Προβλήματα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔19/09/2014 - 17:31 | Author: Newsroom

Του αιρετού Νταλιάνη Πέτρου αναπληρ. αιρετού Γκρίντζια Καίτης εκλεγμένων με την Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.

– Συνεργαζόμενες Κινήσεις Εκπ/κών στο ΑΠΥΣΠΕ Πελοποννήσου

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

ευχόμαστε σε όλους και όλες καλή σχολική χρονιά, κουράγιο και δύναμη.

Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς, η κοινωνία για άλλη μια φορά, από την πρώτη μέρα του νέου σχολικού έτους, έρχονται αντιμέτωποι με την σκληρή πραγματικότητα και αναγκάζονται να διεκδικούν τα αυτονόητα. Γιατί οι κυβερνήσεις, τόσο τις προηγούμενες δεκαετίες με την νεοφιλελεύθερη πολιτική τους, όσο και η σημερινή με την εφαρμογή των μνημονίων και των αντίστοιχων εφαρμοστικών νόμων, οργάνωσαν και συστηματοποίησαν την αποδιοργάνωση και τελικά τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης με αποτέλεσμα ένα δημόσιο σχολείο συρρικνωμένο όχι μόνο σε οικονομικούς πόρους και υποδομές, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό και πολύ περισσότερο σε περιεχόμενο. Τελευταίοι στις δαπάνες για την παιδεία, πολυπληθείς σχολικές τάξεις, οι περισσότερες παγωμένες το χειμώνα, παιδιά που καθημερινά υποσιτίζονται, καθηγητές και δάσκαλοι που λείπουν, μια εκπαιδευτική πολιτική που καταργεί βασικούς τομείς της γνώσης, που στόχο έχει μέσα από συνεχείς εξετάσεις να αποκλείσει το μεγαλύτερο αριθμό των μαθητών από την ουσιαστική μόρφωση.

Είναι γνωστό και δεδομένο στους κύκλους των … λογικών ανθρώπων ότι για να λειτουργήσουν τα σχολεία χρειάζονται εκπαιδευτικοί.

Αυτή την απλή αλήθεια φαίνεται να αγνοεί το Υπουργείο, η Περιφερειακή Δνση Πελοποννήσου κι οι Διευθύνσεις Π.Ε., αφού άφησαν τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς.

Τα λειτουργικά κενά εκπκών (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, ειδικότητες, ειδική αγωγή, παράλληλη στήριξη) στην περιφέρεια Πελοποννήσου φτάνουν τα 700.

Δεν αναπλήρωσαν όσους πήραν σύνταξη, στη θέση 9.000 εκπκών της Π.Ε. που συνταξιοδοτήθηκαν τα 4 τελευταία χρόνια προσέλαβαν μόνο 278.

Δε διόρισαν ούτε μόνιμους, ούτε ειδικότητες, ούτε ικανό αριθμό αναπληρωτών. .

Συμπτύσσουν τμήματα, καταστρατηγούν νόμους που οι ίδιοι ψήφισαν και ρυθμίσεις νόμων όπως π.χ. αυτού που λέει ότι για κάθε παιδί με διάγνωση ΚΕΔΥΥ μειώνεται ο ανώτατος αριθμός των μαθητών της τάξης κατά 3 μαθητές, N4186/2013.

Καταργούν υποστηρικτικές δομές της Εκπσης.

Υποβαθμίζουν ή καταργούν το Ολοήμερο Σχολείο, προκειμένου να εξοικονομήσουν δασκάλους για να καλύψουν τα τεράστια κενά στην πρωινή ζώνη.

Προσπαθούν να λειτουργήσουν τα σχολεία ΕΑΕΠ μέχρι τις δύο, ενώ λείπουν ακόμα δάσκαλοι και ειδικότητες και δε βγαίνει το πρόγραμμα. Οπότε προσπαθούν να βάλουν τους ήδη υπάρχοντες δασκάλους να δουλεύουν υπερωρίες αδικαιολόγητες, απλήρωτες και «υποχρεωτικές», σε βάρος του εργασιακού και διδακτικού τους ωραρίου.

Το 2013-14 εργάστηκαν στη Π.Ε. 11.000 αναπληρωτές. Με τις φετινές συνταξιοδοτήσεις πρέπει να γίνουν τουλάχιστον 14.000 διορισμοί αναπληρωτών για να λειτουργήσουν επαρκώς. Ο Υπουργός της Παιδείας μάς λέει αντίθετα ότι θα πρέπει να συνηθίσουμε την ιδέα ότι για φέτος θα παραμείνουν μερικές χιλιάδες κενά στην εκπση, γιατί τα μνημόνια.. οι εφαρμοστικοί νόμοι.. οι οικονομικές δυνατότητες.. γιατί… γιατί… γιατί….

Η αυθαιρεσία, ο εξαναγκασμός, η απειλή κι η τρομοκράτηση, είναι συνηθισμένα όπλα τους.

Ο εμπαιγμός εκπαιδευτικών και κοινωνίας συνεχίζεται. Με την (ν)τροπολογία που ψηφίστηκε στις 3/9 στη βουλή ανοίγουν οι πίνακες προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 1/9/2012 (και όχι από 30/6/2010 που έκλεισαν με το Ν.3848, της Διαμαντοπούλου), ενώ από αυτή τη σχολική χρονιά θα προσμετρούνται διπλά τα μόρια από την υπηρεσία σε δυσπρόσιτα σχολεία.

Και όλα αυτά αποκτούν κάποιο νόημα μόνο αν γίνουν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλιώτικα αποτελούν ήδη εμπαιγμό των αδιόριστων εκπαιδευτικών (η ελπίδα…), τεράστια αδικία για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που εργάστηκαν ως αναπληρωτές το 2010-12. Πολλά χρόνια υπηρεσίας σε πόλεις και χωριά ή απόμερα νησιά κι άγρια βουνά δεν έχουν καμιά αξία για το Υ.ΠΑΙ.Θ. και πετιούνται στα σκουπίδια.

H διδακτική εμπειρία ως προσόν του εκπαιδευτικού για την πρόσληψή του, (και γενικά η επαγγελματική εμπειρία κάθε εργαζόμενου) δεν έχουν καμιά αξία. Θέλουν εκπαιδευτικούς-εργαζόμενους υπό αίρεση, υποχρεωμένους να αποδεικνύουν κάθε λίγο, μέσα από τις πιο διαβλητές διαδικασίες (ΑΣΕΠ, αξιολόγηση), ότι είναι ικανοί να κάνουν αυτό ακριβώς που ήδη κάνουν. Θέλουν ανασφαλείς και φοβισμένους εκπκούς, χαμηλά αμειβόμενους δούλους ενός σχολείου που λειτουργεί με βάση τους νόμους της αγοράς, για να παράγει νέους εργαζόμενους με παρόμοια χαρακτηριστικά, σε μια κοινωνία που τα πάντα στοχεύουν στην αύξηση των κερδών του κεφαλαίου. Κι έτσι έρχονται και δένουν η αξιολόγηση με τους μηδενικούς διορισμούς, τα κενά στα σχολεία με τις συγχωνεύσεις και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, η αμφισβήτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Αποτελούν ταυτόχρονα εμπαιγμό για όλη την κοινωνία, γιατί δεν απαντούν στο βασικό ερώτημα: πώς θα λειτουργήσουν φέτος τα σχολεία; Γιατί το μόνο σίγουρο είναι ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που καθημερινά επικαλείται ο υπουργός δεν αποτελεί λύση, αφού πρώτα και κύρια καταργεί τα εργασιακά δικαιώματα του πτυχίου και ακόμα είναι αμφίβολη και η διενέργεια του διαγωνισμού και ο χρόνος και ο αριθμός και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν, αλλά και αν ακόμη επαληθευτεί, χρειάζονται πολύ περισσότεροι από τους 10.000 εκπαιδευτικούς, (μόνο στην Π.Ε. τα κενά σήμερα ξεπερνούν τις 12.000 και με τις συνταξιοδοτήσεις της επόμενης χρονιάς θ’ αγγίξουν τις 15.000…) και όχι σε 1-3 χρόνια που θα προσληφθούν, αν γίνει ΑΣΕΠ…

Μόνη λύση είναι οι ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΡΑ! Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες νέοι με πτυχίο εκπαιδευτικού, χιλιάδες αναπληρωτές που προσφέρουν διδακτικό έργο κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, ήδη 6 και 7 χρόνια (ή και 13 χρόνια στην Ειδική Αγωγή) κι έχουν σωρεύσει τέτοια παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία που κανένας ΑΣΕΠ δεν μπορεί να πιστοποιήσει!

Η κυβέρνηση, το Υ.ΠΑΙ.Θ., ο Υπουργός της Παιδείας και τα στελέχη εκπσης αδιαφορούν για το αν και πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Αδιαφορούν ακόμη και για την εφαρμογή των δικών τους νόμων και δεν διορίζουν ούτε καν τους εκπαιδευτικούς που έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα μόνιμου διορισμού (δάσκαλοι με προϋπηρεσία, 30μηνα και 24μηνα, νηπιαγωγοί επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ κ.ά.), όπως ζητούν οι συλλογικότητες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών…

Ξαναπιάνοντας το νήμα από κει ακριβώς που τ’ αφήσαμε, την πολύμηνη μάχη της περσινής χρονιάς ενάντια στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, δυναμωμένοι από τον αντίστοιχο αγώνα των εργαζόμενων στο Δημόσιο, να οργανώσουμε τα βήματά μας για να μην περάσει η αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, να επιβάλουμε τους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών, να διεκδικήσουμε αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις τώρα, ν’ ανατρέψουμε συνολικά αυτή την πολιτική που μας στερεί το όνειρο, μας κλέβει τη ζωή!

Συνάδελφοι συναδέλφισσες

Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που υπηρετεί τις ανάγκες των εκπκών, των μαθητών, της κοινωνίας

Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση (γενική και ειδική), με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης του πτυχίου – Μονιμοποίηση των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις

Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

Κατάργηση του Νόμου 3848/10, άνοιγμα πινάκων αναπληρωτών από 30-6-2010

Όχι στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις.

Μόνιμη σταθερή δουλειά για όλους

Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας

Σεπτέμβριος 2014

Νταλιάνης Πέτρος Γκρίντζια Καίτη Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.- Συνεργαζόμενες Κινήσεις Εκπ/κών Πελοποννήσου

alfavita.gr
Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral

    ideascentral