«Σας λείπει Γυμναστής, εικαστικός, θεατρολόγος – πάρτε δάσκαλο! Αντί για θεατρολόγο πάρτε εικαστικό!…» Δεν αποδεχόμαστε τις αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικών, την πλήρη διάλυση του αναλυτικού προγράμματος, την κατάργηση των ειδικοτήτων και των όποιων υποστηρικτικών δομών

ΑΠ 2/2-12-2015

Προς : Υπ. Παιδείας, Περιφέρεια εκπ Αττ,Διεύθυνση και ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής, σχολικούς συμβούλους, ΔΟΕ, Σύλλογοι ΠΕ, Συντονιστικό Αναπληρωτών, τα μέλη

270 κενά στην Αν. Αττική
Βρισκόμαστε στον 4ο μήνα από την έναρξη του σχολικού έτους και η πλειοψηφία των σχολείων συνεχίζουν να ΜΗΝ μπορούν να λειτουργήσουν πλήρως το πρόγραμμά τους και το ολοήμερο. Μετά από τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών στην Αν. Αττική παραμένουν πάνω από 270 κενά για την πλήρη κάλυψη πρωινού προγράμματος, ολοήμερου και υποστηρικτικών δομών (ειδική αγωγή και παράλληλη στήριξη).
149 κενά εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (αγγλικών 20, εικαστικών 23, γυμναστών 37, μουσικής 22, θεατρολογίας 23, πληροφορικής 17, γερμανικών 7), και
24 κενά δασκάλων, 9 κενά νηπιαγωγών (ολοήμερα που λειτουργούν μόνο το πρωί και το ολοήμερο έχει στην πράξη καταργηθεί), 26 κενά στην ειδική αγωγή για τμήματα ένταξης, 67 κενά δασκάλων για παράλληλη στήριξη.

4000 κενά παραδέχεται το Υπουργείο ότι υπάρχουν στην ΠΕ
Στην κινητοποίηση του συλλόγου στις 23/11 οι σύμβουλοι του Υπουργού είπαν ότι
«διαθέσιμες πιστώσεις, υπάρχουν μόνο για 524 εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, 29 ειδικής αγωγής, 28 μέσω ΕΣΠΑ, 45 για τα ολοήμερα νηπιαγωγεία και 449 για τάξεις υποδοχής» δηλαδή 1.151 πιστώσεις όταν το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 4.000!
Παραδέχτηκε το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας ότι θα παραμείνουν (όταν γίνουν οι επόμενες προσλήψεις – άγνωστο αν και πότε) περίπου 3000 κενά! (στην πραγματικότητα τα πραγματικά κενά είναι πολύ περισσότερα) ενώ οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας είπαν ότι «δεν έχει προγραμματιστεί άλλο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών»!!!

Αρχές Δεκέμβρη και έχουμε : 100ντάδες κενά στα σχολεία, χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας να δημιουργούν σχολεία και εκπαιδευτικούς διαφορετικών ταχυτήτων και συνάδελφους για τους οποίους ακόμα και η μετακίνηση στο χώρο εργασίας τους καθίσταται πολύ δύσκολή, λόγω πολλών μετακινήσεων. Την ίδια ώρα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ συνεχίζει τον εμπαιγμό μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, υποβαθμίζοντας τις δυναμικές τους κινητοποιήσεις, επιχειρώντας να δικαιολογήσει την έκδηλη ανεπάρκειά της.

Αυτή την τραγική εικόνα προσπαθούν να κρύψουν το Υπουργείο και η διοίκηση της εκπαίδευσης (περιφέρεια και Δ/νση) προσπαθώντας να τηρήσουν πιστά την πολιτική της ΜΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ και των περικοπών των Μνημονίων και καταφεύγουν σε αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικών και κάθε είδους παραβίαση των προγραμμάτων των σχολείων και της κανονικής λειτουργίας τους.

Μετά από την έκδοση εγκυκλίων του Υπουργού Παιδείας που καλεί να καλύπτονται πρώτα όλες οι ώρες του πρωινού προγράμματος (για να μη φαίνεται η αδυναμία συμπλήρωσης του πρωινού κύκλου) και η προσπάθεια περικοπών και συρρίκνωσης στο ολοήμερο– με την οδηγία για παρακολούθηση πρωτίστως «των παιδιών των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται’’ η δ/νση Αν Αττικής προσπαθεί να βγάλει και «από τη μύγα ξίγκι» προχωρώντας σε μονοπρόσωπες (με απόφαση της Δ/ντριας) τοποθετήσεις και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.

Στην παράσταση διαμαρτυρίας των ΔΣ του συλλόγου «Κ. Σωτηρίου» και «Δελμούζος» την Τρίτη 1/12 στη Δ/ντρια εκπ. Αν Αττικής καταγγείλαμε :

1. Τις τοποθετήσεις των δασκάλων αναπληρωτών που έγιναν από τη Δ/ντρια με μοναδικό κριτήριο την ύπαρξη περισσότερων κενών αδιακρίτως αν ήταν κενά δασκάλων ή ειδικοτήτων και σε μια προσπάθεια να μοιράσει ένα εκπαιδευτικό σε δύο κενά!!! (για να «κερδίσει τις εντυπώσεις» ότι καλύπτονται περισσότερα κενά και να «μοιράσει τη φτώχεια»)
Έτσι τοποθετήθηκαν πολλοί αναπληρωτές σε δύο σχολεία για να μοιράσει τα κενά , χωρίς ουσιαστικά πουθενά να καλύπτει όλες τις ανάγκες και έστειλε δάσκαλο αναπληρωτή σε κενά ειδικοτήτων (Γυμναστών, Εικαστικών, θεατρολόγων κλπ).
2. Τις μετακινήσεις που επιχειρεί σε σχολεία χαρακτηρίζοντας ως πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς και ώρες που είναι αναγκαίες για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.
Συγκεκριμένα στο σχολείο της Αγ. Μαρίνας θέλει να μετακινήσει αναπληρώτρια εικαστικών για 12 ώρες και να κάνουν εικαστικά οι δάσκαλοι (το σχολείο είναι ΕΑΕΠ) και να την διαθέσει στο 3ο Καλυβίων το οποίο (είναι ΕΑΕΠ) και έχει εικαστικό, για να συμπληρώσει τις ώρες θεατρολόγου και ολοήμερου που λείπουν!!!
Αντίστοιχα μετακινεί αναπληρώτρια από το 5ο Αρτέμιδας για 7 ώρες όταν στο σχολείο υπάρχουν δύο κενά παράλληλης στήριξης που δεν έχουν καλυφθεί και τουλάχιστον 10 περιπτώσεις μαθητών με αυξημένες μαθησιακές δυσκολίες καταργώντας κάθε ώρα ενισχυτικής διδασκαλίας που θα μπορούσε να διατεθεί! Ανάλογη η κατάσταση και στο 3ο Γέρακα.

Η δ/ντρια δήλωσε ευθέως ότι ο υπολογισμός των «πλεοναζουσών» ωρών γίνεται με τον υπολογισμό των ωρών για το πρόγραμμα του κάθε σχολείου σε σχέση με το σύνολο των ωρών των εκπαιδευτικών του σχολείου ανεξάρτητα από ειδικότητες και γνωστικά αντικείμενα!!!
Επίσης είπε ότι δεν θα αφήσει να γίνουν ενισχυτικές διδασκαλίες και όποιες υποστηρικτικές δομές αντισταθμιστικής εκπαίδευσης στο όνομα της «κάλυψης» όπως – όπως των ωρών του πρωινού προγράμματος περισσότερων σχολείων.

Ως σύλλογος καταγγείλαμε :

  1. Τη λογιστική των ωρών που διαλύει τα προγράμματα όλων των σχολείων, καταργεί στην πράξη τις ειδικότητες και τα διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και προσπαθεί μόνο λογιστικά να καλύψει τις ώρες του πρωινού προγράμματος. Με τις τοποθετήσεις-μετακινήσεις τέτοιου είδους όχι μόνο δεν καλύπτονται πραγματικά οι ανάγκες των σχολείων που έχουν κενά αλλά υπονομεύεται και η καλή λειτουργία των σχολείων που έχουν καλυφθεί. Ξεκαθαρίσαμε ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ανάθεση ώρας «απασχόληση μαθητών» αλλά μόνο τα συγκεκριμένα προβλεπόμενα γνωστικά αντικείμενα και μόνο τις ώρες που προβλέπονται από το αναλυτικό.
  2. Την ανάθεση των μαθημάτων ειδικοτήτων σε δασκάλους ως απαράδεκτη ουσιαστικά και τυπικά ενώ τίθενται και πρόσθετα ζητήματα ασφάλειας (πχ στη Φυσική Αγωγή) όταν ανατίθενται οι ώρες στους δασκάλους. Τονίσαμε ότι είναι παράνομη η τοποθέτηση εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών στη θέση άλλων (εικαστικών για κενό θεατρολόγου, δάσκαλου σε κενά ειδικοτήτων κλπ) και αποτελεί παράβαση του θεσμικού πλαισίου η τοποθέτηση σε δασκάλους των μαθημάτων ειδικά αυτών που ρητά προβλέπονται από την εγκύκλιο (πχ θεατρολογία, πληροφορική, ξένες γλώσσες) και είναι υπόλογος όποιος αναθέτει τέτοιες ώρες όπως και οι συνάδελφοι είναι κατοχυρωμένοι να τις αρνούνται. Επισημάναμε τη μεγάλη ευθύνη των σχολικών συμβούλων που συναινούν ή ακόμα χειρότερα υποδεικνύουν τέτοια διαμόρφωση του προγράμματος και ξεκαθαρίσαμε ότι έχουν ακέραια την ευθύνη στην έγκριση τέτοιων προγραμμάτων.
  3. Την κατάργηση κάθε αντισταθμιστικής εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία κλπ) την ώρα μάλιστα που είναι τεράστια τα κενά στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη και ενώ τάξεις υποδοχής ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Στην πράξη τόσο η Δ/ντρια εκπαίδευσης όσο και ο περιφερειακός Δ/ντής εκπαίδευσης απαγορεύουν την οποιαδήποτε ώρα ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία της Αν Αττικής.!!!
  4. Τη συρρίκνωση των ολοήμερων σχολείων πολλά από τα οποία δε λειτουργούν καθόλου και τα περισσότερα υπολειτουργούν για λιγότερα παιδιά.

Η δ/ντρια προσπάθησε να ρίξει το «μπαλάκι» της επιλογής του «ποιος περισσεύει» και «ποιος θα μετακινηθεί» στους Συλλόγους Διδασκόντων για να αποσείσει τις ευθύνες της για τις έωλες τοποθετήσεις – μετακινήσεις.

Ξεκαθαρίσαμε ότι δεν αποδεχόμαστε:

  • την επιλογή στα στενά όρια των υποτιθέμενων «πλεοναζουσών ωρών» με την de facto περικοπή ενισχυτικής διδασκαλίας και μάλιστα σε σχολεία που δεν έχουν τμήμα ένταξης καθώς με τον τρόπο αυτό ανοίγει το ζήτημα της αμφισβήτησης του δάσκαλου τάξης είτε της μετακίνησης και των δασκάλων ακόμη και για λίγες ώρες, όπως μέχρι τώρα συμβαίνει στις ειδικότητες.
  • απαιτήσαμε να γίνουν δεκτές, από την ίδια και το ΠΥΣΠΕ, οι τεκμηριωμένες τοποθετήσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για λειτουργία ενισχυτικής διδασκαλίας.

Δεν αποτελεί λύση για την κάλυψη των τραγικών και επειγόντων αναγκών σχολείων, οι περικοπές λειτουργιών άλλων σχολείων
Κάθε περικοπή που γίνεται μονιμοποιείται και αποτελεί βάση για επόμενη περικοπή και γι αυτό δε θα τις αποδεχτούμε
Μόνος τρόπος για την κάλυψη των κενών οι διορισμοί εκπαιδευτικών – Τα 270 κενά της Αν Αττικής δεν καλύπτονται με μετακινήσεις και μοίρασμα της φτώχειας

Καλούμε:

  • τη δ/ντρια εκπαίδευσης να μην προχωρήσει στις μετακινήσεις αυτές
  • το ΠΥΣΠΕ να μην τις εγκρίνει
  • τους σχολικούς συμβούλους να μην υποδεικνύουν, να μην συναινούν και να μην προσυπογράψουν τέτοια προγράμματα που εκτός από την παραβίαση των αναλυτικών προγραμμάτων , απαξιώνουν -παρακάμπτουν-καταργούν γνωστικά αντικείμενα και αναθέτουν μαθήματα εκτός ειδικότητας. Αντίθετα να προτείνουν και να εγκρίνουν ενισχυτικές διδασκαλίες σε σχολεία που δεν έχουν τμήματα ένταξης και τα προβλήματα είναι αυξημένα.
  • τους συναδέλφους που καλούνται να μετακινηθούν – να μην αποδέχονται οικειοθελώς τη μετακίνηση να έρχονται αμέσως σε επαφή με τον σύλλογο και τους αιρετούς στο ΠΥΣΠΕ – να μην κάνουν αίτηση αλλά να περιμένουν την υπηρεσιακή πράξη εγγράφως.
  • τους συλλόγους διδασκόντων να τεκμηριώνουν τη διαμόρφωση του προγράμματος ( συμπεριλαμβανομένων των αναγκών για ενισχυτκή διδασκαλία) και στη συνέχεια να υποβάλουν την απόφαση τους στο ΠΥΣΠΕ και να την κοινοποιούν στο σύλλογο
  • τη ΔΟΕ να αναδείξει το θέμα και να πάρει αγωνιστικές πρωτοβουλίες πανελλαδικά.

Ο σύλλογος μας θα επιδιώξει το συντονισμό με άλλους συλλόγους, το Συντονιστικό των αναπληρωτών και τους γονείς για κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής ώστε να απαιτήσουμε να σταματήσουν οι επιπλέον περικοπές όλων των δομών αντισταθμιστικής εκπαίδευσης στα σχολεία και να εγκριθούν ενισχυτική κ.λ.π. όπου χρειάζεται και να καλυφθούν όλα τα κενά με νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Το Υπ. Παιδείας προχωράει στη διάλυση των δομών του δημόσιου σχολείου για να «καλύψει» τα κενά χωρίς διορισμούς, όταν χιλιάδες είναι οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί.
Αυτός είναι ο «εξ ορθολογισμός του κόστους» της εκπαίδευσης και αυτό θέλει να κατοχυρώσει με τον περίφημο «διάλογο» που εξαγγέλει το Υπ. Παιδείας.

ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ