται με την αγωγή των παιδιών.

Εδώ στους Λειψούς είχαμε τοποθέτηση δύο καθηγητών Αγγλικής, η μία περίπτωση δήλωσε κύηση, και η άλλη πήρε άδεια άνευ αποδοχών. Θα στείλουμε όμως και τρίτον και θα καλυφθεί από την Περιφέρεια σε λίγες μέρες. Δεν έχουν φύγει όλοι οι αποσπασμένοι καθηγητές από τα Γραφεία και τις Υπηρεσίες για τα Σχολεία γιατί έχουμε μεγάλες ανάγκες στις θέσεις αυτές, αφού δεν γίνονται προσλήψεις αλλά έγιναν φέτος αρκετά λιγότερες αποσπάσεις από πέρυσι σε φορείς. Ξέρετε ότι το Εκπαιδευτικό σύστημα συντηρεί και Βιβλιοθήκες, συντηρεί βοηθητική διδασκαλία στα Πανεπιστήμια κτλ.

Από την πρώτη στιγμή που πήγα κατακλύζομαι από προβλήματα για την εκπαίδευση αλλά όχι για την παιδεία. Και ο τίτλος του εκάστοτε υπουργού είναι Υπουργός Παιδείας , δηλαδή στοχεύει αυτό το Υπουργείο στη μόρφωση , στην εκπαίδευση, στην παιδεία, κάτι που δεν το θυμόμαστε καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου και κατά την έναρξη.

Εκείνο που έχω βάλει στόχο και θέλω αυτή η μέρα, αυτή η περίοδος με της διοίκησης του Υπουργείου , είναι η αλλαγή των δεδομένων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση εκεί που διαμορφώνονται οι Έλληνες πολίτες, εκεί που διαμορφώνονται τα παιδιά τα καινούργια που εμπιστεύονται το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα, εκεί πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια.

Ο στόχος είναι αυτός, από την υπέρ πληροφόρηση που δεν αφήνει τίποτα στο τέλος, από τα πολλά μαθήματα που κάνουνε για να βρίσκουν δουλειά πολλές συγκεκριμένες εκπαιδευτικές ειδικότητες , που δεν θα τη χάσουν τη δουλειά τους σε καμία περίπτωση , αλλά θα πρέπει να κάνουν και κάτι γενικότερο από αυτό που έχουν ειδικευτεί σε ένα σχολείο με λιγότερα μαθήματα από πλευράς ειδικοτήτων και περισσότερη παιδεία. Αυτό είναι που λείπει , αυτό θα το ξεκινήσουμε στις 20 Σεπτεμβρίου , συγκαλώντας σε διάλογο όλα τα συμβούλια που έχουν ιδρυθεί από το Υπουργείο Παιδείας και σκοπεύουμε να καταλήξουμε το Φεβρουάριο.

Λοβέρδος: Υπολογίζουμε τα κενά στα σχολεία γύρω στα 1.000

«Δεν θα ξεπεράσουν το 1% του εκπαιδευτικού προσωπικού»

Πρώτο κουδούνι σήμερα για χιλιάδες μαθητές όμως οι εκπαιδευτικοί λένε ότι τα κενά είναι 12.000. Οι πρόεδροι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δηλώνουν ότι τα κενά είναι πολλαπλάσια εκείνων που παρουσιάζει το υπουργείο σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, από την πλευρά του, σε τηλεφωνική του επικοινωνία στην πρωινή εκπομπή του Μega ανέφερε πως του είναι δύσκολο να κάνει υπολογισμούς και πως δεν μπορεί να πει συγκεκριμένο αριθμό όσον αφορά στα κενά των εκπαιδευτικών με την έναρξη του σχολικού έτους.

«Τη Δευτέρα θα ξέρουμε πόσα θα είναι τα κενά στα σχολεία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας σημειώνοντας πως «φιλοδοξία μας είναι να μην υπάρξει ούτε ένα σχολείο που δε θα ανοίξει σήμερα για αγιασμό».

Ο κ. Λοβέρδος είπε πάντως πως «υπολογίζουμε τα κενά γύρω στα 1.000. Δηλαδή, λιγότερο του 1% του εκπαιδευτικού προσωπικού. Κακό αυτό, θα έπρεπε να μην υπάρχει κανένα κενό» υπογράμμισε προσθέτοντας πως οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών θα καλυφθούν σταδιακά.

Ο κ. Λοβέρδος μη θέλοντας να πει περισσότερα κατέληξε: «Μην περιμένετε από εμένα μεγάλα λόγια σε πολύ κακές εποχές».

Από το βράδυ της Τρίτης ο υπουργός Παιδείας πραγματοποιεί περιοδεία σε ακριτικά νησιά στα Δωδεκάνησα προκειμένου να επισκεφθεί σχολικές μονάδες και να παραστεί στους αγιασμούς κατά την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνέντευξη Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Λοβέρδου στο Mega, στην εκπομπή «Κοινωνία ώραMEGA»

Σε συνέντευξη του στην τηλεοπτική εκπομπή «Κοινωνία ώρα Mega», ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος τόνισε τα εξής: «Πόσα είναι τα κενά θα το ξέρουμε την Δευτέρα. Κάνουμε και εμείς υπολογισμούς, όπως κάνουν και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις. Έχουμε 127.033, διορισμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Τις τελευταίες ημέρες διορίσαμε περίπου 5.000 αναπληρωτές, που ήταν μία καλή ενέργεια πριν ανοίξουν τα σχολεία. Θα τοποθετηθούν τις επόμενες ημέρες ανάλογα με τα κενά, που θα προσδιοριστούν την Δευτέρα με τρόπο οριστικό, άλλες 10.000 αναπληρωτές και θα παραμείνουν ακόμα 1.000 για να καλύψουν κενά που θα προκύψουν από έκτακτες περιστάσεις. Ξέρετε κάθε χρόνο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουμε γυναίκες εκπαιδευτικούς που δηλώνουν ότι κυοφορούν ή εκπαιδευτικούς που δεν θέλουν να δουλέψουν και παίρνουν άδεια άνευ αποδοχών. Ας πούμε εδώ στους Λειψούς έχουμε δύο καθηγήτριες Αγγλικών, ή μία έχει δηλώσει κύηση και η άλλη έχει πάρει άδεια άνευ αποδοχών. Αυτά θα τα καλύψουμε τις επόμενες ημέρες.

Η φιλοδοξία μας είναι να μην υπάρξει ούτε ένα σχολείο σήμερα που να μην ανοίξει και να μην κάνει αγιασμό, ανεξαρτήτως των κενών. Είχαμε στο παρελθόν πολλές φορές περιπτώσεις σχολείων που δεν είχαν ανοίξει.

Ο υπολογισμός που κάνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και προς τιμήν τους το λένε είναι κατά τις εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι όπως η δεοντολογία ή οι νόμοι ορίζουν, δηλαδή, για το τέλειο. Σε ότι αφορά την επάρκεια της λειτουργίας, τα κενά που θα προκύψουν μετά την διαδικασία που σας είπα, θα είναι γύρω στα 1.000, δηλαδή, λιγότερο από το 1% του εκπαιδευτικού προσωπικού. Αυτό είναι κακό, διότι θα έπρεπε να μην υπάρχει κανένα κενό. Το 12.000 ή το 10.000 ή το 8.000 προκύπτει από την ανάγκη να γίνουν όλα όσα η εγκύκλια νομοθεσία προβλέπει. Όμως, έχουμε μία νομοθεσία που διαμορφώθηκε σε περίοδο ακμής, αλλά βρισκόμαστε σε μία κατάσταση οικονομικής παρακμής, που θέτει σε αμφισβήτηση τους θεσμούς του κοινωνικού κράτους σε παιδεία, υγεία και μεταφορές και κάνουμε αυτό που μπορούμε καλύτερα. Προσπαθήσαμε να είναι ανοιχτά όλα τα σχολεία και τα βιβλία είναι στη θέση τους τα περισσότερα από τον Ιούλιο.

Για τα ολοήμερα θα είμαστε τις επόμενες ημέρες σε θέση να σας πούμε. Αν εννοείτε ότι πρέπει να είναι εκεί οι καθηγητές που κάνουν τα ειδικά μαθήματα για παράδειγμα της πληροφορικής, θα σας έλεγα πως θα έχουμε λιγότερες παρουσίες από αυτές που θα θέλαμε. Δεν θα υπάρξει ολοήμερο που δεν θα δουλεύει με τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό. Μην περιμένετε από εμένα μεγάλα λόγια σε κακές εποχές. Το θέμα είναι να λειτουργήσουμε και αν λειτουργήσουμε νομίζω ότι όλα θα είναι καλύτερα.

Ορισμένες φορές έχουμε και εδώ στους Λειψούς υπάρχει , κτιριακά προβλήματα. Υπάρχει και κάτι ακόμα που πρέπει να ειπωθεί. Δίνουμε ένταση στο «Κοινωνικό Σχολείο» Θέλουμε να περάσουμε καθολικά προγράμματα άθλησης μέσω ΣΕΓΑΣ σε όλα τα σχολεία διότι έχουμε τα πιο υπέρβαρα παιδιά. Θέλουμε να λειτουργήσουν οι Σχολές Γονέων. Έχουμε οργανωμένες Σχολές Γονέων Υπάρχουν καρκινογενείς συνήθειες όπως το χάπι της επόμενης ημέρας, που χρησιμοποιείται συχνά και πρέπει ενημερωθούν οι γονείς από τις Σχολές. Πρέπει να τις πλαισιώσει ο κόσμος».