• Πώς θα καλυφθούν τα κενά -Τι σημαίνει εξορθολογισμός ειδικοτήτων

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔12/08/2014 - 17:47 | Author: Newsroom

    Τι εννοεί ο Υπουργός;;;

    Διαβάζοντας τις δηλώσεις του Υπουργού από τη συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό parapolitika FM έπεσα πάλι σε πάνω σε μία από αυτές τις «κομψοτεχνημένες» πολιτικά αλλά «άγαρμπες» εκπαιδευτικά προεξαγγελίες του.

    Η αλήθεια είναι ότι το ύφος του Υπουργού είναι τεχνηέντως και επιλεκτικά άλλοτε λαϊκό και άλλοτε ανησυχητικά πυκνό.

    Έχει καιρό βέβαια που ο Υπουργός και άλλα πολιτικά στελέχη του Υπουργείου ζητάνε «οι καθηγητές να διδάσκουν μαθήματα και πέραν του γνωστικού του αντικειμένου», εννοώντας σαφώς ότι διάφορες ειδικότητες θα εκπαιδευτούν και θα καταρτιστούν για να διδάσκουν και μαθήματα άλλων ειδικοτήτων. Πέραν των δεύτερων αναθέσεων λοιπόν που ήδη υπάρχουν για διάφορες ειδικότητες απ ότι φαίνεται πρόθεση του Υπουργού είναι να « μονταριστούν» νέες ειδικότητες σε παλιές, στους φιλολόγους ίσως η γεωγραφία, η οικιακή οικονομία, καλλιτεχνικά, μουσική και βιολογία (γιατί όχι, θεωρητικό είναι, το χουμε…, άσε που οι γυμναστές το πήραν ήδη), στους μαθηματικούς οι φυσικοχημείες και αντίστροφα και στους ξενόγλωσσους τα ρέστα… Το έργο δεν θέλει και πολύ φαντασία, βολεύει τη δουλειά σε κάποια σχολεία σε ακριτικές περιοχές (βλέπε νησιά με δημοτικά και γυμνάσια με λυκειακές τάξεις) όπου δύο τρεις ειδικότητες θα μπορούν να διδάξουν όλα τα μαθήματα και προβλέπει μάλιστα και δημοσιονομικά οφέλη για το Υπουργείο με …εξορθολογισμό πόρων. Και όλα αυτά με κάνα «σεμιναριάκι» εξειδίκευσης των εκπαιδευτικών πάνω στα νέα τους αντικείμενα, στα γρήγορα και πεταχτά φυσικά όπως πάντα…

    Άλλωστε όπως αναφέρει και ο Υπουργός αμέσως μετά στις σημερινές του δηλώσεις «Και μέσα στον χειμώνα η πληθώρα των ειδικοτήτων θα εξορθολογιστεί. Δεν το αντέχουμε να μείνουμε στη σημερινή κατάσταση από πλευρά και εκπαιδευτικής και οικονομικής» !!!!!!! Τι ακριβώς σημαίνει εξορθολογισμός ειδικοτήτων, μόνο ο Υπουργός και το επιτελείο του ξέρει. Βέβαια όλοι οι άλλοι μπορούμε να φανταστούμε, με τη πείρα που διαθέτουμε πλέον, τα μακιαβελικότατα σχέδια του εξορθολογιστή Υπουργού. Κόψε, ράψε, έλα, φύγε, τελειώσαμε.

    Φυσικά στη συνέχεια, φαντάζομαι, οι εκπαιδευτικοί με τις νέες, διπλές και τριπλές ειδικότητες θα αξιολογηθούν με τα αυστηρά θεσπισμένα κριτήρια μέσα σε αυτό το καθεστώς της απόλυτης διαφάνειας, της επιστημονικότητας, της παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής επάρκειας που απαιτεί το προβλεπόμενο σύστημα της αξιολόγησης. Δηλαδή ο γυμναστής θα αξιολογηθεί πάνω στη διδασκαλία της Οικιακής οικονομίας, που αποτελεί από πέρυσι δεύτερή του ανάθεση, οι ξενόγλωσσοι στις ιστορίες και τις λογοτεχνίες (ίσως!), οι φιλόλογοι στις γεωγραφίες και πάει λέγοντας.

    Έτσι για να μην ξεχνάμε απλά την ουσία και τη βάση αυτής της ολοκληρωτικής, ποσοστωτικής αξιολόγησης που προωθείται. Δεν θα επιχειρηματολογήσω άλλο όμως και γι αυτήν γιατί κουράστηκα.

    Γιατί εθελοτυφλεί ή αιθεροβατεί όποιος ακόμα δεν έχει καταλάβει ότι απλά ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΗ

    Δημήτρης Παπαδημητρίου, γενικός γραμματέας Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων

    alfavita.gr/

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...