• ΣΑΚΕΑ: “Κάλυψη των δομών ΕΑΕ αποκλειστικά με καταρτισμένο προσωπικό”

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔29/03/2017 - 09:35 | Author: Newsroom

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΕΠ ΣΤΗΝ ΕΑΕ

    Σε προηγούμενη ανακοίνωση του ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών ΕΑΕ είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του σχετικά με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για την υποβάθμιση της εαε μέσω της υλοποίησης επιμορφωτικών ημερίδων που θεωρούν κάποιοι πως είναι αρκετές να υποκαταστήσουν τις γνώσεις που έχουν αποκτηθεί μέσα από μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα σπουδών.

    Όσοι ασχολούνται με την ΕΑΕ, γνωρίζουν το γεγονός ότι εκπαιδευτικοί χρόνια διδάσκουν τα μαθήματα της ειδικότητας τους σε δομές Ειδικής Αγωγής και σε τμήματα ένταξης των σχολικών μονάδων χωρίς καμία εξειδίκευση και εκεί βρίσκεται ο πυρήνας του προβλήματος της υποβάθμισης της ειδικής αγωγής. Επιβεβαιώνει ότι επί χρόνια οι δομές της ειδικής αγωγής ήταν ένα καλό εργαλείο στα χέρια της κάθε ΔΔΕ, για να κάνει αποσπάσεις και τοποθετήσεις με (τουλάχιστον) αδιαφανείς διαδικασίες τους ημέτερους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Αυτό είχε και έχει συνέπειες τόσο για τις προσλήψεις των αναπληρωτών ειδικής αγωγής (συρρίκνωση των πραγματικών κενών στην ειδική αγωγή) όσο και για τους μόνιμους της γενικής (αποσπάσεις από το παράθυρο σε δομές ειδικής αγωγής και αδυναμία αποσπάσεων σε μόνιμους με σημαντικό αριθμό μορίων).

    Ως Σύλλογος Καθηγητών ΕΑΕ είναι καταστατική μας θέση η επιμόρφωση σχετικά με τα θέματα των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Όμως το υπουργείο, πιστό στην λογιστική αντιμετώπιση της εκπαίδευσης, προβαίνει σε επιμορφώσεις 1 ημέρας, στα τέλη του Μάρτη (αυτή είναι η προτεραιότητα στην ειδική εκπαίδευση;) όταν υπάρχει διαθέσιμο ήδη καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο έχει ήδη στην κατοχή του όλα τα ακαδημαϊκά προσόντα που έχει θέσει κατά καιρούς το ΥΠΑΙΘ. Άραγε γιατί δεν το αξιοποιεί;

    Πρόσφατα, αναπληρωτές καθηγητές ΕΑΕ με απόλυτα πολιτισμένο και ακαδημαϊκά καταρτισμένο λόγο, παρενέβησαν σε τέτοια «επιμόρφωση» και αφού έκαναν σαφές προς όλους τους παρευρισκόμενους τους λόγους της επιχειρούμενης «επιμόρφωσης» και μαζί με την τοπική ΕΛΜΕ (Χανίων) πέτυχαν την ακύρωση της με την σύμφωνη γνώμη των περισσοτέρων παρευρισκομένων.  Κάποιοι όμως προσπάθησαν να τους απαξιώσουν και σε αυτούς θέλουμε να τονίσουμε ότι η συμμετοχή των καθηγητών εαε στις δομές ειδικής εκπαίδευσης είναι τρόπος ζωής και δεν ανέχονται να αντιμετωπίζεται η ΕΑΕ ευκαιριακά για την κάλυψη μικροπολιτικών στρατηγικών. Η ΕΛΜΕ Χανίων, αντιλαμβανόμενη τις προθέσεις των διοικούντων, ζήτησε την ακύρωση της ημερίδας, καθώς γνωρίζει πως ο νόμος αναφέρει ότι με σεμινάρια – επιμορφώσεις λίγων ωρών αποκτάς τα προαπαιτούμενα για τοποθέτηση σε δομές της ειδικής αγωγής. Και αυτό που ακύρωσε ήταν ένα σεμινάριο με το οποίο, θεωρητικά, οι επιμορφούμενοι θα έπαιρναν τα απαραίτητα εργαλεία και θα τα «μετουσίωναν» σε πράξη. Αυτή και μόνο η φράση-σχόλιο κάποιων δείχνει πως αντιλαμβάνονται την απόκτηση «των απαραίτητων εργαλείων» και δείχνει την αντίληψη που έχουν για τα προσόντα που απαιτούνται στην ΕΑΕ.

    Αν κάποιοι θεωρούν πως θα αφήσουμε να αντικατασταθούν οι κόποι μας και οι σπουδές από ημερίδες ή διημερίδες, ίσως έχουν κατά νου παλιότερες εποχές και καταστάσεις.

    Καλούμε όλες τις κατά τόπους ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ, να πάρουν θέση και να σταματήσουν αντίστοιχες κινήσεις, που σκοπό έχουν την απαξίωση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, αφού καταπατάται το δικαίωμα τους σε ίσες ευκαιρίες, ενώ ταυτόχρονα απαξιώνονται οι τίτλοι σπουδών και συνεχίζεται η εργασιακή ομηρία των αναπληρωτών καθηγητών ΕΑΕ.

    Απαιτούμε, κάλυψη των δομών ΕΑΕ αποκλειστικά με καταρτισμένο προσωπικό στα πλαίσια του προσοντολογίου που όριζε ο ν.3699/2008.

     

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...