ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΟΙΝΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑ:Σε ποια μοριοδότηση και νομιμότητα στηρίζεται το υπουργείο όταν κάνει αποσπάσεις;

Εκεί στο υπουργείο παιδείας οφείλουν επιτέλους να ακούσουν και να ανταποκριθούν άμεσα και με σαφήνεια για το τι πρόκειται να πράξουν σχετικά με τις αποσπάσεις,ιδιαίτερα εκείνες των κοινών ειδικοτήτων.

Έχουν σκοπό να στηρίξουν τις οικογένειες των Ελλήνων και Ελληνίδων εκπαιδευτικών;

Όλοι γνωρίζουν ότι οι αποσπάσεις από περιοχή σε περιοχή δεν κοστίζουν τίποτε στην πολιτεία και στους φορολογούμενους πολίτες και τα λειτουργικά κενά υπάρχουν και στα νησιά και στην ηπειρωτική Ελλάδα.Ποιός ο λόγος λοιπόν να μην αποσπά εκπαιδευτικούς κοντά στην οικογενειακή τους βάση όταν υπάρχει κενό στην ειδικότητά τους;

Κάποιοι από εμάς έχουμε τρία ανήλικα παιδιά,έτη υπηρεσίας και στις δύο βαθμίδες,πολλά μόρια απόσπασης,αλλά δυστυχώς υπουργοί-σύμβουλοι-συμφέροντα-διορισμένα μέλη ΚΥΣΔΕ-ΚΥΣΠΕ επέλεξαν άλλη μια χρονιά να μας αφήσουν στα νησιά(κι ενώ ακόμη έχει λειτουργικά κενά πλησίον της οικογενειακής μας βάσης),με τη γελοία πραγματικά και απάνθρωπη δικαιολογία ”ότι δεν πλεονάζουμε και δεν πρόκειται να αποσπαστούμε”.Την ίδια περίοδο ”έδιωχνε” από συγκεκριμένες ”πλεονασματικές” περιοχές συναδέλφους χωρίς μοριοδότηση και μετά από λίγες ημέρες ως εκ θαύματος η πλεονασματική περιοχή γινόταν ”ελλειμματική” και προσελάμβανε αναπληρωτές.Τέτοια επιδεικτική απανθρωπιά και υποκρισία προκειμένου να βολευτούν κάποιοι.Έτσι για πολλούς από εμάς δεν έτρεξε καμιά λίστα απόσπασης,όσο κι αν φωνάξαμε,όσα μόρια κι αν είχαμε.Τι να τα κάνουμε άλλωστε τα μόρια,εδώ έχουμε χάσει τα παιδιά μας.Να το μάθει όλη η Ελλάδα ότι το υπουργείο αποσπά χωρίς μοριοδότηση,καταστρατηγώντας τον ίδιο το νόμο περί αποσπάσεων.Έτσι πολλοί συνάδελφοι με λιγότερα μόρια,ακόμη και χωρίς οικογένειες υπηρετούν στο σπίτι τους και κάποιοι με τρία ανήλικα παιδιά στην άλλη άκρη της χώρας προσπαθώντας να κρατήσουν οικογένεια,αξιοπρέπεια,δικαίωμα στην εργασία.

Ξέρετε,αν δεν υπήρχαν κενά δε θα μπορούσαμε ακόμη και τώρα να φωνάζουμε με ό,τι δύναμη μας έχει απομείνει,δε θα είχαμε και την ηθική νομιμοποίηση,έννοια ίσως λησμονημένη για πολλούς.Όχι όμως για έναν θεσμό που θέλει να ονομάζεται υπουργείο παιδείας.Εάν λοιπόν η νέα πολιτική ηγεσία λειτουργεί σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές περί δικαίου και ηθικής οφείλει να διενεργεί όλες τις αποσπάσεις σύμφωνα με τον ανθρωποκεντρικό και κοινωνιοκεντρικό χαρακτήρα και με τα κριτήρια που ο νόμος σαφέστατα ορίζει.

Οφείλει να συνεξετάζει τις αιτήσεις των κοινών ειδικοτήτων εξ΄αρχής καθώς είναι η ασφαλέστερη οδός για να κλειστούν κάθε λογής ”παραθυράκια”.Οφείλει να κάνει αποσπάσεις με μοριοδότηση και μόνο,και μάλιστα σε όλες τις φάσεις και όχι μόνο κατά την πρώτη.Οφείλει ασφαλώς να ανακοινώνει την α’φάση έως 10/07 το αργότερο και τις επόμενες έως 10/08,και είναι απόλυτα εφικτό να το πράξει,όλοι το γνωρίζουν αυτό.

Οφείλει να εξαντλεί όλα τα περιθώρια ικανοποίησης των αιτήσεων σύμφωνα με μόρια και εφόσον έχει κενά και κατόπιν να προσλαμβάνει αναπληρωτές.

Οφείλει βεβαίως να αλλάξει όλο το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις περίφημες ”κατά προτεραιότητα” αποσπάσεις συζύγων αστυνομικών-πυροσβεστών-λιμενικών-δεσμοφυλάκων-δικαστικών-πανεπιστημιακών-αιρετών……κτλ. κτλ….και να ακολουθούν όλοι την οδό της μοριοδότησης.Διότι αγαπητοί συνάδελφοι εργασία,οικογένειες έχουν οι αστυνομικοί……πανεπιστημιακοί…..δεσμοφύλακες……,εργασία και οικογένειες έχουμε το ιερό δικαίωμα να διατηρούμε και όλοι οι υπόλοιποι ”κοινοί ”εκπαιδευτικοί ”,σύζυγοι μανάβη,τσαγκάρη,μπογιατζή,δασκάλου,ιδιωτικού υπαλλήλου.Ως γνωστόν υποχρεωτικές μετακινήσεις-μεταθέσεις κατά τον επαγγελματικό βίο μόνο οι στρατιωτικοί έχουν και καμιά άλλη από τις παραπάνω επαγγελματικές κατηγορίες.

Κυρίως οφείλει το υπουργείο να αποκτήσει ανθρώπινο πρόσωπο,να προστατεύει τον εκπαιδευτικό και το δικαίωμα στην οικογένεια σύμφωνα με το νόμο και το δίκαιο κι όχι να κάνει διακρίσεις απ΄την πίσω πόρτα.Οφείλει να σταματήσει να οδηγεί κυρίως μητέρες-συζύγους-εκπαιδευτικούς με ανήλικα παιδιά σε άδειες άνευ αποδοχών.Οφείλει να σταματήσει να θέτει σε συναδέλφους απάνθρωπα διλήμματα …ανεργία ή διάλυση της οικογενειακής συνοχής;

Να μας πουν λοιπόν τώρα τι θα επικρατήσει με τις αποσπάσεις των κοινών ειδικοτήτων.Ξέρουν τι πρέπει να κάνουν.Γνωρίζουν τις αστοχίες.Οι δε αιρετοί ΚΥΣΔΕ-ΚΥΣΠΕ να σκεφτούν ότι εκπαιδευτικοί χωρίς μαθητές δεν υπάρχουν,ας κοιτάξουν με τις εισηγήσεις τους να στηρίξουν τις οικογένειες των συναδέλφων τους μακριά από συνδικαλιστικές μικροπρέπειες(δύσκολο).Να σταματήσουν να υπογράφουν αποσπάσεις αιτούντων με 20-30 μόρια όταν στο τραπέζι τους υπάρχουν αιτήσεις 40-50 μορίων για τις ίδιες περιοχές και ειδικότητες.Αιτήσεις συναδέλφων που εργάζονται χρόνια και στις δύο βαθμίδες,τυπικά και μόνο ανήκουν σε μία.Αυτό θα πληρώνουν τα παιδιά τους;Θα είναι η τιμωρία τους γιατί κάποτε το ίδιο το υπουργείο τους διόρισε στη β/θμια;Γιατί αύξησε το ωράριο και μείωσε δραματικά τις ώρες διδασκαλίας σε κάποια αντικείμενα;Στη β/θμια τους διόρισε αλλά στην α/θμια εργάζονται και μάλιστα στις θέσεις συναδέλφων που αποσπώνται σε κοινές περιοχές ενδιαφέροντος,πάρα πολλές φορές με λιγότερα μόρια.Εδώ λοιπόν και τέσσερα χρόνια υπάρχουν περιπτώσεις συναδέλφων με τρία παιδιά που υπηρετούν 500 μίλια μακριά από την οικογενειακή τους βάση,όχι γιατί δεν έχουν μόρια ούτε επειδή δεν υπάρχουν λειτουργικά κενά στις περιοχές τους, αλλά γιατί έτσι ήθελαν οι προηγούμενες ηγεσίες.Δεν τους ένοιαζαν μόρια,παιδιά υποχρεώσεις,αλλά τις ίδιες χρονιές αποσπούσαν κάποιους με ελάχιστα μόρια κι έπαιρναν κι αναπληρωτές όπως κι εφέτος.

Φτάνει πια!Τώρα να μας απαντήσει το υπουργείο.Εμείς δεν έχουμε κρατικά αυτοκίνητα ούτε οι αεροπορικές εταιρίες προσφέρουν εκπτώσεις στα εισιτήρια προκειμένου να βλέπουμε τα παιδιά μας.Το μόνο που ζητάμε είναι λογική,ηθική,δικαιοσύνη,δημοκρατία.Ή μήπως ζητάμε πολλά;

Εκπαιδευτικοί ΠΕ06-ΠΕ11

ανήκοντες ”δήθεν”στη δ/θμια