Ταυτόχρονα, θα βελτιώσουμε την υλοποίηση του προγράμματος κατά τις απογευματινές ώρες, ώστε η φοίτηση των μαθητών σε αυτά να αποκτήσει ουσιαστικό παιδαγωγικό χαρακτήρα, και να λειτουργήσει θετικά, ιδιαίτερα για τους μαθητές που προέρχονται από τα πιο στερημένα κοινωνικά περιβάλλοντα.

Στα Γυμνάσια, σχεδιάζουμε την καθιέρωση του θεσμού της Θεματικής Εβδομάδας που φέτος θα είναι αφιερωμένη στην Αγωγή Υγείας με έμφαση στις εξαρτήσεις, τη διατροφή και τις έμφυλες σχέσεις. Παράλληλα, σε ολόκληρη την υποχρεωτική εκπαίδευση ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης που σταδιακά θα επεκταθεί σε όλα τα σχολεία το 2018-9.

Επιδιώκουμε να ενισχυθούν οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και συνεπώς η αυτονομία της σχολικής μονάδας, ώστε να απεμπλακεί η λειτουργία της από την καθηλωτική γραφειοκρατία.

Τα παραπάνω δήλωσε ο στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2017.

Τι είχε δηλώσει ο Αντώνης Λιάκος για την Περιγραφική Αξιολόγηση:

Οι βαθμολογίες των μαθητών να αντικατασταθούν με το “προφίλ του μαθητή” που θα φτιάχνουν οι εκπαιδευτικοί, είχε προτείνει σε συνέντευξη ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Αντώνης Λιάκος.

Ο κ. Λιάκος πρότεινε επίσης οι εξετάσεις να περιοριστούν και να αυξηθεί η περιγραφική αξιολόγηση του μαθητή σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως “θα πρέπει οι εξετάσεις να περιοριστούν όσο το δυνατόν περισσότερο και να αυξηθεί η περιγραφική αξιολόγηση και ποιοτική αποτίμηση του μαθητή”.

ο κ. Λιάκος είπε πως αντί να βάζουν οι εκπαιδευτικοί από 1-20, να συντάσσουν μια έκθεση, να κάνουν το προφίλ του μαθητή και να επισημαίνουν που είναι ισχυρός. Ο ίδιος τόνισε ότι θα πρέπει οι εξετάσεις να περιοριστούν όσο το δυνατόν περισσότερο κο κ. Λιάκος απάντησε: «το περνάω δεν περνάω την τάξη δεν είναι κάτι απλό. Δε θέλουμε να κόβεται ένα παιδί επειδή δε μπορεί να περάσει δυο μαθήματα. Αν ένας μαθητής μείνει στην τάξη μια φορά, δεν θα περνάει εύκολα τις τάξεις τις επόμενες φορές. Δημιουργούμε μια εκπαίδευση μαθητοκεντρική. Από τη διδασκαλία στη μάθηση. Μάθε στο παιδί πώς να μαθαίνει, πώς να ερευνά».