IPAIDEIA.GR

ΑΠ 51 /28-2-14

Προς: Υπ. Παιδείας, ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής, ΔΟΕ, Συλλόγους και ΕΛΜΕ, ΜΜΕ, τα μέλη

Δεν αποδίδουν μέχρι 1200 ευρώ σε αναπληρωτές καταργώντας παράνομα την αναγνώριση προϋπηρεσίας σε ιδιωτικά σχολεία

Σύμφωνα με την ενημέρωση του αιρετού Μιχάλη Μουστάκα, το ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής στη συνεδρίαση της Τρίτης 25/2 ακύρωσε με νέα απόφασή του, κατά πλειοψηφία με αντίθετους τους δύο αιρετούς, την προηγούμενη απόφαση που αναγνώριζε την προϋπηρεσία που απέκτησαν οι αναπληρωτές σε ιδιωτικά σχολεία.

Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι οι συνάδελφοι αναπληρωτές (από το 2010 κι έπειτα) που έχουν τέτοια προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση,, ανάλογα με τα χρόνια που έχουν, χάνουν μέχρι 1200 ευρώ σε μια σχολική χρονιά από τη διαφορά που προκύπτει στα μισθολογικά τους κλιμάκια!!!

  1. Η διοίκηση στην Αν. Αττική έρχεται να ακολουθήσει αυτή την αυθαίρετη περικοπή που έχει επιβάλλει αυθαίρετα το Υπ Παιδείας και το Υπ. Οικονομικών.
  2. Αυτή η προσπάθεια ξεκίνησε από πέρσι όταν με απίστευτο τρόπο το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με εγκύκλιό του ζήτησε να προβούν σε παρακράτηση – επιστροφή των χρημάτων που καταβλήθηκαν σε αναπληρωτές λόγω της προϋπηρεσίας τους σε ιδιωτικά σχολεία.

Λόγω όμως των αντιδράσεων (με την έντονη καταγγελία και ανάδειξη του ζητήματος και από το σύλλογό μας – σχετική απόφαση) υποχρεώθηκε το υπουργείο να κάνει πίσω και να μην παρακρατήσει τα χρήματα από τους αναπληρωτές

  1. Την ίδια στιγμή σε ορισμένες δ/νσεις, από πέρσι, προφανώς σε ανοιχτή γραμμή με το Υπουργείο, δεν είχαν αναγνωρίσει την προϋπηρεσία από την αρχή της χρονιάς και έτσι δεν κατέβαλαν ποτέ τα χρήματα. Αυτό το γεγονός αποδεικνύει ότι την περικοπή αυτή την έχουν σχεδιάσει και τη μεθοδεύουν εδώ και δύο χρόνια. Στον καιρό των Μνημονίων και των συνεχών περικοπών και μειώσεων μισθών από την κυβέρνηση, την ΕΕ και το ΔΝΤ είναι περιττή πολυτέλεια η αναγνώριση προϋπηρεσίας ακόμα και για το ίδιο ακριβώς έργο, σε ιδιωτικό σχολείο!!!

Επειδή η περικοπή επιχειρήθηκε να γίνει με αυθαίρετο τρόπο και με αστήρικτες ερμηνείες, οι οποίες αποσύρθηκαν πέρσι, ο σύλλογός μας από πέρσι, προσέφυγε σε δικηγόρο και εξασφάλισε γνωμοδότηση για το θέμα που αποδεικνύει ότι η περικοπή είναι παντελώς αυθαίρετη και αβάσιμη σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Άλλωστε αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η Δ/νση Αν. Αττικής, πέρσι και φέτος και άλλες Δ/νσεις πέρσι, σωστά εφαρμόζοντας το νόμο αναγνώρισαν την προϋπηρεσία. Χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα στην νομοθεσία από πέρσι το υπουργείο επιβάλει την περικοπή.

Θεωρούμε αυτή την εξέλιξη απαράδεκτη και παράνομη και πρέπει άμεσα να ανακληθεί και να καταβληθούν τα χρήματα στους συναδέλφους αναπληρωτές. Αυτό το ζήτημα αφορά και κάθε συνάδελφο που δεν αναγνώρισε την προϋπηρεσία του μέχρι το 2011 αλλά και στο εξής, μόνιμους ή αναπληρωτές.

  • Καλούμε το Υπουργείο να σταματήσει την τακτική των αυθαίρετων περικοπών και να δόσει οδηγία, προς τις δ/νσεις, να χορηγήσουν αυτό που ο νόμος προβλέπει.
  • Καλούμε το ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής να αναγνωρίσει κανονικά την προϋπηρεσία των συναδέλφων και να τους πληρώσει τη διαφορά αναδρομικά.

Όποιοι είναι υπεύθυνοι για την παράνομη περικοπή θα βρεθούν υπόλογοι.

  • Καλούμε τη ΔΟΕ να ασχοληθεί με το ζήτημα το οποίο διαιωνίζεται από πέρσι και να επιβεβαιώσει τις νομικές του διαστάσεις, που επισημαίνουμε αλλά και να οργανώσει τις συλλογικές αντιδράσεις ώστε να γίνει ανάκληση της άδικης για τους συναδέλφους απόφασης.
  • Καλούμε τους συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ για κοινές πρωτοβουλίες για το ζήτημα.
  • Καλούμε τέλος όλους τους συναδέλφους τους οποίους αφορά το ζήτημα να έρθουν σε επαφή με το σύλλογο προκειμένου να προχωρήσουμε σε όλες τις κινηματικές και νομικές ενέργειες για την εξασφάλιση των χρημάτων που δικαιούνται.

Σημείωση : για την ενημέρωση όλων παραθέτουμε τη σχετική γνωμοδότηση του δικηγόρου που ο σύλλογός μας εξασφάλισε από κοινού με το σύλλογο των Μολάων «Γιάννης Ρίτσος» .


ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Γ. ΤΣΙΤΣΟΥ
Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ 28 – 10683 ΑΘΗΝΑ – ΤΗΛ. 210 3392755 ΦΑΞ: 210 3392756

Προς το

Σύλλογο Λακωνικής «Γιάννης Ρίτσος»

και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ ο «Κ. Σωτηρίου»

Ενταύθα

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ

«Σχετικά με την αναγνώριση προϋπηρεσίας διανυθείσας στον ιδιωτικό τομέα για την βαθμολογική και μισθολογική ένταξη και εξέλιξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μόνιμων και αναπληρωτών , υπό το πρίσμα των διατάξεων του νέου ενιαίου μισθολογίου του νόμου 4024/2011.»

Με το δεύτερο Κεφάλαιο του νόμου αυτού εισάγονται νέες ρυθμίσεις σχετικά με το σύστημα βαθμολογικών προαγωγών και μισθολογικής εξέλιξης των δημοσίων υπαλλήλων του κράτους, Ο.Τ.Α α και β βαθμού και άλλων φορέων του δημοσίου.

Με τις διατάξεις του άρθρου 6 υπό τον τίτλο Σύστημα Βαθμολογικής Κατάταξης καθορίζονται μεταξύ άλλων η νέα βαθμολογική κλίμακα του προσωπικού του δημοσίου, θέματα που αφορούν τον εισαγωγικό βαθμό, την περίοδο δοκιμαστικής υπηρεσίας, την μονιμοποίηση, την απόλυση καθώς και την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των υπαλλήλων για την βαθμολογική και μισθολογική τους ένταξη.

Συγκεκριμένα στην παράγραφο 4 ορίζεται ότι: «Οι υπάλληλοι που έχουν πριν το διορισμό ή την πρόσληψή τους αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στο δημόσιο τομέα των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει διανυθεί με τα ίδια ή αντίστοιχα τυπικά προσόντα της κατηγορίας στην οποία ανήκουν κατά το χρόνο της ένταξης, μπορούν να την αναγνωρίσουν για τη βαθμολογική και μισθολογική τους ένταξη, μετά την μονιμοποίησή ή τη συνέχιση της απασχόλησής τους, μέχρι επτά (7) έτη κατ ανώτατο όριο, μετά από ουσιαστική κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Ως πραγματική δημόσια υπηρεσία νοείται κάθε υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή σε Ο.Τ.Α., με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και κάθε άλλη υπηρεσία, που με βάση ειδικές διατάξεις, αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.

Με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, μπορεί να προβλέπεται η αναγνώριση για βαθμολογική και μισθολογική ένταξη και της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι επτά (7) έτη κατ ανώτατο όριο και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο εδάφιο πέμπτο της παρούσας παραγράφου.

Με το ίδιο Προεδρικό Διάταγμα ρυθμίζεται ο τρόπος και οι προϋποθέσεις αναγνώρισης αντίστοιχης προϋπηρεσίας και για τους υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του διατάγματος, υπαλλήλους και ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου.»

Σύμφωνα λοιπόν με τις παραπάνω διατάξεις εντάχθηκαν κατά την έναρξη ισχύος του νόμου για το νέο μισθολόγιο βαθμολόγιο, όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι ήδη υπηρετούντες στην Ελλάδα και με βάση τις ίδιες ανωτέρω διατάξεις εντάσσονται, βαθμολογικά και μισθολογικά, από την δημοσίευση του νόμου και εντεύθεν οι νεοπροσλαμβανόμενοι και οι συνεχίζοντες την απασχόλησή τους στον δημόσιο τομέα υπάλληλοι.

Ρητά προβλέπει η παραπάνω διάταξη στους υπαλλήλους που προσλαμβάνοντα, μονιμοποιούνται ή συνεχίζουν την απασχόλησή τους την δυνατότητα αναγνώρισης προϋπηρεσίας για την βαθμολογική και μισθολογική τους ένταξη, κατ ανώτερο όριο επτά (7) ετών και ύστερα από ουσιαστική κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου υπηρεσίας, που έχει διανυθεί πριν την πρόσληψή τους, α) στο δημόσιο τομέα κρατών –μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης , β) στο δημόσιο (τομέα της χώρας μας), νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου καθώς και γ) κάθε άλλη υπηρεσία που με βάση ειδικές διατάξεις αναγνωρίζεται ως πραγματική δημόσια υπηρεσία.

Στην υπό (γ) περίπτωση εντάσσονται προφανώς οι περιπτώσεις υπηρεσίας παρεχόμενης στον ιδιωτικό τομέα της χώρας μας που έχουν ήδη με ειδικές διατάξεις αναγνωρισθεί – εξομοιωθεί ως δημόσια υπηρεσία . Πράγματι , για τους ήδη υπηρετούντες δημοσίους υπαλλήλους εφαρμόσθηκαν αυτές οι διατάξεις και αναγνωρίσθηκε σε αυτούς προϋπηρεσία (διανυθείσα στον ιδιωτικό τομέα και αναγνωρισθείσα βάσει ειδικών διατάξεων) για την βαθμολογική και μισθολογική τους ένταξη σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη . Καμία διαφοροποίηση δεν κάνει η παραπάνω συγκεκριμένη διάταξη ως προς τις προϋποθέσεις αναγνώρισης προϋπηρεσίας για τους υπηρετούντες ήδη κατά την έναρξη ισχύος τους νόμου υπαλλήλους και για τους προσλαμβανόμενους στο μέλλον .

Περαιτέρω εισάγεται η δυνατότητα με την έκδοση προεδρικού διατάγματος ύστερα από πρόταση των αρμοδίων υπουργών, αναγνώρισης στο μέλλον και προϋπηρεσίας διανυθείσας στον ιδιωτικό τομέα των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και επιπλέον, για λόγους ίσης μεταχείρισης (αρχής που κατά την αιτιολογική έκθεση θέλει να διαπνέει το πνεύμα του όλου νομοθετήματος) διευκρινίζεται, στη συνέχεια της διάταξης, ότι με το ίδιο διάταγμα θα ρυθμίζεται ο τρόπος και οι προϋποθέσεις που θα αναγνωρίζουν αυτήν την προβλεπόμενη το πρώτον στο προεδρικό διάταγμα προϋπηρεσία και οι υπάλληλοι που έχουν προσληφθεί πριν την έκδοση του διατάγματος.

Οι περιορισμοί που τίθενται από την διάταξη του άρθρου 6 παράγραφος 4 του νόμου 4024/2011 σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των δημοσίων υπαλλήλων και υπαλλήλων του κράτους είναι γενικοί για όλους τους υπαλλήλους και συγκεκριμένοι: α) η κατ’ ανώτερο όριο αναγνώριση επτά ετών (7) συνολικά προϋπηρεσίας και β) η προηγούμενη ουσιαστική κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου.

Ειδικότερα , ως προς το ζήτημα που τέθηκε, ύστερα και από την άστοχη, κατά την γνώμη μας, και αντιτιθέμενη στο πνεύμα του νόμου, ερμηνεία των ανωτέρω διατάξεων από την διοίκηση δια μέσου των σχετικών εγκυκλίων (βλ. παρακάτω), οι οποίες με αντικρουόμενες και εν πολλοίς αυθαίρετες αιτιολογήσεις αποφαίνονται ότι δεν είναι δυνατή η αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα από υπαλλήλους που προσλαμβάνονται, είτε ως μόνιμοι είτε ως αναπληρωτές από την 1.11.2011, έναρξη ισχύος του νόμου 4024/2011 και μετά, πιστεύουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με ειδικές διατάξεις, όπως π.χ. α) η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν.1600/1986, όπου προβλέπεται ότι «η προϋπηρεσία στην Ιδιωτική Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών που μονιμοποιούνται, καθώς και η υπηρεσία τους στη δημόσια εκπαίδευση με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία για κάθε περίπτωση», β) η διάταξη του άρθρου 15 παρ. 1ζ ν. 3205/2003, όπου ορίζεται ότι λαμβάνεται υπόψη για την εξέλιξη των υπαλλήλων (αναφέρεται στη μισθολογική, πλην όμως σύμφωνα με τον νέο νόμο δεν υφίσταται διαφοροποίηση) η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε σχολεία της Κύπρου και ισότιμα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού , καθώς και η προϋπηρεσία τους σε σχολεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης», εξομοιώθηκε η εκπαιδευτική υπηρεσία σε ιδιωτικά σχολεία με την υπηρεσία στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και αναγνωρίσθηκε σαφώς ως πραγματική δημόσια υπηρεσία. Των παραπάνω διατάξεων έκαναν χρήση και αναγνώρισαν την προϋπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα κατά την ένταξή τους στο νέο ενιαίο μισθολόγιο – βαθμολόγιο του ν.4024/2011 όλοι οι μόνιμοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην εκπαίδευση.

Περαιτέρω με την με αριθμό πρ. Οικ.2/13917/0022/ 17.2.2012 Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών αναγνωρίζεται και στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για τη μισθολογική τους εξέλιξη (αφού εκ της φύσεως της σχέσης εργασίας τους δεν εντάσσονται βαθμολογικά) χρόνος προϋπηρεσίας μέχρι επτά (7) έτη σύμφωνα με τις διατάξεις της παραπάνω παραγράφου 4 του άρθρου 6 του νόμου 4024/2011.

Από το συνδυασμό των παραπάνω νομοθετικών ρυθμίσεων προκύπτει αβίαστα ότι η προϋπηρεσία στα ιδιωτικά σχολεία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου μισθολογίου (ν.4024/2011) τόσο για την βαθμολογική ένταξη των μονίμων όσο και για την μισθολογική (τουλάχιστον) εξέλιξη των με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και των αναπληρωτών μέχρι επτά έτη συνολικά το ανώτερο και ύστερα από κρίση του υπηρεσιακού συμβουλίου.

Παρόλα αυτά η διοίκηση, και συγκεκριμένα:

Α) το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με την υπ’ αριθμό πρωτ. 2/8068/0022 εγκύκλιο του, αφού επικαλείται πρώτα την πιο πάνω εκδοθείσα μετά την έναρξη ισχύος του νόμου 4024/2011 κοινή υπουργική απόφαση σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αποφαίνεται «ερμηνεύοντας» το νόμο (εικάζουμε ότι αναφέρεται στην διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 32 ν.4024/2011 με την οποία καταργούνται από την θέση σε ισχύ του νόμου και μετά όλες οι διατάξεις γενικές και ειδικές κατά το μέρος που ρυθμίζουν κατ’ αντίθετο τρόπο θέματα που διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου), ότι οι παραπάνω ειδικές διατάξεις, δυνάμει των οποίων αναγνωρίσθηκε η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα από τους μόνιμους υπαλλήλους κατά την ένταξή τους στο νέο μισθολόγιο, δεν ισχύουν για τους αναπληρωτές,διότι καταργήθηκαν από 1.11.2011.

Η ερμηνεία αυτή είναι κατά τη γνώμη μας αυθαίρετη, αφού όπως εξετάσθηκε παραπάνω, ο ίδιος ο νομοθέτης ρητά κάνει μνεία στην παρ.4 άρθρ.6 του ν.4024, παραπέμπει και αναγνωρίζει επομένως την ισχύ των ειδικών διατάξεων που εξομοιώνουν με πραγματική δημόσια υπηρεσία, υπηρεσία παρεχόμενη στον ιδιωτικό τομέα κάνοντας έτσι ευθεία παραπομπή στις ανωτέρω διατάξεις. Άρα δεν επιθυμεί την κατάργηση τους, αλλά αντίθετα τη διατήρηση τους σε ισχύ. Εξάλλου σύμφωνα με αυτές τις διατάξεις εντάχθηκαν και οι ήδη υπηρετούντες υπάλληλοι κατά την έναρξη του νέου βαθμολογίου -μισθολογίου.

Η αυθαίρετη ερμηνεία του νόμου και άποψη που εκφράζεται στην ανωτέρω εγκύκλιο δεν απηχεί την πραγματική βούληση του νομοθέτη και εγείρει πλείστα ζητήματα παραβίασης της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της ισότητας.

Β) Στη συνέχεια η Γενική Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με το με αριθμό πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.31.31/1572/2665 έγγραφό της, καταλήγει στο ίδιο συμπέρασμα με το Γενικό Λογιστήριο, περί μη δυνατότητας κατοχύρωσης προϋπηρεσίας διανυθείσας σε ιδιωτικά σχολεία από την 1.11.2011 και μετά, το οποίο όμως επεκτείνει και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς πέραν των αναπληρωτών, όχι διότι έχουν καταργηθεί οι εν λόγω ειδικές διατάξεις, αλλά με την εξίσου αυθαίρετη αιτιολογία, ότι μετά την 1.11.2011, λαμβάνονται υπόψη και ισχύουν, μόνο οι ειδικές διατάξεις που προβλέπουν ρητά δυνατότητα αναγνώρισης προϋπηρεσίας για τη βαθμολογική και τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων ,επειδή προβλέπεται πλέον απόλυτη σύνδεση της βαθμολογικής με την μισθολογική εξέλιξη .

Αυτή η (διαφορετική) «ερμηνεία» της επίμαχης διατάξεως του νέου νόμου που περιλαμβάνεται στο ανωτέρω έγγραφο πρώτον δημιουργεί και νέο διαχωρισμό μεταξύ μονίμων υπαλλήλων που προσελήφθησαν πριν την 1.11.2011 και άλλων που προσελήφθησαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία, και δεύτερον, αγνοεί πλήρως και ακυρώνει και την παραπάνω κοινή υπουργική απόφαση, η οποία ρητά κατοχυρώνει και στους αναπληρωτές (οι οποίοι δεν εντάσσονται βαθμολογικά) δικαίωμα αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας κατά τις ίδιες προϋποθέσεις και διατάξεις με τους μόνιμους υπαλλήλους.

Και έρχεται και Γ) Τρίτη ερμηνεία της διοίκησης αυτή τη φορά με το με αριθμό Φ.361.4/39982/Δ1/22.3.2013 έγγραφο της Διεύθυνσης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας προς όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας στο οποίο, αφού κάνει εκτενή αναφορά σε ειδικές διατάξεις σύμφωνα με τις οποίες αναγνωρίσθηκε προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση από μόνιμους και αναπληρωτές καθηγητές και δασκάλους, παραθέτει στη συνέχεια τις ρυθμίσεις του άρθρου 6 παράγραφος 4 του νέου νόμου 4024/2011, με βάση τις οποίες αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία, παραλείποντας εντελώς το χωρίο που αναφέρει ως αναγνωρίσιμη δημόσια προυπηρεσία «κάθε άλλη υπηρεσία που με βάση ειδικές διατάξεις αναγνωρίζεται».

Εδώ αν δεν πρόκειται για παραδρομή, μάλλον πρόκειται για τον ορισμό της λαθροχειρίας.

ΟΛΕΣ οι ανωτέρω διαφορετικές και αντιφατικές ερμηνείες της διοίκησης δεν συγκρούονται μόνο μεταξύ τους, αλλά κυρίως με την εκπεφρασμένη νομοθετική βούληση, όπως εκφράσθηκε με τις ανωτέρω νομοθετικές διατάξεις σε συνδυασμό με την αιτιολογική έκθεση του παραπάνω νόμου για το νέο ενιαίο μισθολόγιο και βαθμολόγιο όπου ορίζεται μεταξύ άλλων ότι «το σχετικό νομοσχέδιο (ήδη νόμος του κράτους) υπακούει απολύτως σε συγκεκριμένες αρχές, όπως μεταξύ άλλων στην αρχή της ισότητας και της αξιοκρατίας αλλά και της κομματικής ουδετερότητας, που κατοχυρώνονται με τη σύνδεση της βαθμολογικής ιεραρχίας, αλλά και μισθολογικής εξέλιξης, με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του υπαλλήλου». Αυτή η αρχή δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να εξυπηρετηθεί με τη δημιουργία διαφορετικών «ταχυτήτων» υπαλλήλων, οι οποίοι παρέχουν την ίδια εργασία και έχουν τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα με μόνο κριτήριο τη χρονική ένταξή τους στο νέο (ενιαίο κατά τα άλλα) μισθολόγιο.

Κάτι τέτοιο εξάλλου θα ήταν ευθέως αντίθετο με την διάταξη του άρθρου 4 παρ1 του Συντάγματος, η οποία καθιερώνει την αρχή της ισότητας που αποτελεί νομικό κανόνα, ο οποίος επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν κάτω από τις ίδιες ή παρόμοιες συνθήκες. Ο κανόνας αυτός δεσμεύει τα συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας. Σύμφωνα δε με αυτόν ο κοινός νομοθέτης και η κανονιστικώς δρώσα διοίκηση δύναται να ρυθμίσει κατά ενιαίο ή διαφορετικό τρόπο ποικίλες προσωπικές ή πραγματικές καταστάσεις ή σχέσεις (…) επί τη βάσει δε γενικών και αντικειμενικών κριτηρίων να προβαίνει στη σχετική ρύθμιση μέσα στα όρια της αρχής της ισότητας (ΣΤΕ Ολομ992/2004) .

Αθήνα 20.4.2013

ΠΑΝΑΓΙΏΤΗΣ Γ. ΤΣΙΤΣΟΣ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ-ΑΜΔΣΑ:21280

Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ 28 – 10683 ΑΘΗΝΑ

ΤΗΛ: 2103392755 – ΦΑΞ: 2103392756