Συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε χτες το μεσημέρι το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας. Κατά τη διάρκειά της, από πλευράς του υπουργείου επιχειρήθηκε να εμφανιστεί εικόνα βελτίωσης της καθημερινότητας στην εκπαίδευση και με το Προεδρικό Διάταγμα για τη λειτουργία των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Ζήτησε δε συναίνεση από τους εκπαιδευτικούς, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι τεράστιες, με την Παιδεία να αποτελεί ένα ρημαγμένο, από την υποχρηματοδότηση και τη γενικότερη αντιδραστική πολιτική, έδαφος.

Το συγκεκριμένο ΠΔ, σύμφωνα με το υπουργείο, «αποσαφηνίζει και συγκεκριμενοποιεί σημεία για τα οποία εδώ και χρόνια δεν υπήρχε απάντηση και καλύπτει τις ανάγκες λειτουργίας του σημερινού σχολείου». Στην πραγματικότητα, παγιώνει και γενικεύει μια σειρά από ρυθμίσεις που πέρασαν το τελευταίο διάστημα σε αντιδραστική κατεύθυνση όπως τη λειτουργία των τμημάτων με 25 μαθητές, αλλαγές στο ολοήμερο όπως η κατάργηση υπεύθυνου εκπαιδευτικού, καθεστώς γενικευμένων αναθέσεων μαθημάτων κ.λπ., ενώ παρά τις διακηρύξεις δεν κατοχυρώνει ζητήματα όπως π.χ. η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Ρυθμίσεις που επηρεάζουν τη λειτουργία των σχολείων και φυσικά δεν αναδείχτηκαν στον ντόρο που δημιουργήθηκε με νέα αντιπαράθεση κυβέρνησης – αξιωματικής αντιπολίτευσης αποκλειστικά για τις ρυθμίσεις επιλογής σημαιοφόρων τις οποίες περιλαμβάνει το Προεδρικό Διάταγμα.

Για το ζήτημα της καθιέρωσης δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, η απάντηση του υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς ήταν ότι είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης, αφού καταγραφούν οι υποδομές, ενώ επανέλαβε πως πρέπει να συναινέσει η κοινωνία.

Για μια ακόμα φορά, για το ζήτημα των μόνιμων διορισμών, το υπουργείο παραπέμπει σε συνεννόηση με τους θεσμούς και την «αξιολόγηση», ενώ επανέλαβε πως θα υλοποιηθεί το αυτονόητο, να ξεκινήσει δηλαδή στην ώρα της η σχολική χρονιά με την πρόσληψη αναπληρωτών σε πρώτη φάση στις 5 Σεπτέμβρη. Ανακοίνωσε, επίσης, πως υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την προώθηση της «αξιολόγησης» στελεχών της εκπαίδευσης σε πρώτη φάση και «αυτοαξιολόγησης» των σχολείων με ορίζοντα τριετίας.