“Πρώιμη παρέμβαση στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες” είναι το θέμα της σημερινής ημερίδας, τρίτης κατά σειρά, της Επιτροπής Διαλόγου. Οι πρότυπες προσεγγίσεις και η στήριξη μεγάλης ποικιλίας πληθυσμών από πολλά δημόσια ή μη-κερδοσκοπικά πλαίσια θα συζητηθούν από τις 10:30 το πρωί ώς τις 15:30, στο υπουργείο Παιδείας (αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη»), παρουσία του υπουργού Νίκου Φίλη και του Αντώνη Λιάκου, προέδρου της Επιτροπής.

Στη χώρα μας δεν είναι θεσμοθετημένη η πρώιμη παρέμβαση, ωστόσο η διεθνής έρευνα αναδεικνύει “τη σημασία και τα μακροχρόνια οφέλη της πρώιμης ανίχνευσης και αντιμετώπισης όλων των τύπων διαταραχών της ανάπτυξης και των εμποδίων μάθησης”, όπως τονίζει η Επιτροπή, καλώντας “να ανοίξει ο διάλογος για την αναζήτηση της θεσμικής διασύνδεσης των υπηρεσιών Υγείας και Εκπαίδευσης”.

Μετά την πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, που προκρίνει τη συνεκπαίδευση όλων των μαθητών πέραν αποκλεισμών, η πρώιμη παρέμβαση βρίσκεται στην ατζέντα για το μέλλον της Ειδικής Αγωγής, ώστε να παρέχεται υποστήριξη σε ένα παιδί με δυσκολίες πριν πάει σχολείο ακόμη.

Η Ελλάδα σήμερα συμμετέχει στον Ευρωπαϊκό Φορέα για την Ειδική Αγωγή και τη Συμπερίληψη, στο πλαίσιο του οποίου ώς το 2020 θα τρέξουν διάφορα projects για την πρώιμη παρέμβαση. Στην Ευρώπη, εξάλλου, τα κυρίαρχα μοντέλα για τη συνεκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή μιλούν για συνεργασία της παιδιατρικής, από το μαιευτήριο ακόμη, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και το πρώτο σχολείο του παιδιού, ώστε να εξασφαλίζεται μέσα από όλους τους διαύλους η επιτυχημένη κοινωνική του ένταξη.

“Τα νηπιαγωγεία για παιδιά με προβλήματα όρασης, ακοής και κινητικά μάς το ζητούν χρόνια αυτό. Και πράγματι, υπάρχει ανάγκη σε ένα παιδί με κώφωση, για παράδειγμα, να δοθεί η νοηματική γλώσσα πριν αυτό πάει στο σχολείο. Όπως και στην οικογένειά του”, είχε δηλώσει σχετικά στο παρελθόν η Θεοδώρα Αστέρη, διευθύντρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας, η οποία θα προεδρεύσει στην αυριανή ημερίδα.

Μ. ΚΩ.