• Σε κίνδυνο η αναγνώριση των ελληνικών πτυχίων στο εξωτερικο

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔08/05/2015 - 12:10 | Author: Newsroom

    Σε κίνδυνο η αναγνώριση των ελληνικών πτυχίων στο εξωτερικό.

    Το υπουργείο Παιδείας αλλάζει το σύστημα μέτρησης των πιστωτικών μονάδων που ισχύει σήμερα για την απονομή ενός πτυχίου από ελληνικό ΑΕΙ, καθιερώνοντας όχι πιστωτικές αλλά διδακτικές μονάδες.

    Με την αλλαγή αυτή κλονίζει το σύστημα αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων από την Ευρώπη και τους όρους κινητικότητας των Ελλήνων φοιτητών προς τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, κυρίως μέσω του προγράμματος Erasmus, που συγκεντρώνει κάθε χρόνο υψηλότατο ενδιαφέρον από τους Ελληνες φοιτητές, που το βλέπουν και ως βήμα να ανοίξουν τους ορίζοντές τους.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή, στο άρθρο 11 του ν/σ για την ανώτατη εκπαίδευση αναφέρεται ότι «τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ απονέμουν τίτλους σπουδών τμημάτων ή σχολών μετά την επιτυχή παρακολούθηση προγράμματος σπουδών το οποίο δύναται να αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό διδακτικών και όχι πιστωτικών μονάδων […]».

    Η διαφορά μεταξύ διδακτικών και πιστωτικών μονάδων είναι ότι οι διδακτικές εκφράζουν τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας ανά εβδομάδα για κάθε μάθημα, Οι πιστωτικές αναφέρονται στον φόρτο εργασίας του φοιτητή προκειμένου να επιτύχει τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Με την αλλαγή υπάρχει κίνδυνος, καθώς το ισχύον σύστημα έχει καθιερωθεί, να μπλοκάρουν προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών από τα ελληνικά προς τα ευρωπαϊκά ΑΕΙ και να δημιουργηθούν προβλήματα στην αναγνώριση πτυχίων.

    dikaiologitika.gr

    ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

    Πρωτοβουλία «Παιδεία 2015»: Οχι στα νομοσχέδια-Grexit της ελληνικής εκπαίδευσης

    «To Grexit στην ελληνική εκπαίδευση είναι παρόν» είπαν χαρακτηριστικά το μεσημέρι της Πέμπτης σε συνέντευξη Tύπου οι εκπρόσωποι της πρωτοβουλίας εκπαιδευτικών «Παιδείας 2015» που διοργανώνουν μεγάλη κινητοποίηση το απόγευμα της 11ης Μαΐου στο κλειστό γήπεδο Σπύρος Λούης στο Μαρούσι, κατά των αλλαγών που επιχειρούνται απο το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

    Το μέτωπο αυτό το έχουν συγκροτήσει πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί και πολιτικοί με στόχο να αντιπαρατεθούν στις επικείμενες αλλαγές που επιχειρούνται στην εκπαίδευση. Στην πορεία, στον σχηματισμό αυτόν εντάχθηκαν και μέλη από τα κόμματα της αντιπολίτευσης εντός και εκτός του Κοινοβουλίου: ΝΔ, ΠαΣοΚ, Ποτάμι, ΔΗΜΑΡ κ.ά.
    Η πρώτη ανοικτή εκδήλωση της Πρωτοβουλίας αυτής θα γίνει στις 7.00 το απόγευμα της 11ης Μαΐου, με αίτημα να μην ψηφιστούν τα νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας για την εκπαίδευση. Η Πρωτοβουλία αυτή αποτελείται από λειτουργούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης: Γιάννης Αντωνίου (πρώην αντιπρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής των Πρότυπων – Πειραματικών, διευθυντής του 2ου Προτύπου Πειραματικού Γυμνασίου Αθήνας), Θάνος Βερέμης (ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Μάκης Γρυσπολάκης (πρώην πρύτανης Πολυτεχνείου Κρήτης), Αποστόλης Δημητρόπουλος(δάσκαλος), Λεωνίδας Καστανάς (καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), Σωκράτης Κάτσικας (πρώην πρύτανης και πρώην πρύτανης ΕΣΥΠ), Βάσω Κιντή (αναπληρώτρια καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών), Μαρία Λεκάκου (αναπληρώτρια καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου), Νιόβη Παυλίδου (καθηγήτρια στο ΑΠΘ), Μιχάλης Σταθόπουλος (πρώην υπουργός και πρώην πρύτανης Πανεπιστημίου Αθηνών), Νίκος Σταυρακάκης (καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και πρώην πρόεδρος ΠΟΣΔΕΠ), Γιώργος Χαραλαμπίδης (καθηγητής ΤΕΙ).
    Για την κατάργηση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων μίλησε σήμερα, Πέμπτη, ο πρώην αντιπρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής λειτουργίας τους και διευθυντής του πειραματικού σχολείου Αμπελοκήπων κ. Γιάννης Αντωνίου. Τόνισε ότι τα πειραματικά σχολεία με τη μορφή που λειτουργούσαν ως σήμερα δμιουργήθηκαν για να αποτελέσουν έναν οδηγό για όλη την εκπαίδευση βάζοντας στο τραπέζι την έννοια της αριστείας και παρουσιάζοντας συγκεκριμένα αποτελέσματα. Όπως ανέφερε ο κ. Αντωνίου, ο θεσμός και οι πρακτικές που εφαρμόστηκαν «χάλασαν την πιάτσα», ενώ και η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις στα σχολεία αποτέλεσε αίτημα των συνδικαλιστών.
    Η αναπληρώτρια καθηγήτρια και μέλος του Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Αθηνών κυρία Βάσω Κιντή τόνισε από την πλευρά της ότι γίνεται από την κυβερνηση μια προσπάθεια «να καταστραφεί εκδικητικά ό,τι στήθηκε τα προηγούμενα χρόνια». «Δεν υπήρξε δε καμία προετοιμασία, αλλά απλά μια αντίδραση σε ό,τι γινόταν όπως φάνηκε στην πορεία καθώς, όπως βλέπουμε, η λογική του υπουργείου Παιδείας σήμερα είναι πρώτα θα γκρεμίσουμε και μετά θα μιλήσουμε» είπε η κυρία Κιντή.
    Η κυρία Κιντή τόνισε στην παρέμβασή της ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τα ΑΕΙ για πολιτικούς και κομματικούς λόγους, κάτι που φαίνεται απο την επιστροφή των κομματικών παρατάξεων στις εκλογές για πρυτάνεις. Πρόσθεσε ότι το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει τροποποίηση και του νόμου που αφορά τις πιστωτικές μονάδες με τις οποίες προσμετρώνται τα τελευταία χρόνια οι σπουδές των φοιτητών, κάτι που θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στις σχέσεις των ελληνικών πανεπιστημίων με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά, καθώς δεν θα υπάρχει τρόπος ακαδημαϊκής «επκοινωνίας» σε θέματα αποτίμησης των σπουδών κάθε φοιτητή. Έτσι πολλά προγράμματα ανταλλαγών φοιτητών θα μπλοκαριστούν.
    «Τα πανεπιστήμια ήταν στο παρελθόν φυτώρια συνδικαλιστικών και κομματικών στελεχών και σε αυτό επιδιώκεται να επιστρέψουν» είπε από την πλευρά του ο κ. Γρυσπολάκης, πρώτην πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης.
    Σχολιάζοντας το θέμα των «αιωνίων» φοιτητών, ο συντονιστής της κουβέντας, ομότιμος καθηγητής του Πανεπσιτημίου Αθηνών κ. Θάνος Βερέμης, είπε χαριτολογώντας ότι «και ο πρωθυπουργός υπήρξε ένας εξ αυτών καθώς έκανε περίπου 10 χρόνια να αποφοιτήσει από το Πολυτεχνείο» και πρόσθεσε ότι οι «λιμνάζοντες» φοιτητές δεν εμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά είναι ο «βιότοπος» στον οποίο αναπτύσσονται παθογένειες των ΑΕΙ.
    Ο κ. Αντωνίου πρόσθεσε ότι μπαίνουμε στην περίοδο των σχολείων «της ραστώνης, της ήσσονος προσπάθειας και της κοπάνας», ενώ η κυρία Κιντή σχολίασε τη δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείς κ. Τάσου Κουράκη, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι οι θέσεις περιφερειακών διευθυντών της εκπαίδευσης είναι πολιτικές θέσεις. Και αναρωτήθηκε:«Αφού είναι πολιτικές αυτές οι θέσεις, γιατί έβαλαν 450 ανθρώπους να καταθέσουν αιτήσεις ελπίζοντας σε μια δίκαια διαδικασία επιλογής;»
    Οι εκπρόσωποι της πρωτοβουλίας κάλεσαν σε συμμετοχή στις 11 Μαΐου στην κινητοποίησή τους και είπαν χαρακτηριστικά καταλήγοντας: «Κάποιοι πρέπει να δράσουν. Εμείς όμως δεν θα δράσουμε με καταστροφές και βία. Ούτε θα κάνουμε καταλήψεις ούτε θα κλείσουμε πανεπιστήμια και σχολεία ούτε θα κλέψουμε κάλπες. Απλά καλούμε τους πολίτες και τους γονείς να αντιδράσουν με την παρουσία τους στην κινητοποίησή μας».

    ΤΟ ΒΗΜΑ

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...