Του Γιώργου Μαυρογιώργου

Σαν τα μανιτάρια φυτρώνουν διάφορα “Κέντρα” Πανεπιστημίων και Ινστιτούτα που πουλάνε “Πιστοποιητικά Επάρκειας”. Το φαινόμενο είναι πολύ ανησυχητικό και πρέπει να σταματήσει άμεσα γιατί πρόκειται περί εμπαιγμού. Σχετικές ανακοινώσεις θα βρείτε οι ίδιοι στο διαδίκτυο. Αφαίρεσα μια συγκεκριμένη συνημμένη ανάρτηση-διαφήμιση σχετικού προγράμματος, που είχα βάλει αρχικά, για να αποφύγω ενδεχόμενες ταλαιπωρίες περί συκοφαντίας.

Έχουν βαλθεί οι επιτήδειοι να κάνουν τους εκπαιδευτικούς-διορισμένους και αδιόριστους-“επιχειρηματίες του εαυτού τους”! Να αγοράζουν τίτλους και πιστοποιητικά για να είναι καλοί επιχειρηματίες στην αγορά του ανταγωνισμού, των μορίων, των απολύσεων, του κοινωνικού αυτοματισμού! Ξέρω διευθυντή Δημοτικού Σχολείου, που πήρε διδακτορικό από Τμήμα Νηπιαγωγών, και στη συνέχεια, με κατατακτήριες, έγινε δεκτός για το βασικό πτυχίο νηπιαγωγού στο ίδιο Τμήμα!!!

Σε καιρούς χαλεπούς, κατά πως φαίνεται, θριαμβεύει η επινόηση επικερδών επιχειρηματικών προγραμμάτων, με το αμπαλάζ του ακαδημαϊκού status και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας. Σε εποχές όπου οι αδιόριστοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν πέσει θύματα ενός αθέμιτου ανταγωνισμού, οι πανεπιστημιακοί στήνουν παραμάγαζα πιστοποιητικών επάρκειας!

Από πότε τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, απέκτησαν τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις ώστε να δίνουν πιστοποιητικά παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας σε πτυχιούχους ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; Ποιος έχει πιστοποιήσει τη δική τους επάρκεια για κάτι τέτοιο; Τι φάμπρικα είναι αυτή και ποιος θα την πληρώσει; Μήπως υπάρχουν πανεπιστημιακοί νοσταλγοί της “χρυσής εποχής” των προγραμμάτων εξομοίωσης; Όταν τα Παιδαγωγικά Τμήματα είχαν μαζικές αιτήσεις για τα προγράμματα εξομοίωσης, σε όλη την επικράτεια, και “έτρεχαν και δεν έφταναν”, πώς και επέλεξαν την εφαρμογή των σχετικών προγραμμάτων κατ αποκλειστικότητα; Η επιλεκτική ανάθεση διδασκαλίας σε ΔΕΠ άλλων Τμημάτων, τι. άραγε, εξυπηρετούσε τότε;

ΔΙΔΑΚΤΡΑ: 1660! Δηλαδή 840 ευρώ το εξάμηνο! Μα δεν είναι εξευτελιστικά χαμηλές οι τιμές; Τόσο πολύ υποτιμούν το ακαδημαϊκό τους έργο;

Διδάσκοντες: Δεν αναφέρονται!

Υπεύθυνοι : ποιος ξέρει;

Αριθμός υποψηφίων ανά τμήμα: Αδιευκρίνιστος

Υποβολή αιτήσεων: Τρέξετε γιατί κρατείται σειρά προτεραιότητας

Νέα μαραφέτια:

Όλο και κυριαρχεί και επεκτείνεται ο συνδυασμός: “Τα μαθήματα υλοποιούνται με μικτού τύπου εκπαίδευση που περιλαμβάνει τρεις δια ζώσης συναντήσεις στο Πανεπισtήμιο (από Πέμπτη έως και Κυριακή) και εξ αποστάσεως μαθήματα (σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση). συμμετοχής των εκπαιδευομένων”! Καταλαβαίνετε υποβάθμιση! Κάποιοι επιτήδειοι, με εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ασυλλόγιστα μεταφέρουν μεθοδολογίες που συντελούν στην υποβάθμιση της ακαδημαϊκής συνάντησης διδασκόντων διδασκομένων, υπέρ μιας εύκολης συμπλήρωσης των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας, με αμφίβολης ποιότητας ανταλλαγές εξ αποστάσεως

Τα νέα πανεπιστημιακά μαγαζιά: ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ

Από όσο γνωρίζω, δεν επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία Κέντρων στα Πανεπιστήμια! Το ΥΠΕΠΘ με το υπ αριθ. 73197/Β1/28.7.2003 έγγραφο έχει γνωστοποιήσει ότι «στην κείμενη νομοθεσία δεν υπάρχουν εξουσιοδοτικές διατάξεις που να επιτρέπουν την ίδρυση μονάδας με την ονομασία Κέντρου… (και ότι) είναι δυνατή η ίδρυση Εργαστηρίου»!!! Ξέρετε: Τα Κέντρα δεν έχουν τις θεσμικές δεσμεύσεις των Εργαστηρίων που είναι υπόλογα στα Συλλογικά όργανα. Έτσι, παρακάμπτονται οι δυνατότητας οποιασδήποτε μορφής ελέγχου, από το Τμήμα ή τον Τομέα, στο σύνολο των δραστηριοτήτων των σχετικών προγραμμάτων

Σε καιρούς φτώχειας, ανεργίας, ασιτίας, οι πανεπιστημιακοί πώς έχουν δει, άραγε, την κρίση; Μήπως, ευκαιρία για καλύτερες μέρες;