Προσλήματα σχολείων και εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔03/10/2018 - 15:22 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Παρά την κυβερνητική προπαγάνδα περί “κανονικότητας”, η φετινή χρονιά ξεκίνησε με πολλά προβλήματα και στα της Ε΄ΕΛΜΕ. Η επιλογή του Υπουργείου να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων και σε στοίβαγμα πολλών παιδιών στα τμήματα είναι ξεκάθαρη.

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Οι συνεχείς κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ για το ζήτημα των λεγόμενων “ολιγομελών” στα ΕΠΑΛ οδήγησε στην έγκριση ακόμα και σήμερα κάποιων τμημάτων, χωρίς να δίνεται, όμως, σε όλους/ες τους μαθητές/τριες το δικαίωμα να συνεχίσουν τις σπουδές τους στον τομέα και την ειδικότητα που επέλεξαν. Τμήματα ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ με 27 παιδιά σε πολλά Λύκεια, τμήματα σε Γυμνάσια και με 28 ακόμη παιδιά, τμήματα β΄ξένης γλώσσας με 33 μαθητές, μαθητές με ειδικά προβλήματα σε πολυπληθείς τάξεις είναι το “σύγχρονο σχολείο” που οραματίζεται το Υπουργείο Παιδείας. Οι ανήλικοι μαθητές/τριες των νυχτερινών σχολείων αποκλείονται από την εκπαίδευση με το δικαιολογητικό ότι “χτυπούν” την μαύρη και ανασφάλιστη εργασία με συνέπειες στη λειτουργία των εσπερινών σχολείων.

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να “κλειδώσουν” τα τμήματα από το καλοκαίρι και οι ηλεκτρονικές εγγραφές οδήγησαν αλλού σε κατάργηση τμημάτων και αλλού σε πολυπληθή τμήματα. Τα έντονα κτηριακά προβλήματα σε κάποιους δήμους επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο τη λειτουργία των τμημάτων και των σχολείων. Οι εξελίξεις αυτές θα οδηγήσουν σταδιακά στην αύξηση του αριθμού μαθητών συνολικά στα τμήματα και αποτελούν πισωγύρισμα. Η απαρέγκλιτη τήρηση των δημοσιονομικών περικοπών και οι συμφωνίες που υπέγραψαν στα πλαίσια της γ΄ αξιολόγησης για την εκπαίδευση βάλλουν ευθέως κατά της δημόσιας εκπαίδευσης ως κοινωνικού αγαθού.

Καλούμε τους συλλόγους καθηγητών, τους διευθυντές, τους συναδέλφους τεκμηριωμένα και αποστέλλοντας τα απαραίτητα στοιχεία να απαιτούν από τη Διεύθυνση Β/θμιας και τον Περιφερειακό Διευθυντή να αποδεχτούν τα αιτήματα του κλάδου σχετικά με την επιλογή ξένης γλώσσας και τη μείωση μαθητών στα τμήματα και να εγκρίνουν τις προτάσεις τους.

Eπειδή ενημερωνόμαστε τελευταία για τον υπερβάλλοντα ζήλο ορισμένων διευθυντών εις βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των καθηγητών της τάξης  επισημαίνουμε:

  1. Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες,ενώ το διδακτικό κατ’ ανώτατο 23 ώρες .
  2. Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η πρόσφατη διάταξη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει  ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.

Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού τους, και αν συμβεί αυτό, να ζητούν γραπτή εντολή, ώστε να μπορούν να προσβάλουν τη συγκεκριμένη παράνομη ανάθεση . Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση

  1. στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου. Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο.  (έχει κριθεί και από την νομολογία των Δικαστηρίων)
  2. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι, εφ όσον συμπληρώσουμε το διδακτικό μας ωράριο, να απασχολούμαστε σε «γραμματειακή υποστήριξη» ή σε αναπλήρωση των διευθυντών και υποδιευθυντών. Απαιτούμε την κάλυψη τέτοιων αναγκών από μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους ή συναδέλφους που δεν καλύπτουν το ωράριό τους Δεν αποδεχόμαστε άτυπη αύξηση του ωραρίου μας με τη συμπλήρωση στο πρόγραμμα ωρών Γραμματείας. Εκπαιδευτικοί απασχολούνται σε γραμματειακή υποστήριξη σχολικών μονάδων για συμπλήρωση ωραρίου μόνο με απόφαση ΠΥΣΔΕ.  Οποιαδήποτε αυθαίρετη επέκταση του ωραρίου  για γραμματειακή υποστήριξη, ενώ ο συνάδελφος-συναδέλφισσα έχει συμπληρώσει το υποχρεωτικό του ωράριο από τη διοίκηση των σχολικών μονάδων και των υπολοίπων υπηρεσιών εκπαίδευσης  είναι παράνομη και θα πρέπει να καταγγέλλεται στις ΕΛΜΕ
  3. Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα. Ο αριθμός των κενών στο πρόγραμμα και ο αριθμός των διδακτικών ωρών  κατά ημέρα δεν καθορίζεται πουθενά.
  4. Για ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτείται παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο, και ασφαλώς σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
  5. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους την ανάθεση υπερωριών σε συναδέλφους. Δεν μπορούν επίσης να αναθέσουν υποχρεωτική υπερωρία χωρίς τη θέλησή συναδέλφου.
  6. Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή.

Σε ορισμένες περιπτώσεις καλείται ο σύλλογος να «αποφασίσει δημοκρατικά» καταστρατήγηση των εργασιακών μας

  1. δικαιωμάτων . Εννοείται ότι δεν επιτρέπουμε κάτι τέτοιο.

Καταγγέλλουμε αμέσως στην ΕΛΜΕ κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας.

 

 

Loading...
  • europalso

    ideascentral