ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΠΛΑΖ ΕΟΤ ΕΝΑΝΤΙ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ EMAIL:[email protected] ΤΗΛ.6944026767 ΖΑΚΥΝΘΟΣ 12-11-2014

Προθάλαμος του Ειδικού Σχολείου οι ΕΔΕΑΥ

Ο Συλλογός μας ενημερώνει τους γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,αλλά και όλους τους γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν σε σχολικές μονάδες που έχουν δασκαλο Ειδικής Αγωγής,ότι ο διευθυντής του Ειδικού δημοτικού σχολείου σαν συντονιστής των ΕΔΕΑΥ προχώρησε στην λειτουργεία των ΕΔΕΑΥ, χωρίς να έχει προηγηθεί ανασύσταση τους από την περιφερειακή διεύθυνση α/θμιας και β/θμιας Ιονίων νήσων,αποδυναμόνωντας επιπλέον το ΚΕΔΔΥ Ζακύνθου χρησιμοποιώντας τον κοινωνικό λειτουργό που υπηρετεί σαυτό(τη στιγμή που το ΚΕΔΔΥ έχει αδυναμία να ικανοποιήσει τις αιτήσεις γονέων μέσα στο χρονικό διαστημα του ενός μηνός που ορίζει ο νόμος αφού αξιολογεί αιτήσεις του 2013 ).

Πρώτον είναι φανερό ότι οι ΕΔΕΑΥ νομοθετήθηκαν για να σταματήσουν τις παραπομπές για διαγνώσεις από το ΚΕΔΔΥ, μεταφεροντάς την διαδικασία διάγνωσης μέσα στο σχολείο με επικίνδυνα αποτελέσματα(στοχοποίηση,στιγματισμός,δημοσιοποίηση ευαίσθητων προσωπικων δεδομένων) καθυστερώντας τις διαγνώσεις μαθησιακών δυσκολιών που είναι αναγκαίες για να υποστηρικτούν τα παιδιά που τις αντιμετωπίζουν όπως αναφέρεται στο νόμο 3699/2008,αφήνοντας να χαθεί πολύτιμος χρόνος που είναι όμως ζωτικός για την μαθησιακή πορεία των παιδιών αυτών.

Δεύτερον οι ΕΔΕΑΥ θα αποτελέσουν το προθάλαμο για το ειδικό σχολείο για αρκετά παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,αφού τα παιδιά θα είναι ακάλυπτα από την νομοθεσία χωρίς διάγνωση, σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που γίνεται πιο αυστηρό και κατηγοροποιεί τους μαθητές του.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο συντονιστής και το προσωπικό των ΕΔΕΑΥ(ψυχολόγος,κοινωνικός λειτουργός) υπηρετούν στο ειδικό σχολείο,ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής του σχολείου που φοιτούν οι μαθητές για αξιολόγηση αν και πρόεδρος και αντιπρόεδρος της ΕΔΕΑΥ δεν έχουν δικαίωμα ψήφου άρα δεν έχουν καμμιά ουσιαστική συμμετοχή στην διαδικασία αποφάσεων(ενώ ο διευθυντής του ειδικού σχολείου σε περίπτωση διχογνωμίας των μελών της ΕΔΕΑΥ έχει δικαίωμα ψήφου) και φαίνεται καθαρά πια γιατί συνεχώς απαξιώνουν και υποβαθμίζουν τα ΚΕΔΔΥ με τελικό σκοπό να τα κλείσουν.

Είναι ξεκάθαρο ότι ξεκίνησε η των σχολείων από ταπαιδιά,η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση θα παρέχεται μόνο από το ειδικό σχολείο που έχει χαρακτήρα ιδρύματος αφού απαξιωμένο και αυτό δεν ανταποκρίνεται στο σκοπό της επανένταξης των παιδιών στο φυσικό τους περιβάλον που είναι το σχολείο ή από τους γονείς που θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν εκτός σχολείου εκπαιδευτικούς ή θα σταματούν την φοιτησή τους από το σχολείο.

Σε ένα σχολείο, με κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς και σε καθεστώς εκφοβισμού(ο σχολικός σύμβουλος αναβαθμίζεται πλέον στον παλιό επιθεωρητή που είχαμε πρίν δεκαετίες),χωρίς υποστηρικτό υλικό,σε τάξεις μέχρι και 28 μαθητές,που σταδιακά χάνει το δημόσιο χαρακτήρα του,τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι μόνο είναι καταδικασμένα στην αποτυχία και στον διωγμό από αυτό.

Προτείνουμε λοιπόν στούς γονείς να αρνούνται την συνεργασία με τις ΕΔΕΑΥ σε οποιαδήποτε μορφή και αν ζητείται,να γνωρίζουν ότι οι ΕΔΕΑΥ αλλά και τα ΚΕΔΔΥ έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα,είναι συνταγματικό δικαίωμα των γονέων να αποφασίζουν για το πιο είναι το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο για την εκπαίδευση των παιδιών τους και να ζητούν σε συνεργασία με το δάσκαλο της τάξης, τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής όπου υπάρχει, έαν έχουν ανιχνευτεί μαθησιακές δυσκολίες την παραπομπή των παιδιών μέσω απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου για διάγνωση στο ΚΕΔΔΥ.

Ζητάμε την στελέχωση των ΚΕΔΔΥ με το απαραίτητο μόνιμο επιστημονικό προσωπικό,να σταματήσει η συνεχής απαξίωση και υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο,στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς ,και διεκδικούμε ένα σχολείο ανοικτό για όλους χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς με σεβασμό στην διαφορετικότητα.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΕΤΡΑΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ-ΛΙΒΑΝΗΣ ΓΕΡ.