Στροφή 180 μοιρών από τον Θ. Φορτσάκη για τους εκπαιδευτικούς

Τα ρούχα του αλλιώς αποφάσισε να “βάλει” ο Θεόδωρος Φορτσάκης, ξεχνώντας όσα είχε συζητήσει με την ομοσπονδία τρεις μήνες πριν. Ο συντονιστής Μορφωτικών Υποθέσεων της Ν.Δ. κατηγόρησε ότι “μετά τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας προχωρά και στη διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης”, στεκόμενος με τον τρόπο αυτό απέναντι στους δασκάλους και καθηγητές που εργάζονται για τη μόρφωση χιλιάδων παιδιών στα ιδιωτικά σχολεία.

Ο ίδιος, ωστόσο, τον περασμένο Μάιο είχε εκφράσει στους εκπροσώπους της ΟΙΕΛΕ πως “δεν πρέπει να υπάρχουν αναιτιολόγητες απολύσεις, αλλά ένα σύστημα δίκαιης εξέτασης των καταγγελιών σύμβασης”. Μάλιστα, είχε επισημάνει ότι “πρέπει να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας των παρεχομένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και πιστοποίηση της νομιμότητας των τίτλων που εκδίδουν όλοι οι πάροχοι ιδιωτικής εκπαίδευσης”, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ομοσπονδία.

Φαίνεται ότι η Νέα Δημοκρατία -όπως έκανε και προ μηνών όταν είχε προταθεί διάταξη-ρύθμιση για την ιδιωτική εκπαίδευση-, ενώπιον οποιασδήποτε πραγματικής παρέμβασης έναντι στα συμφέροντα των σχολαρχών, ξεδιπλώνει τις πραγματικές απόψεις. Έτσι, σε συνέχεια της κατάθεσης του νομοσχεδίου για την ελληνομάθεια το απόγευμα της Τετάρτης (εντός του οποίου συμπεριλαμβάνεται και η ρύθμιση για την ιδιωτική εκπαίδευση) ο Θ. Φορτσάκης κατηγόρησε τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, πως έχει στόχο “να ελέγξει ο ίδιος τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες των ιδιωτικών σχολείων και τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών”.

“Η ρύθμιση υποταγής της ιδιωτικής εκπαίδευσης στον κ. Φίλη πρέπει να αποσυρθεί αμέσως”, επισήμανε ο κ. Φορτσάκης. Η ΟΙΕΛΕ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για στροφή 180 μοιρών από πλευράς του, ζητώντας νέα συνάντηση “ώστε να μας εξηγήσετε τους λόγους που σας οδήγησαν να εκδώσετε τη σημερινή σας ανακοίνωση”.

Κοινή γραμμή Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ – σχολαρχών

Στην ίδια γραμμή με τη Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ κατηγορεί για «ωμή και απροκάλυπτη» παρέμβαση στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών «με αντιλήψεις που ταιριάζουν σε άλλα καθεστώτα», κάνοντας λόγο για ανατροπή «δομών και πρακτικών δεκαετιών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα». Παράλληλα, ο σύνδεσμος των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων (ΣΙΕΙΕ) κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας για “ιδεοληψίες ενάντια στον ιδιωτικό τομέα”. Πρόκειται για τους σχολάρχες που προσλαμβάνουν προσωπικό ακόμη και χωρίς πτυχίο (!). Και αυτό είναι ένα μόνο από τα πολλά περιστατικά που έχουν καταγγελθεί και φέρνουν στο φως όχι μόνο την αυθαιρεσία τους, αλλά και την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ευτυχώς, η ρύθμιση που έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή προβλέπει ότι για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία θα υπάρχει έγκριση από τον οικείο διευθυντή εκπαίδευσης. Τουλάχιστον, όσοι διδάσκουν τους μαθητές θα έχουν πιστοποιημένα προσόντα.

Τα… προνόμια (;) του ιδιωτικού σχολείου

Οι σχολάρχες όμως συνεχίζουν καταγγέλλοντας ότι “η νέα ρύθμιση μονιμοποιεί ουσιαστικά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στα σχολεία”. Μάλιστα, φτάνουν στο σημείο να υποστηρίξουν ότι “δημιουργεί μια τάξη προνομιούχων, οι οποίοι στο όνομα της κρατικής διαφύλαξης του αγαθού της εκπαίδευσης (πόσο οξύμωρο ακούγεται αυτό στην εποχή μας…) θα είναι μόνιμοι στον ιδιωτικό τομέα”. Για ποια προνόμια μιλούν, αλήθεια, αυτοί που καταδίκαζαν τους δασκάλους και καθηγητές στη μαύρη, αδήλωτη και απλήρωτη εργασία;

«Γιατί, άραγε, δεν λένε στους γονείς ότι το παράλογο ‘δικαίωμα’ του ιδιοκτήτη να απολύει όποιον θέλει αναιτιολόγητα έχει στερήσει από πανάξιους εκπαιδευτικούς τα ιδιωτικά σχολεία, μόνο και μόνο γιατί ήταν ‘ακριβοί’ και γνώριζαν να προστατεύουν το εκπαιδευτικό καλό των μαθητών τους;» κατηγορεί ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Βορείου Ελλάδος.

Η πολυαναμενόμενη διάταξη έχει γίνει αποδεκτή ενθέρμως από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και από τη ΓΣΕΕ, που κάνει λόγο για «ιδιαίτερα σημαντικές αλλαγές που διασφαλίζουν την ποιότητα των παρεχομένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και τη νομιμότητα των εκδιδομένων τίτλων σπουδών».

Το νομοσχέδιο θα συζητηθεί στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων τη Δευτέρα στις 17.00, την Τρίτη στις 10.00 και στις 17.00 και την Πέμπτη στις 11.00.