• Σύλλογος ΣΕΦΕΡΗΣ: “Το Π.Δ. 79/2017 για τη λειτουργία Νηπιαγωγείων και Δημοτικών και η απάντησή μας”

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔31/08/2017 - 22:37 | Author: Newsroom

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»  –  Το Π.Δ. 79/2017 για τη λειτουργία Νηπιαγωγείων και Δημοτικών και η απάντησή μας

    Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προκειμένου να υλοποιήσει τις  κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και τις απαιτήσεις του ΣΕΒ, όπως αυτές ψηφίστηκαν με το 3ο μνημόνιο (για εξορθολογισμό, αυτονομία, αξιολόγηση, κινητικότητα, ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων, δεξιότητες, μηδενικοί διορισμοί, σχέδια για την αναμόρφωση του Λυκείου σε ακόμα πιο ταξική κατεύθυνση…), κατά την προσφιλή της μέθοδο νομοθέτησε πάλι μέσα στο κατακαλόκαιρο το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017 για τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών (σε αντικατάσταση των Π.Δ. 200 και 201), επεκτείνοντας  και  μονιμοποιώντας τις αντιδραστικές πολιτικές αναδιαρθρώσεις όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Έτσι  με  το  νέο  Π.Δ. 79:

    Αφού συνεχίζεται η προαιρετική φοίτηση των παιδιών της πρώτης νηπιακής ηλικίας (4-5 ετών), μονιμοποιούνται όλες οι αντιεκπαιδευτικές νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθήθηκαν τα δυόμισι τελευταία χρόνια στην Προσχολική Αγωγή (25άρια τμήματα, διπλασιασμός από 7 σε 14 του ελάχιστου αριθμού για σχηματισμό τμήματος, μετατροπή του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου σε προαιρετικό, αύξηση ωραρίου κ.ά.)….

    Αφού μονιμοποιούνται οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές του λεγόμενου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού, που από τον ένα χρόνο λειτουργίας του η πείρα έδειξε ότι: «εξοικονομήθηκαν» χιλιάδες εκπαιδευτικοί, υποβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο το ολοήμερο, αυξήθηκε η κινητικότητα των ειδικοτήτων από σχολείο σε σχολείο….

    Τώρα ενισχύεται ο ρόλος του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης, αποκτώντας νέες αρμοδιότητες οι Διευθυντές Εκπαίδευσης (π.χ. αποκλειστική αρμοδιότητα για τον καθορισμό των ορίων των σχολικών περιφερειών), οι Διευθυντές των σχολείων (π.χ. ευθύνη για τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος) αλλά και οι Σχολικοί Συμβούλοί (που θα εμπλέκονται περισσότερο στη λειτουργία του σχολείου).

    Δημιουργείται, στο πνεύμα της κινητικότητας των μαθητών και της «εξοικονόμησης» εκπαιδευτικών, ένας νέο μηχανισμός «διαχείρισης του πλεονάζοντος μαθητικού πληθυσμού» με τη λειτουργία μιας τριμελούς επιτροπής (αποτελούμενη από ένα σχολικό σύμβουλο, τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων και έναν διευθυντή σχολείου/νηπιαγωγείου), η οποία μαζί με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης θα έχουν την ευθύνη της μετακίνησης των μαθητών που «περισσεύουν» σε ένα σχολείο σε κάποιο άλλο όπου υπάρχουν «κενές» θέσεις.   Σε ένα  σχολείο για παράδειγμα που εγγράφονται στην Α’ τάξη του Δημοτικού 28 μαθητές και σε ένα γειτονικό σχολείο  εγγράφονται στην Α’ τάξη Δημοτικού 22 μαθητές, ο Σύλλογος Διδασκόντων του πρώτου σχολείου  δε θα μπορεί να «σπάσει» την Α’ τάξη σε 2 τμήματα αλλά θα πρέπει μέσω του μηχανισμού της παραπάνω τριμελούς επιτροπής να διώξει προς το γειτονικό σχολείο 3 μαθητές.

    Ταυτόχρονα, αντί να ιδρυθούν Τμήματα Ένταξης σε όλα τα σχολεία, δημιουργούνται σχολικές περιφέρειες των Τμημάτων Ένταξης (π.χ. σε μια ομάδα 5 σχολείων μόνο στο 1 θα υπάρχει Τ.Ε ).

    Σύμφωνα με την § 7 του άρθρου 11: «σε περιπτώσεις μη κάλυψης των διδακτικών ωρών από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων, τα διδακτικά αντικείμενα της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθούν σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70 Δασκάλων».

    Ενώ  με την § 12: «Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του προσωπικού…το πρόγραμμα αναμορφώνεται…με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα»,  θεωρώντας δεδομένο ότι, εξαιτίας της χρόνιας αδιοριστίας, κάθε χρόνο θα υπάρχουν ελλείψεις και , παρά τα όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση, οι εκπαιδευτικοί δε θα είναι όλοι στο πόστο τους από την 1η Σεπτέμβρη.

    Μέσα στο γενικότερο αντιλαϊκό (ΕΝΦΙΑ και κάθε λογής χαράτσια πάνω από το κεφάλι μας, ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί….) το Υπουργείο Παιδείας  με έγγραφό του προς τις  Διευθύνσεις  Π.Ε και Δ.Ε στις 11/8 για  «Προγραμματισμό ενεργειών με σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς» καλεί τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ  σε συνεχείς συνεδριάσεις (από 31/8-8/9) ώστε να ορίσουν υπεραριθμίες και πλεονάζον προσωπικό.

    Αντί να καλύψει  όλα τα κενά με μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών, κάλεσε τους Συλλόγους  Διδασκόντων να συνεδριάσουν αμέσως από την 1η Σεπτεμβρίου κιόλας με σκοπό την κατανομή τάξεων και τη διαπίστωση κενών και πλασματικών (σε σχέση με τις πραγματικές  ανάγκες) πλεονασμάτων οδηγώντας μαθητές και συναδέλφους σε υποχρεωτική κινητικότητα.

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,  χρέος μας είναι να μην κάνουμε βήμα πίσω από την ανάγκη αλλά και τη δυνατότητα της εποχής μας για ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων μας, διεκδικώντας  το αυτονόητο δικαίωμα κάθε παιδιού να γραφτεί στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό της περιοχής του και να διασφαλιστεί το δικαίωμα κάθε εκπαιδευτικού να εργάζεται ως παιδαγωγός χωρίς  να γίνεται λάστιχο.

    Με βάση τα παραπάνω το Δ.Σ καλεί σε παράσταση στα γραφεία της Β΄ Διεύθυνσης :

    Την ΠΑΡΑΣΚΕΎΗ 1/9/2017  στις 13.00 πριν τη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ για τη διαπίστωση λειτουργικών κενών και  υπεραριθμιών.

    Τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν:

    – Σε κατανομή τμημάτων εφόσον λείπουν δάσκαλοι σε τμήματα.

    – Σε καμία ανάθεση ωρών μαθημάτων ειδικοτήτων σε δασκάλους. Όλα τα μαθήματα των ειδικοτήτων        στο Δημοτικό (Φυσική Αγωγή, Μουσική, Πληροφορική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Ξένες Γλώσσες)  να διδάσκονται αποκλειστικά από τις αντίστοιχες ειδικότητες.

    – Να ζητήσουν συμπλήρωση ωραρίου με ενισχυτική διδασκαλία.

    Ταυτόχρονα με το αίτημα για απόσυρση του Π.Δ. 79 δυναμώνουμε τον αγώνα μας για Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Ενιαίο 12χρονο Σχολείο.

    ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ :

    Κανένα παιδί έξω από το ολοήμερο, υπεύθυνος δάσκαλος ανά 50 μαθητές στο ολοήμερο.

    Κανένα τμήμα Νηπιαγωγείου, Α΄και Β΄ Δημοτικού με πάνω από 15 μαθητές, και 20 στις υπόλοιπες. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του κάθε Νηπιαγωγείου να έχει το δικαίωμα να αποφασίζει για την κατανομή τμημάτων και για τη βάρδια των νηπιαγωγών.

    Καμία υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών.

    Να λειτουργήσουν χωρίς καμία περικοπή όλα τα αναγκαία Τμήματα Ένταξης. Στην παράλληλη στήριξη να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή που έχει ανάγκη ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης.

    Καμία συμπλήρωση ωραρίου στην Ειδική Αγωγή από μόνιμους εκπαιδευτικούς της Γενικής Αγωγής.

    Μαζί με τους Συλλόγους Γονέων των μαθητών με την έναρξη της χρονιάς ΑΜΕΣΑ μέτρα στήριξη της λειτουργίας των σχολείων, έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη των άμεσων αναγκών καθώς και των απαραίτητων επισκευών, δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, ένα δωρεάν γεύμα για όλους τους μαθητές με ευθύνη του Υπουργείου. Άμεση χρηματοδότηση των Νηπιαγωγείων από τις Σχολικές Επιτροπές για όλα τα αναλώσιμα. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.

    Η Παρασκευή 29 Σεπτέμβρη να γίνει Μέρα Πανελλαδικής Κινητοποίησης, με αίτημα την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία με ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ και ταυτόχρονα την ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.

    Το Δ.Σ.  θα συνεδρίασει  τη Δευτέρα 4/9 για την  οργάνωση και τον  προγραμματισμό  των παραπέρα κινητοποιήσεων.

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...