Πρόβλημα νομιμοποίησης παρουσιάζουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις σύμφωνα με καταγγελία – «βόμβα» της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) προς τον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο.
Σύμφωνα με επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς τον κ. Λοβέρδο, γονείς μαθητών δημόσιων σχολείων καταγγέλλουν συνθήκες ανισότητας που δημιουργούνται στην εκπαίδευση λόγω εκτεταμένων ανομιών σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία. «Μεταξύ των καταγγελιών που λάβαμε περιλαμβάνεται συγκλονιστική επιστολή γονέα, στην οποία καταγγέλλεται παραχάραξη ωρολόγιου προγράμματος σε ιδιωτικό σχολείο. Η δυνατότητα παρακολούθησης μόνο μαθημάτων κατεύθυνσης σε μαθητές λυκείου παρέχει αναμφισβήτητα σοβαρότατο πλεονέκτημα στους μαθητές του σχολείου αυτού, καθώς θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι στα μαθήματα κατεύθυνσης από τους μαθητές των δημόσιων σχολείων (άρα και ορισμένων ιδιωτικών σχολείων που εξακολουθούν να τηρούν τη νομιμότητα)» αναφέρεται στην επιστολή της Ομοσπονδίας προς τον υπουργό.
Σημειώνεται ότι οι βαθμοί στο λύκειο μετρούν για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς τον υπουργό Παιδείας
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
(Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.)

Αρθ. Ιδρ. Απόφασης Πρωτοδ. Αθηνών 20376/58

Χαλκοκονδύλη 13, 104-32, Αθήνα

Τηλ: 5238148, 5230819

Fax: 5230819
e-mail: oiele@ath.forthnet.gr
site: oiele.gr
Αθήνα, 19/9/2014
Αριθμ. Πρωτ:38403
ΠΡΟΣ
Τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Λοβέρδο
Κύριε Υπουργέ,
Καταγγελίες από γονείς μαθητών δημόσιων σχολείων φτάνουν καθημερινά στην Ομοσπονδία μας επιβεβαιώνοντας τις ανακοινώσεις της ΟΙΕΛΕ (πολλές εκ των οποίων έχουν φθάσει υπό μορφή επιστολής και σε Εσάς προσωπικά), με τις οποίες αναφερόμαστε στις συνθήκες ανισότητας που δημιουργούνται στην εκπαίδευση λόγω εκτεταμένων ανομιών σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία. Μεταξύ των καταγγελιών που λάβαμε περιλαμβάνεται συγκλονιστική επιστολή γονέα, στην οποία καταγγέλλεται παραχάραξη ωρολόγιου προγράμματος σε ιδιωτικό σχολείο. Η δυνατότητα παρακολούθησης μόνο μαθημάτων κατεύθυνσης σε μαθητές λυκείου παρέχει αναμφισβήτητα σοβαρότατο πλεονέκτημα στους μαθητές του σχολείου αυτού, καθώς θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι στα μαθήματα κατεύθυνσης από τους μαθητές των δημόσιων σχολείων (άρα και ορισμένων ιδιωτικών σχολείων που εξακολουθούν να τηρούν τη νομιμότητα). Όπως καλώς γνωρίζετε οι βαθμοί στο λύκειο μετρούν για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επειδή η πρακτική αυτή παραχάραξης ενδοσχολικών διαδικασιών είναι πλέον συνήθης σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα νομιμοποίησης.
Επισυνάπτουμε προς ενημέρωσή σας την επιστολή του γονέα και σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη, 23/9, το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ θα συνεδριάσει εκτάκτως για να αποφασίσει τις επόμενες νομικές και πολιτικές κινήσεις της Ομοσπονδίας σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο. Ελπίζουμε μέχρι τότε το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει επιτέλους στα πολυάριθμα ερωτήματα των Δ/νσεων εκπαίδευσης, της ΟΙΕΛΕ και εκατοντάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών για το πώς αντιλαμβάνεται η παρούσα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Η επιστολή του γονέα προς την ΟΙΕΛΕ
Sent: Sunday, September 14, 2014 11:15 PM To: [email protected]
Subject: [Website feedback] Αθεμιτη λειτουργια ιδιωτικων σχολειων
Ειμαι γονιός μαθητή της Β λυκείου που πηγαίνει σε δημόσιο σχολείο. Φετος με το συστημα του νεου λυκείου, μαθητες που είχαν τη δυνατότητα πηγαν σε ιδιωτικά. Απο γονιό που εγραψε το παιδι του σε ιδιωτικό έμαθα ότι οι μαθητες της Β λυκειου που θα φοιτήσουν σε αυτο θα είναι διαρκώς χωρισμένοι σε τμηματα με βαση την κατευθυνση που επελεξαν και δεν θα διδαχτουν καθολου τα μαθηματα γενικης παιδειας. Για παραδειγμα οι μαθητες της θετικης κατευθυνσης δεν θα ασχοληθουν με τα αρχαία ή τα θρησκευτικά και στις ώρες τους θα κάνουν πχ μαθηματικα. Γεννώνται επομενως τα εξης ερωτηματικα: Θα εφαρμοζεται άλλο προγραμμα απο αυτο που δηλώνεται; Τα παιδια αυτά πως θα εξεταστούν στα μαθήματα που δεν θα ασχοληθούν; Μήπως θα τους δινουν απο πριν τα θεματα και θα τα «βοηθουν» με αυτα της τραπεζας θεματων; Οι καθηγητες που υποτιθεται οτι θα τα διδασκουν τι θα δηλωνουν, πως θα βαθμολογουν και πως θα αμοιβονται; Για το ιδιο σχολειο άκουσα οτι πέρυσι οι μαθητες της α λυκειου ηταν πολυ χαλαροι και ανετοι στη διαρκεια των εξετασεων με την τραπεζα θεματων. Παρακαλω πολυ να γινει παρέμβαση απο μερους σας προς τους αρμοδιους αποδεκτες προκειμενου να διασφαλιστεί η εποπτεία των σχολείων αυτων και να μη λειτουργούν αθέμιτα σε βαρος των ανταγωνιστών τους οι οποιοι πιθανώς να αναγκαστούν να εφαρμοσουν παρομοιες πρακτικες και κυρίως των παιδιών που παλεύουν στο δημόσιο σχολειο και δεν μπορουν να αγορασουν βαθμους.