• Συγκρότηση τμημάτων Ειδικότητας Β΄ και Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ.

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔10/07/2014 - 18:51 | Author: Newsroom

    Αθήνα, 8-7-2014

    Αριθμ. Πρωτ.: 338

    ΠΡΟΣ :

    – κ. Ανδρέα Λοβέρδο, Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

    – κ. Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο, Υφυπουργό Παιδείας &

    Θρησκευμάτων

    ΚΟΙΝ:

    – Δ/νση Σπουδών Β΄βάθμιας Εκπ/σης – Τμήμα Β΄

    – στις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., στους Εκπαιδευτικούς, στα Μ.Μ.Ε.

    ΘΕΜΑ: Συγκρότηση τμημάτων Ειδικότητας Β΄ και Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ.

    Αξιότιμοι κ. Υπουργέ, κ. Υφυπουργέ,

    Η εφαρμογή του Ν. 4186/2013 δημιουργεί έντονα προβλήματα λειτουργίας στα εναπομείναντα σχολεία της Τ.Ε.Ε. Συγκεκριμένα, δεν υπάρχει σήμερα νομοθετικό πλαίσιο για τη συγκρότηση των Τμημάτων Ειδικότητας στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ., με αποτέλεσμα τα σχολεία μας να μην γνωρίζουν με πόσους μαθητές μπορούν να λειτουργήσουν τα τμήματα !! Υπενθυμίζουμε ότι έχουν λήξει οι εγγραφές του Ιουνίου και τα σχολεία κλήθηκαν να στείλουν εκτίμηση των κενών – πλεονασμάτων του προσωπικού τους. Με βάση ποια δεδομένα θα έπρεπε να κάνουν αυτή την πρόβλεψη ;;;

    Το πρόβλημα της συγκρότησης τμημάτων Ειδικότητας γίνεται οξύτερο στις πόλεις που λειτουργεί μόνο ένα ΕΠΑ.Λ. Η βούληση των μαθητών θα εκβιαστεί με προκρούστιες διαδικασίες και το σχολείο δεν μπορεί να προβεί σε κανενός είδους προγραμματισμό !!

    Μετά από τα παραπάνω και δεδομένου ότι ΚΑΝΕΝΑ ΕΠΑ.Λ. ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ τον ερχόμενο Σεπτέμβρη,

    π α ρ α κ α λ ο ύ μ ε

    να εκδώσετε ΑΜΕΣΑ Υπουργική Απόφαση για τον προσδιορισμό του ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων:

    α) Δέκα (10) μαθητές για τμήμα «Προσανατολισμού» στην Α΄ τάξη (και οκτώ (8) αν λειτουργεί μόνο ένα ΕΠΑ.Λ. στην ίδια πόλη).

    β) Οκτώ (8) μαθητές για τμήμα «Ειδικότητας» στην Β΄ και Γ΄ τάξη, όπως ήδη ισχύει για τη Γ΄ τάξη των «παλαιών» ΕΠΑ.Λ. με την Υ.Α. 82029/Γ2/19-7-2011.

    γ) Να εκχωρηθεί αρμοδιότητα στους κατά τόπους Διευθυντές Β΄βάθμιας Εκπ/σης για έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων στις περιπτώσεις που συντρέχουν ειδικές συνθήκες και το επιβάλλουν ιδιαίτεροι λόγοι, μετά από αιτιολογημένη έκθεση.

    Βεβαίως, η Ομοσπονδία μας διατηρεί εντελώς διαφορετική άποψη σε σχέση με την συνολική «φιλοσοφία» του Ν. 4186/2013 για τη λειτουργία Ειδικοτήτων. Η ομαδοποίησή τους κατά «Τομείς» δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, αφού η «Ειδικότητα» ξεκινά άμεσα από τη Β΄ τάξη, Η επιλογή αυτή, εκτός από τον πλήρη ανορθολογισμό της, παράγει τα εξής απαράδεκτα και καταστροφικά αποτελέσματα:

    1. Καταργεί τη σταδιακή είσοδο του μαθητή στη διδασκόμενο αντικείμενο, με επιλογή «Προσανατολισμού» στην Α΄ τάξη, «Τομέα» στη Β΄ τάξη και «Ειδικότητας» στη Γ΄ τάξη. Αναγκάζει τους μαθητές να επιλέξουν άμεσα (στη Β΄ τάξη) μια πολύ συγκεκριμένη Ειδικότητα, χωρίς να έχει φροντίσει κανείς για την έγκαιρη και πλήρη ενημέρωσή τους και επιπλέον, σε μια ηλικία που δεν είναι βέβαιο ότι μπορούν να κάνουν ενσυνείδητα αυτή την τόσο κρίσιμη επιλογή για το επαγγελματικό τους μέλλον.

    2. Ο μαθητής απόφοιτος – Πτυχιούχος του διετούς προγράμματος σπουδών μιας «Ειδικότητας», δεν θα έχει «κατοχυρώσει» μαθήματα κορμού–Τομέα. Αν λοιπόν επιλέξει στο μέλλον να πάρει πτυχίο και άλλης Ειδικότητας του ίδιου Τομέα, θα υποχρεωθεί στην εκ νέου παρακολούθηση μαθημάτων Τομέα που έχει ήδη διδαχθεί !!

    Τις απόψεις για τα παραπάνω και για άλλα κρίσιμα θέματα της Τ.Ε.Ε. επιθυμούμε να αναπτύξουμε στη νέα πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου. Μέχρι τότε όμως, πρέπει ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΜΕΣΑ οι όποιες διορθωτικές παρεμβάσεις στον υφιστάμενο Νόμο. Σε κάθε άλλη περίπτωση, οδηγούμαστε σε ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ των ΕΠΑ.Λ. !!

    Και βέβαια, επιμένουμε στην πάγια θέση μας ότι, όσον αφορά στην Τ.Ε.Ε., ο Νόμος 4186/2013 πρέπει να αντικατασταθεί από ΝΕΟ ΝΟΜΟ, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για την Τ.Ε.Ε. !!

    Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας,

    Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

    ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης

    ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης

    Loading...