Πού αποσκοπεί η συγκεκριμένη διαδικασία ηλεκτρονικής εγγραφής των μαθητών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ;

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔25/05/2018 - 14:29 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς επιφύλαξε μια ακόμη οδυνηρή έκπληξη για τους γονείς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ( & ). Δεν  φτάνουν τα εμπόδια που μπαίνουν σε γονείς και μαθητές σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω της εφαρμοζόμενης αντιλαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά προστίθενται συνεχώς και νέα.

Ανακοίνωση της ΑΣΓΜΕ

Το Υπουργείο Παιδείας με την αρ. πρωτ.  10645/ΓΔ4/23-01-2018 (ΦΕΚ 120, Β’) Υπουργική Απόφαση επιχείρησε μια ακόμη «επικαιροποίηση» όλου του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας και οργάνωσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντικαθιστώντας τις μέχρι τώρα διάσπαρτες διατάξεις που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

Ανάμεσα στα άλλα με το άρθρο 22 ουσιαστικά γίνεται ενιαίος ο τρόπος εγγραφής σε Λύκεια και ΕΠΑΛ. Οι θα γίνονται ηλεκτρονικά για το σχολικό έτος 2018-2019. Το σύστημα δοκιμάστηκε πέρυσι πιλοτικά στα ΕΠΑΛ και κρίθηκε «πετυχημένο» (εφόσον οδήγησε στο κλείσιμο δεκάδων τομέων και ειδικοτήτων σε όλη την Ελλάδα), με αποτέλεσμα την επέκτασή του και στο Γενικό Λύκειο. Σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

 Στη συνέχεια το Υπουργείο Παιδείας  με εγκύκλιο του προς όλες τις Διευθύνσεις και τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης   πέντε μέρες (09-05-2018 Αριθ. Πρωτ. : Φ1α/73611/Δ4) πριν την έναρξη των εγγραφών που ξεκινούν από την 14η  Μαΐου έως την 31η Μαΐου, ενημερώνει ότι η διαδικασία υποβολής «Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής – Δήλωσης Προτίμησης» γίνεται μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση : https://e-eggrafes.minedu.gov.gr.   Ακόμη αναφέρει ότι για την είσοδο στην εφαρμογή e-εγγραφές, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί ΓΓΠΣ (taxis).

Όποιος επιχειρήσει να συνδεθεί με την εφαρμογή διαπιστώνει με μεγάλη του έκπληξη ότι μετά την είσοδο του μέσω TaxisNet μεταφέρεται στο περιβάλλον της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε) και αφού πληκτρολογήσει τους προσωπικούς του κωδικούς  taxis, απαιτείται εξουσιοδότηση του χρήστη – αιτούμενου προς την ΑΑΔΕ για την προσπέλαση στοιχείων του που τηρούνται στην Α.Α.Δ.Ε.

Το «μπαλάκι» λοιπόν στους γονείς

Σε έναν ακόμη τομέα το κράτος αποσύρεται καθιστώντας γονείς και κηδεμόνες αποκλειστικά υπεύθυνους για την εγγραφή των παιδιών τους στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ. Κάτι που κάθε λογικός άνθρωπος θεωρεί αυτονόητο δηλαδή την εγγραφή στην Α’ τάξη ή την επανεγγραφή από την Α’ στην Β’ και από Β’ στην Γ’ και έπρεπε να αποτελεί υπόθεση του κράτους, παύει να είναι.

Ασφαλώς η όλη διαδικασία απαιτεί κάποιες γνώσεις πληροφορικής από τους γονείς, πράγμα που στην πράξη δεν φαίνεται να ικανοποιείται. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των γονέων των μαθητών των ΕΠΑΛ. Η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων δεν θα μπορούσε να υποβάλει ηλεκτρονική δήλωση (ούτε πέρσι ούτε φέτος) χωρίς την απαραίτητη βοήθεια των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ.

Εύλογα είναι τα ερωτήματα και οι απορίες που δημιουργούνται για διάφορα ζητήματα :

Μήπως δεν γνωρίζουν στο Υπουργείο ότι η μεγάλη πλειοψηφία των γονέων των μαθητών των ΕΠΑΛ (και των ΓΕΛ) είναι μεροκαματιάρηδες άνθρωποι, εργάτες, αγρότες, μικροεπαγγελματίες ή άνεργοι και πολλοί εξ αυτών μετανάστες; Μήπως το κάνουν όλο αυτό για να βοηθήσουν τον κόσμο ή για να βάλλουν ακόμη ένα εμπόδιο στα εκπαιδευτικά δικαιώματα της νεολαίας;

Προς μεγάλη έκπληξη των μαθητών κυρίως της Β’ ΕΠΑΛ οι επιλογές ειδικοτήτων είναι «κλειδωμένες» και είναι μόνο αυτές που λειτουργούν την τρέχουσα χρονιά. Μαθητές που επιθυμούν να δηλώσουν άλλες ειδικότητες μπορούν να το πράξουν όμως για άλλα σχολεία της Περιφέρειας. Η κυβερνητική πολιτική δηλαδή, προωθεί την κατάργηση τμημάτων-ειδικοτήτων, πριν καν αυτές δημιουργηθούν, προληπτικά. Έτσι ώστε, να μην βρίσκεται στην «δυσάρεστη» θέση, να τα κλείνει τον Σεπτέμβριο, όπως έγινε και αυτή την σχολική χρονιά. Είναι δικαίωμα των μαθητών να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο σχολείο τους, χωρίς να μετακινούνται από Δήμο σε Δήμο.

Από την άλλη οι γονείς των μαθητών της Α’ ΓΕΛ πρέπει να δηλώσουν και την προτίμηση των μαθητών για τη θεωρητική ή τη θετική κατεύθυνση, χωρίς κανείς να γνωρίζει αν θα υπάρχουν αυτές οι ομάδες προσανατολισμού το Σεπτέμβριο ή θα αντικατασταθούν με κάτι άλλο. Και αυτό γιατί σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργού και τις σχετικές πληροφορίες η νέα Β’ ΓΕΛ ξεκινά τον προσεχή Σεπτέμβρη, μια νέα Β’ ΓΕΛ με πολλά μαθήματα επιλογής, με εξοβελισμό βασικών επιστημών από το σχολείο και με εκπαιδευτικούς «λάστιχο» που θα διδάσκουν σχεδόν τα πάντα (βλέπε νέες αναθέσεις και κλάδους)  για να καλύψει το υπουργείο μια καταφανέστατη ανάγκη μόνιμων διορισμών.

Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) απαιτούμε :

  • Το Υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω αυτήν την απαράδεκτη απόφαση.
  • Να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο,  τον τομέα και την ειδικότητα της επιλογής τους.
  • Να ισχύσει ο προηγούμενος τρόπος εγγραφής για όλους τους μαθητές αλλά και σε όσους αποκτήσουν το δικαίωμα και μετά τις προβλεπόμενες ημερομηνίες.
  • Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να διαμορφωθούν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι την περικοπή δαπανών.
  • Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων.
  • 20 μαθητές στα τμήματα – 15 στις ομάδες προσανατολισμού – 10 στα εργαστήρια.
Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...


  • europalso

    ideascentral