Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους της αγωγής των παιδιών θα πρέπει να είναι η συμφιλίωση του με το βιβλίο.

Από τη σχέση αυτή θα εξαρτηθεί η φιλομάθεια του, η επίδοση και απόδοση στις σπουδές του, και γενικά η διαμόρφωση της ψυχοπνευματικής του προσωπικότητας.

Πότε αλήθεια πρέπει το παιδί να πρωτοέρθει σε επαφή με το βιβλίο;

Οι παιδαγωγοί λένε: Όταν είναι σε θέση να το πιάσει.

Στην αρχή το θεωρεί παιχνίδι, το ταλαιπωρεί, το σχίζει.

Μετά παρατηρεί τις εικόνες, στην αρχή βιαστικά, μετά πιο προσεκτικά.

Σιγά σιγά αναγνωρίζει τα αντικείμενα.

Το παιδί αρχίζει να διαβάζει με εικόνες.

Στη φάση αυτή του δίνουμε βιβλία ανθεκτικά στην ταλαιπωρία.

Το διάβασμα των λέξεων θα έρθει αργότερα.

Δε χρειάζεται να βιαστούμε.

Κρίμα βέβαια, που όλα τα παραπάνω δεν έχουν ισχύ για όλα τα παιδιά του κόσμου…