Σύμφωνα με την εγκύκλιο 131179/Δ5/08-08-2016 «Εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Γ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το τρέχον σχολικό έτος 2016-17» του Υπουργείου Παιδείας εισήχθη η διδασκαλία της κολύμβησης υποχρεωτικά και κατά προτεραιότητα σε όλους τους μαθητές/μαθήτριες της τρίτης (Γ΄) τάξης των Δημοτικών Σχολείων της χώρας που απέχουν μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και της τετάρτης (Δ) τάξης σε ειδικές περιπτώσεις.

Μεταξύ άλλων υπήρξε πρόβλεψη  για 10-12 μαθήματα  εντός της σχολικής χρονιάς, καθώς και υλοποίηση του μαθήματος εντός ενός συνεχόμενου διδακτικού δίωρου. Το διδακτικό δίωρο θα περιλαμβάνει το χρόνο μετάβασης των μαθητών/τριών από και προς το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και τη χρονική διάρκεια διδασκαλίας του αντικειμένου. Ωστόσο, από το ξεκίνημα του προγράμματος αναδεικνύονται ορισμένα σοβαρά προβλήματα:

Στην πόλη μας τα μαθήματα για τα σχολεία που είχαν επιλέξει το β΄ και το γ΄ διδακτικό τρίμηνο ξεκίνησαν μόλις την περασμένη εβδομάδα. Αποτέλεσμα αυτού είναι να διδαχτούν μόνο επτά (7) μαθήματα αντί 10-12 που προέβλεπε η εγκύκλιος του Υπουργείου, δηλαδή το 40% του προγράμματος πάει χαμένο.

Επίσης, λόγω κακής οργάνωσης και δυσλειτουργιών μετακίνησης, αντί για ένα διδακτικό δίωρο απαιτούνται τέσσερις διδακτικές ώρες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων και να χάνονται διδακτικές ώρες άλλων μαθημάτων για τους μαθητές, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Οι μαθητές, που δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα και παραμένουν στο σχολείο υποαπασχολούνται στο πλαίσιο της αναγκαίας τροποποίησης του ωρολογίου προγράμματος.

Οι γυμναστές των σχολείων επωμίζονται αυτή τη χρονική περίοδο το μεγαλύτερο φόρτο εργασίας (εκδηλώσεις λήξης σχολικού έτους, ολοκλήρωση σχολικών προγραμμάτων κ.λπ.) Το ΕΥΖΗΝ έρχεται ταυτόχρονα από το Υπουργείο ως κερασάκι στην τούρτα! Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η υποβάθμιση του μαθησιακού έργου της Φυσικής Αγωγής.

Είναι φανερό, πως η προχειρότητα με την οποία λειτουργεί το Υπουργείο Παιδείας πνίγει καθετί καινούργιο, κάθε νέα ιδέα, καθετί που δίνει χαρά και χαμόγελο στα παιδιά. Για να μην καταγραφεί ως μια κακή παρένθεση η διδασκαλία της κολύμβησης στα σχολεία, απαιτείται πιο σοβαρός προγραμματισμός για την επόμενη σχολική χρονιά.

Τάσος Σταυρογιαννόπουλος

Πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας