• ΣΑΤΕΑ: “Αδιοριστία και Πτυχίο 4 μορίων… δεν θα περάσει!”

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔30/03/2017 - 17:52 | Author: Newsroom

    Ο ΣΑΤΕΑ χαιρετίζει τις εκατοντάδες αναπληρωτών ειδικής αγωγής που κινητοποιήθηκαν χθες και σήμερα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο κ.ά. πόλεις της Ελλάδας. Μαζί τους ήταν συνάδελφοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ/ΕΒΠ, αναπληρωτές ειδικοτήτων με τις συλλογικότητες τους, γονείς, ενώ στη Θεσσαλονίκη και στον Βόλο υπήρξε μεγάλη παρουσία φοιτητών των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων ειδικής αγωγής.

    Οι εξελίξεις και οι διεκδικήσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) έχουν αρχίσει και γίνονται κτήμα όλου του κλάδου των εκπαιδευτικών αλλά και του γονεϊκού και αναπηρικού κινήματος. Και αυτό το γεγονός είναι μόνο η αρχή. Διότι η Ειδική Αγωγή αποτελεί πραγματικά την “προτεραιότητα” για το Υπουργείο Παιδείας: προτεραιότητα για να ξηλωθούν όλα τα επαγγελματικά-εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προτεραιότητα για να καταστρατηγηθούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. 

    Τι συνέβη σήμερα;

    1) Σήμερα ψηφίστηκε μια τροπολογία-έκτρωμα που ομολογεί το “ψέμα των διορισμών” της σημερινής Κυβέρνησης, μια τροπολογία που θέλει να καταδικάσει χιλιάδες συμβασιούχους εκπαιδευτικούς στη “μόνιμη αναπλήρωση” του εαυτού τους μέχρι το 2019 και ακόμα παραπέρα. ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! Ξέρουμε πολύ καλά ότι είναι ένας αγώνας πολύ δύσκολος, ότι η αδιοριστία-ελαστική εργασία είναι κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης και των “εταίρων” μας, μιας Κυβέρνησης της “Αριστεράς” που δήθεν κόπτεται για τις συλλογικές συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα (που τα Μνημόνια και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις “ξερίζωσαν”), αλλά δεν λαμβάνει υπόψη τι είδους συλλογικές συμβάσεις και εργασιακά δικαιώματα ισχύουν για ένα μεγάλο τμήμα των εργαζομένων του Κράτους: όπως οι χιλιάδες συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση. Η αδιοριστία αποτελεί αυτή τη στιγμή το πρώτο και βασικότερο πρόβλημα της εκπαίδευσης, καθότι οδηγεί σε μια σειρά μέτρων που επηρεάζουν όλο το εκπαιδευτικό σύστημα (αδυναμία να γίνουν μεταθέσεις, αδυναμία να γίνει αναμοριοδότηση των σχολείων, ρυθμίσεις που “κατασκευάζουν” υπεράριθμους οι οποίοι θα πρέπει να συμπληρώνουν ωράριο παντού ως εκπαιδευτικοί “πολυεργαλεία” κ.ά.).

    2) Σήμερα ψηφίστηκε μια τροπολογία που ανοίγει τον “ασκό του Αιόλου” για αμφισβήτηση των βασικών πτυχίων ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών. Δεν είναι θέμα που αφορά μόνο τους αποφοίτους και τους φοιτητές των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων ειδικής αγωγής. Η Ειδική Αγωγή ήταν πάντα ο “δοκιμαστικός σωλήνας”. Όλα τα βασικά πτυχία μπαίνουν σε αμφισβήτηση. Όλοι οι αναπληρωτές θα δουν σύντομα τα πτυχία τους να μη δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα αλλά μόρια! Άλλωστε στη χθεσινή συνάντηση με τον κ. Κασσιανό στο Υπουργείο Παιδείας ειπώθηκε ξεκάθαρα: αυτά που θα ισχύσουν για τους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, θέλουμε να ισχύσουν για όλους. Και τι είναι αυτό που θα ισχύσει για εμάς; Ήταν η διευθύντρια του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, κ. Κατερίνα Νοτοπούλου που έδωσε την απάντηση, και όχι ο κ. Κασσιανός ή ο Υπουργός Παιδείας!

    Η ενημέρωση που είχε η κ. Νοτοπούλου από τον κ. Κασσιανό ήταν η εξής:

    – Στην Ειδική Αγωγή το βασικό πτυχίο θα μοριοδοτείται. 4 μόρια. Μάλιστα. Πήραμε ένα πτυχίο μετά από 4 έτη σπουδών, για να πάρουμε….4 μόρια (!) και όχι δικαίωμα διορισμού και πρόσληψης στον κλάδο μας, όπως συμβαίνει με κάθε άλλο πτυχίο εκπαιδευτικού! Το διδακτορικό θα μοριοδοτείται 5 μόρια. Το μεταπτυχιακό θα μοριοδοτείται 3 μόρια (κάποιος θα μας έλεγε: “δεν είστε ευχαριστημένοι, βρε παιδιά, αφού το πτυχίο παίρνει 4 μόρια”). Η προϋπηρεσία δεν ειπώθηκε πόσο θα μοριοδοτείται. Ούτε και τα σεμινάρια, που φυσικά επιστρέφουν δριμύτερα. Τι δείχνουν όλα αυτά; Αυτό που λέγαμε από την αρχή, ότι υπάρχει οργανωμένο σχέδιο, ότι η Υπουργική Απόφαση είναι στην ουσία ΕΤΟΙΜΗ. Αρχιτέκτονας αυτού του σχεδιασμού δεν είναι παρά η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής που κάνει τις εισηγήσεις και πολιτικά υπεύθυνοι ο Υπουργός και η Κυβέρνηση.

    Η απάντηση μας σε αυτά που ακούσαμε ήταν η εξής:

    Α) Είναι ολοφάνερη πολιτική επιλογή του Υπουργείου και εν τέλει της “Αριστερής” Κυβέρνησης να λειτουργεί η στελέχωση στην Ειδική Αγωγή σε ένα καθεστώς “εξαίρεσης” σε σχέση με το τι συμβαίνει με κάθε άλλο κλάδο/πίνακα εκπαιδευτικών.

    Β) Είναι ολοφάνερη πολιτική επιλογή του Υπουργείου και εν τέλει της “Αριστερής” Κυβέρνησης, μέσω του καθεστώτος “εξαίρεσης” για την Ειδική Αγωγή (που μόνο “εναρμόνιση” δεν είναι), να προωθηθεί το “αδυσώπητο κυνήγι” των μορίων από τους εκπαιδευτικούς.  Όλα αυτά οδηγούν στην περαιτέρω εμπορευματοποίηση των “τίτλων προσόντων”, θρέφουν τη “βιομηχανία προσόντων”, την ώρα που θα έπρεπε να μπει ένα μεγάλο STOP.

    Γ) Είναι ολοφάνερη πολιτική επιλογή του Υπουργείου και εν τέλει της “Αριστερής” Κυβέρνησης να τίθενται ταξικοί φραγμοί στο ποιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να εργάζονται και που. Η εκπαίδευση είναι για τους λίγους, αυτούς που θα έχουν χρήματα να πληρώσουν για να αποκτήσουν τα προσόντα και τα μόρια. Άλλωστε το πτυχίο που απέκτησες -δημόσια και δωρεάν- από πανεπιστήμιο αξίζει…4 μόρια…

    Δ)   Είναι ολοφάνερη πολιτική επιλογή του Υπουργείου και εν τέλει της “Αριστερής” Κυβέρνησης να κλείσουν τα δύο πανεπιστημιακά τμήματα ειδικής αγωγής. Με μαθηματική ακρίβεια οδηγούνται  στο “κλείσιμο” αφού πρώτα παράξουν λίγους ακόμα απαξιωμένους εκπαιδευτικούς με πτυχίο “κουρελόχαρτο”.

    Ε) Είναι ολοφάνερη πολιτική επιλογή του Υπουργείου και εν τέλει της “Αριστερής” Κυβέρνησης να εμπορευματοποιήσουν ΠΛΗΡΩΣ την “εκπαίδευση του εκπαιδευτικού” στην αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών: χωρίς Διδασκαλεία, χωρίς βασικά πτυχία ειδικής αγωγής, χωρίς δημόσια και δωρεάν “εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς”, τι θα μείνει; Μαντέψτε…

    ΣΤ) Είναι ολοφάνερη πολιτική επιλογή του Υπουργείου και, εν τέλει, της “Αριστερής” Κυβέρνησης να υποβαθμίσουν την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί χωρίς καμία κατάρτιση (άρθρο 48, Ν.4415/2016), εκπαιδευτικοί με μία επιμόρφωση της “ντροπής” (όπως αυτές που διοργανώνονται από ΙΕΠ, ΚΕΔΔΥ και Σχολικούς Συμβούλους ΕΑΕ σε όλη την Ελλάδα ήδη αυτές τις μέρες), εκπαιδευτικοί με σεμινάριο ωρών, με μεταπτυχιακό Ιταλίας, Βουλγαρίας, Κύπρου κ.α. που δεν τηρούσαν τις ορθές προδιαγραφές (δηλώσεις κ. Γαβρόγλου 9/3), με προϋπηρεσία χωρίς καθόλου σπουδές. Όλοι και όλες μπορούν με έναν τρόπο, με κάποια “μόρια,” να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών. Το Υπουργείο Παιδείας ρίχνει ακόμη πιο χαμηλά τον πήχη της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή. Κοροϊδεύει γονείς και μαθητές με «παιδαγωγικά» επιχειρήματα για δήθεν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τους ζητά να συμβιβαστούν με την προχειρότητα στη στελέχωση των δομών ΕΑΕ και να αποδεχτούν τη μεθοδευμένη υποβάθμισή της στο όνομα της λιτότητας.

    Ε, ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.

    ΧΑΘΗΚΕ ΜΙΑ “ΜΑΧΗ”, ΑΛΛΑ ΞΕΚΙΝΑ ΕΝΑΣ “ΠΟΛΕΜΟΣ”.

    Όλοι εμείς, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής ΠΕ61-ΠΕ71, συνάδελφοι και γονείς που μας στηρίζουν, φοιτητές, θα προστατέψουμε τον χώρο της ειδικής εκπαίδευσης από πολιτικές που οδηγούν εργαζόμενους και μαθητές στην πλήρη απαξίωση. Με κάθε μέσο, δικαστικά, κινηματικά, επιστημονικά, θα μας βρίσκετε απέναντι σας.

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...