Έτσι θα προβιβάζονται οι μαθητές από την Α’ στη Β’ Λυκείου

Με νομοτεχνική βελτίωση που κατατέθηκε στην τροπολογία επιτυγχάνεται επιπλέον βελτίωση του ποσοστού επιτυχίας των μαθητών

Δεκτή κατά πλειοψηφία έγινε από τη Βουλή η τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας για την «Προαγωγή και απόρριψη των μαθητών της Α’ τάξης Ημερήσιου και των Α’ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου».

Πλέον για την προαγωγή των μαθητών της Α’ τάξης του ημερήσιου Λυκείου και των Α’ και Β’ τάξεων του Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείται η επίτευξη Μέσου Όρου ετήσιας επίδοσης στους κλάδους μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» και των «Μαθηματικών» τουλάχιστον δέκα (10).

Όπως ανέφεραν υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, με την τροπολογία που ψηφίστηκε αίρονται οι στρεβλώσεις που είχαν παρατηρηθεί από την αρχική διατύπωση του κειμένου του νόμου αναφορικά με την προαγωγή των μαθητών. Το ποσοστό της επιτυχίας των μαθητών βελτιώνεται και οι μαθητές που παραπέμπονται τον Σεπτέμβριο είναι λιγότεροι.

Παράλληλα, με νομοτεχνική βελτίωση που κατατέθηκε στην τροπολογία επιτυγχάνεται επιπλέον βελτίωση του ποσοστού επιτυχίας των μαθητών, καθώς όταν κάποιος μαθητής έχει επιτύχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα και έχει τουλάχιστον οκτώ σε έναν ή δυο κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα» ή «Μαθηματικά» και ταυτόχρονα έχει επιτύχει Μ.Ο. κλάδων ίσο ή ανώτερο του δώδεκα και πέντε δέκατα (12,5) -ο οποίος προκύπτει από την προφορική και γραπτή βαθμολογία στους κλάδους των μαθημάτων «Ελληνική γλώσσα», «Μαθηματικά» και «Φυσικές Επιστήμες»- τότε δεν παραπέμπεται στους ανωτέρω κλάδους και προάγεται.

«Νομοθετούμε για να βελτιώσουμε έναν νόμο, γιατί οι νόμοι δεν είναι γραμμένοι πάνω σε πέτρα. Πρέπει να βελτιώνονται και στη διάρκεια που εφαρμόζονται- όταν διαπιστώνουμε αδυναμίες να προσπαθούμε να τις βελτιώσουμε» σημείωσε στην ομιλία του στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος και εξηγώντας το περιεχόμενό της τροπολογίας σημείωσε:

«Τι πετυχαίνουμε λοιπόν με αυτή την τροπολογία; Κάποιες στρεβλώσεις που είχε ο νόμος που έλεγε ότι στα κλαδικά μαθήματα “Ελληνικών” και “Μαθηματικών” θα πρέπει να υπάρχει μίνιμουμ 10. Αυτό εμείς το διορθώνουμε και το πάμε στον Μέσο Όρο. Προτείνουμε βελτίωση του νόμου δεν προτείνουμε ευνοϊκές ρυθμίσεις. Βελτιώνουμε απλώς τον νόμο».