Σημεία από την παρέμβαση της Υφυπουργού Παιδείας στην Ετήσια Έκθεση του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔18/05/2018 - 14:38 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Στην παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης για την Εκπαίδευση 2017-2018, που διοργάνωσε το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ σε συνεργασία με τον Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας της ΕΣΑμεΑ συμμετείχε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων .

Μετά το πέρας των χαιρετισμών και των τοποθετήσεων, η Υφυπουργός συμμετείχε σε στρογγυλό τραπέζι με θέμα «Άτομα με Αναπηρία: Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανισότητες, Εφαρμοσμένες Πολιτικές & Μεταρρυθμίσεις», υπό τον συντονισμό του Διευθυντή του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ Χρήστου Γούλα και του Γενικού Γραμματέα της ΕΣΑμεΑ Ιωάννη Λυμβαίου. Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης ο Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης Νάσος Ηλιόπουλος, ο Βουλευτής Λάρισας Χρήστος Κέλλας (ΝΔ) και ο Βουλευτής Αττικής Γιώργος Μαυρωτάς (Το Ποτάμι).

Η Υφυπουργός χαρακτήρισε σημαντική τη συμβολή της Έκθεσης στο πεδίο της ενίσχυσης των ΑμεΑ τόσο στον επιστημονικό, όσο και στον δημόσιο διάλογο και υπογράμμισε πως τα στοιχεία της έρευνας (2009-2015) αποτυπώνουν -μεταξύ άλλων- τις διαχρονικές ευθύνες των δυνάμεων που διακυβέρνησαν τη χώρα και μάλιστα σε καιρό ευμάρειας.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της σημερινής Κυβέρνησης, όπως η ψήφιση της Χάρτας για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ και παρουσίασε την πορεία των μεταρρυθμίσεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Ενδεικτικά ανέφερε την ίδρυση 36 σχολικών μονάδων και 531 Τμημάτων Ένταξης, την πρόσληψη 3.000 εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, τη δυνατότητα για ολοήμερο πρόγραμμα και τη θεσμοθέτηση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου.

Ξεχωριστή αναφορά έκανε και στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), διατυπώνοντας την υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίζει την ένταξη των ΑμεΑ σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην επαγγελματική κατάρτιση, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη δια βίου μάθηση χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Τέλος, η Υφυπουργός εξέφρασε το ενδιαφέρον της για το δεύτερο μέρος της Έρευνας, στο οποίο αναμένεται να υπάρχουν στοιχεία ειδικότερα για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και που θα περιλαμβάνει και μέρος της τρέχουσας περιόδου.

Loading...
  • ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

    europalso

    ideascentral